Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt Group lanceert vandaag een nieuw huismerk, Boni Selection, dat op termijn het huidige aanbod van meer dan vijftig huismerken moet vervangen. Zo wil de distributeur uit Halle een ‘thuismerk’ creëren voor de klant, dat winkelen “eenvoudiger, makkelijker en efficiënter” moet maken.

“Herkenbaarder en eenvoudiger”

Onder de baseline ‘mijn thuismerk’ brengt Colruyt met Boni Selection voor het eerst zijn verschillende huismerken samen. “Om het voor de klanten eenvoudiger te maken”, heet het, want de retailgroep geeft grif toe dat het voor klanten tot nu toe vaak niet duidelijk was dat merken zoals Eldorado, Galaxi en Belsy eigen merken van Colruyt Group waren.

 

Vanaf nu start daarom een geleidelijke overgang, waarbij per categorie het huidige huismerk opgaat in Boni Selection. De producten krijgen naar eigen zeggen een “eigentijdse, duidelijk herkenbare verpakking” en een nieuw logo.

 

Ook bij Colruyt nu drie merklagen

Groenten en fruit bijten de spits af, daarna is het de beurt aan de fruitsappen van Eldorado, de kaas van Galaxi, de koekjes van Belsy en de huishoudrollen en het toiletpapier van Lisa, en zo verder. Tegen eind 2015 zouden alle producten omgeschakeld moeten zijn.

 

Net zoals concurrenten als Delhaize en Albert Heijn voor hen, creëert Colruyt op deze manier ook een structuur van drie merklagen: er zijn voortaan “nationale merken, die zorgen voor innovatie, de eigen merken als Boni Selection, die een surplus bieden, en Everyday Selection, dat de laagste prijs in het assortiment biedt voor een goede kwaliteit”, aldus de groep.

 

‘Historische’ naamkeuze

De keuze voor de merknaam is historisch: de eerste zelfstandige winkels in de jaren ‘50 droegen al de naam Boni, waar ook Boni-spaarzegels voor klantenbinding zorgden. Boni was bovendien tot voor kort de naam van het eigen merk voor groenten en fruit. Zij werden als eerste gerestyled tot Boni Selection.

 

De producten van Boni Selection zullen op termijn verkocht worden bij alle winkelformules van Colruyt Group (Colruyt, Spar en OKay).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé legt de lat hoger

26/09/2017

Nestlé legt de lat hoger. De Zwitserse voedingsgigant mikt de komende jaren zowel op een sterkere groei van zijn omzet als op hogere operationele marges. Het richt zich daarvoor voornamelijk op de groeiende segmenten als mineraalwater, dierenverzorging, babyvoeding en koffie.

Proces tegen voormalige toplui van Tesco van start

26/09/2017

Het proces tegen drie voormalige toplui van de Britse supermarktgroep Tesco die beticht worden van boekhoudkundige fraude is van start gegaan. Ze riskeren een gevangenisstraf die kan oplopen tot tien jaar.

Carrefour volgende overnameprooi Amazon?

26/09/2017

Volgens groeiende geruchten aast Amazon na de overname van Whole Foods ook op Carrefour. Het aandeel van de Franse distributiegroep was alvast meteen het sterkst stijgende hoofdfonds op de beurs van Parijs.

AB InBev zoekt groei in Australië

26/09/2017

De Leuvense biergroep AB InBev heeft alweer een microbrouwerij overgenomen: ditmaal gaat het om 4 Pines uit Australië. De verkoopsom voor de brouwerij uit Sydney werd niet bekendgemaakt.

Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Back to top