Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt Group lanceert vandaag een nieuw huismerk, Boni Selection, dat op termijn het huidige aanbod van meer dan vijftig huismerken moet vervangen. Zo wil de distributeur uit Halle een ‘thuismerk’ creëren voor de klant, dat winkelen “eenvoudiger, makkelijker en efficiënter” moet maken.

“Herkenbaarder en eenvoudiger”

Onder de baseline ‘mijn thuismerk’ brengt Colruyt met Boni Selection voor het eerst zijn verschillende huismerken samen. “Om het voor de klanten eenvoudiger te maken”, heet het, want de retailgroep geeft grif toe dat het voor klanten tot nu toe vaak niet duidelijk was dat merken zoals Eldorado, Galaxi en Belsy eigen merken van Colruyt Group waren.

 

Vanaf nu start daarom een geleidelijke overgang, waarbij per categorie het huidige huismerk opgaat in Boni Selection. De producten krijgen naar eigen zeggen een “eigentijdse, duidelijk herkenbare verpakking” en een nieuw logo.

 

Ook bij Colruyt nu drie merklagen

Groenten en fruit bijten de spits af, daarna is het de beurt aan de fruitsappen van Eldorado, de kaas van Galaxi, de koekjes van Belsy en de huishoudrollen en het toiletpapier van Lisa, en zo verder. Tegen eind 2015 zouden alle producten omgeschakeld moeten zijn.

 

Net zoals concurrenten als Delhaize en Albert Heijn voor hen, creëert Colruyt op deze manier ook een structuur van drie merklagen: er zijn voortaan “nationale merken, die zorgen voor innovatie, de eigen merken als Boni Selection, die een surplus bieden, en Everyday Selection, dat de laagste prijs in het assortiment biedt voor een goede kwaliteit”, aldus de groep.

 

‘Historische’ naamkeuze

De keuze voor de merknaam is historisch: de eerste zelfstandige winkels in de jaren ‘50 droegen al de naam Boni, waar ook Boni-spaarzegels voor klantenbinding zorgden. Boni was bovendien tot voor kort de naam van het eigen merk voor groenten en fruit. Zij werden als eerste gerestyled tot Boni Selection.

 

De producten van Boni Selection zullen op termijn verkocht worden bij alle winkelformules van Colruyt Group (Colruyt, Spar en OKay).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top