Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection | RetailDetail

Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt Group lanceert vandaag een nieuw huismerk, Boni Selection, dat op termijn het huidige aanbod van meer dan vijftig huismerken moet vervangen. Zo wil de distributeur uit Halle een ‘thuismerk’ creëren voor de klant, dat winkelen “eenvoudiger, makkelijker en efficiënter” moet maken.

“Herkenbaarder en eenvoudiger”

Onder de baseline ‘mijn thuismerk’ brengt Colruyt met Boni Selection voor het eerst zijn verschillende huismerken samen. “Om het voor de klanten eenvoudiger te maken”, heet het, want de retailgroep geeft grif toe dat het voor klanten tot nu toe vaak niet duidelijk was dat merken zoals Eldorado, Galaxi en Belsy eigen merken van Colruyt Group waren.

 

Vanaf nu start daarom een geleidelijke overgang, waarbij per categorie het huidige huismerk opgaat in Boni Selection. De producten krijgen naar eigen zeggen een “eigentijdse, duidelijk herkenbare verpakking” en een nieuw logo.

 

Ook bij Colruyt nu drie merklagen

Groenten en fruit bijten de spits af, daarna is het de beurt aan de fruitsappen van Eldorado, de kaas van Galaxi, de koekjes van Belsy en de huishoudrollen en het toiletpapier van Lisa, en zo verder. Tegen eind 2015 zouden alle producten omgeschakeld moeten zijn.

 

Net zoals concurrenten als Delhaize en Albert Heijn voor hen, creëert Colruyt op deze manier ook een structuur van drie merklagen: er zijn voortaan “nationale merken, die zorgen voor innovatie, de eigen merken als Boni Selection, die een surplus bieden, en Everyday Selection, dat de laagste prijs in het assortiment biedt voor een goede kwaliteit”, aldus de groep.

 

‘Historische’ naamkeuze

De keuze voor de merknaam is historisch: de eerste zelfstandige winkels in de jaren ‘50 droegen al de naam Boni, waar ook Boni-spaarzegels voor klantenbinding zorgden. Boni was bovendien tot voor kort de naam van het eigen merk voor groenten en fruit. Zij werden als eerste gerestyled tot Boni Selection.

 

De producten van Boni Selection zullen op termijn verkocht worden bij alle winkelformules van Colruyt Group (Colruyt, Spar en OKay).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!

Alter’Native Food: A place apart at the upcoming SIAL Paris !

14/06/2018

(Advertorial) From 21st to 25th of October, Paris will be the world's food capital. 7,200 French and international exhibitors will be presenting their innovations among 21 exhibitions sectors.