Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt lanceert overkoepelend huismerk Boni Selection

Colruyt Group lanceert vandaag een nieuw huismerk, Boni Selection, dat op termijn het huidige aanbod van meer dan vijftig huismerken moet vervangen. Zo wil de distributeur uit Halle een ‘thuismerk’ creëren voor de klant, dat winkelen “eenvoudiger, makkelijker en efficiënter” moet maken.

“Herkenbaarder en eenvoudiger”

Onder de baseline ‘mijn thuismerk’ brengt Colruyt met Boni Selection voor het eerst zijn verschillende huismerken samen. “Om het voor de klanten eenvoudiger te maken”, heet het, want de retailgroep geeft grif toe dat het voor klanten tot nu toe vaak niet duidelijk was dat merken zoals Eldorado, Galaxi en Belsy eigen merken van Colruyt Group waren.

 

Vanaf nu start daarom een geleidelijke overgang, waarbij per categorie het huidige huismerk opgaat in Boni Selection. De producten krijgen naar eigen zeggen een “eigentijdse, duidelijk herkenbare verpakking” en een nieuw logo.

 

Ook bij Colruyt nu drie merklagen

Groenten en fruit bijten de spits af, daarna is het de beurt aan de fruitsappen van Eldorado, de kaas van Galaxi, de koekjes van Belsy en de huishoudrollen en het toiletpapier van Lisa, en zo verder. Tegen eind 2015 zouden alle producten omgeschakeld moeten zijn.

 

Net zoals concurrenten als Delhaize en Albert Heijn voor hen, creëert Colruyt op deze manier ook een structuur van drie merklagen: er zijn voortaan “nationale merken, die zorgen voor innovatie, de eigen merken als Boni Selection, die een surplus bieden, en Everyday Selection, dat de laagste prijs in het assortiment biedt voor een goede kwaliteit”, aldus de groep.

 

‘Historische’ naamkeuze

De keuze voor de merknaam is historisch: de eerste zelfstandige winkels in de jaren ‘50 droegen al de naam Boni, waar ook Boni-spaarzegels voor klantenbinding zorgden. Boni was bovendien tot voor kort de naam van het eigen merk voor groenten en fruit. Zij werden als eerste gerestyled tot Boni Selection.

 

De producten van Boni Selection zullen op termijn verkocht worden bij alle winkelformules van Colruyt Group (Colruyt, Spar en OKay).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Back to top