Colruyt koopt 7 vestigingen van O'Cool

Colruyt koopt 7 vestigingen van O'Cool

Colruyt Group neemt zeven vestigingen over van de in moeilijkheden verkerende diepvriesketen O’Cool. Een 20-tal medewerkers van O’Cool kan daarbij aan de slag blijven. Colruyt is van plan de winkels om te bouwen tot vier vestigingen van Spar Retail, twee van DreamBaby en één van Bio-Planet.

Verdere verfijning van het netwerk

In de O’Cool-winkels van St-Stevens-Woluwe, Wetteren, Mol en Oudenaarde komt een vestiging van Spar Retail. De winkels in Aalst en Merksem zullen worden omgebouwd tot Dreambaby-winkels. En in Lier zal een Bio-Planet de plaats innemen van de diepvriesketen.

 

De zeven sites zijn zeer zorgvuldig gekozen, klinkt het op de hoofdzetel in Halle. De groep keek voor zijn diverse winkelformules naar de blinde vlekken op de landkaart en verfijnde op die manier zijn netwerk. "Voor de klanten zal de overname er dus voor zorgen dat ze dichter bij huis een vestiging van Spar Retail, Bio-Planet of Dreambaby zullen vinden", zegt Filip Van Landeghem, adjunct-directeur expansie van Colruyt Group.

 

Eind oktonber nam ook concurrent Carrefour al 13 O'Cool-vestigingen over om die om te bouwen tot buurtsupers onder Carrefour Market-vlag.

 

Groeispurt(je) voor Spar-buurtwinkels

Vooral voor Spar Retail, het netwerk van buurtwinkels in partnership met zelfstandige ondernemers, betekent de deal een mooie versterking. "Deze vier nieuwe winkels zijn het beste bewijs van ons vertrouwen in de toekomst van Spar-buurtwinkels en van ons geloof in de samenwerking met zelfstandige ondernemers", zegt Dirk Depoorter, algemeen directeur van Spar Retail.

 

“Bovendien beginnen we binnenkort met de bouw van een nieuw distributiecentrum voor Spar Retail in Mechelen. We leveren met andere woorden volop inspanningen om de formule in versneld tempo te laten groeien", aldus nog Dirk Depoorter.

 

Morgen halfjaarcijfers

Het nieuws van de overname komt aan de vooravond van de publicatie van de halfjaarcijfers. Analisten verwachten dat de discounter marktaandeel zal hebben gewonnen, omdat de consumenten in deze crisistijden meer dan ooit op zoek gaan naar de laagste prijzen. Of ze het bij het rechte eind hebben, zal morgen blijken na het sluiten van de beurs in Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top