Colruyt koopt 7 vestigingen van O'Cool

Colruyt koopt 7 vestigingen van O'Cool

Colruyt Group neemt zeven vestigingen over van de in moeilijkheden verkerende diepvriesketen O’Cool. Een 20-tal medewerkers van O’Cool kan daarbij aan de slag blijven. Colruyt is van plan de winkels om te bouwen tot vier vestigingen van Spar Retail, twee van DreamBaby en één van Bio-Planet.

Verdere verfijning van het netwerk

In de O’Cool-winkels van St-Stevens-Woluwe, Wetteren, Mol en Oudenaarde komt een vestiging van Spar Retail. De winkels in Aalst en Merksem zullen worden omgebouwd tot Dreambaby-winkels. En in Lier zal een Bio-Planet de plaats innemen van de diepvriesketen.

 

De zeven sites zijn zeer zorgvuldig gekozen, klinkt het op de hoofdzetel in Halle. De groep keek voor zijn diverse winkelformules naar de blinde vlekken op de landkaart en verfijnde op die manier zijn netwerk. "Voor de klanten zal de overname er dus voor zorgen dat ze dichter bij huis een vestiging van Spar Retail, Bio-Planet of Dreambaby zullen vinden", zegt Filip Van Landeghem, adjunct-directeur expansie van Colruyt Group.

 

Eind oktonber nam ook concurrent Carrefour al 13 O'Cool-vestigingen over om die om te bouwen tot buurtsupers onder Carrefour Market-vlag.

 

Groeispurt(je) voor Spar-buurtwinkels

Vooral voor Spar Retail, het netwerk van buurtwinkels in partnership met zelfstandige ondernemers, betekent de deal een mooie versterking. "Deze vier nieuwe winkels zijn het beste bewijs van ons vertrouwen in de toekomst van Spar-buurtwinkels en van ons geloof in de samenwerking met zelfstandige ondernemers", zegt Dirk Depoorter, algemeen directeur van Spar Retail.

 

“Bovendien beginnen we binnenkort met de bouw van een nieuw distributiecentrum voor Spar Retail in Mechelen. We leveren met andere woorden volop inspanningen om de formule in versneld tempo te laten groeien", aldus nog Dirk Depoorter.

 

Morgen halfjaarcijfers

Het nieuws van de overname komt aan de vooravond van de publicatie van de halfjaarcijfers. Analisten verwachten dat de discounter marktaandeel zal hebben gewonnen, omdat de consumenten in deze crisistijden meer dan ooit op zoek gaan naar de laagste prijzen. Of ze het bij het rechte eind hebben, zal morgen blijken na het sluiten van de beurs in Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top