Colruyt opent 'winkel van de vierde generatie' in Mechelen

Colruyt opent 'winkel van de vierde generatie' in Mechelen

Morgen heropent de Colruyt aan de Liersesteenweg in Mechelen de deuren na een grondige verbouwing. De winkel heeft een grotere versmarkt - zonder plastic flappen - en een slagerij met zelfbediening.

Eerste grondige renovatie in dertig jaar

Vier maanden was de supermarkt in Mechelen-Noord gesloten voor de eerste verbouwingen sinds de winkel dertig jaar geleden de deuren opende, maar vanaf morgen is het publiek er weer welkom in de winkel die volledig werd verbouwd volgens het lastenboek van de "vierde generatie"

 

"Eigenlijk is de hele winkel gestript en opnieuw ingericht", zegt regiomanager Peter Dekerf in Gazet van Antwerpen. "De nieuwe generatie winkels heeft nieuwe kleuren gekregen en is ook aangekleed met andere materialen. De gangen zijn breder geworden en er is overal led-verlichting aangebracht."

 

De grootste verandering is er echter bij de versmarkt en de vleesafdeling: "De versmarkt met groenten, fruit en zuivel is een stuk groter. Klanten vinden bij ons nu nog meer verse producten", zegt gerant Kris Vandaele. De plastic flappen, die sommige klanten storend vonden, zijn vervangen door een luchtgordijn dat de koelte in de versmarkt houdt.

 

In de versmarkt ligt er echter geen charcuterie meer: dat aanbod is verhuisd naar de nieuwe slagerij met zelfbediening. "Klanten hebben er een mooi overzicht op het assortiment", zegt chef-beenhouwer Yves De Clerck. "Onze beenhouwers werken er in een open atelier. Zo zijn ze makkelijk aan te spreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze versnijden het verse vlees ter plaatse, verpakken het in handige porties en rangschikken alles overzichtelijk in een koelmeubel."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top