Colruyt richt 'eigen' bakkerij op

Colruyt richt 'eigen' bakkerij op

Warenhuisgroep Colruyt gaat zijn eigen bakkerij oprichten, die tegen 2014 operationeel moet zijn. Vanaf dan zal de keten dagvers brood aanleveren aan de winkels van Colruyt en Okay.

'Wat we zelf doen, ...'

De opstart van een eigen bakkerij past in de strategie van Colruyt om greep te krijgen op zijn toelevering. Zo betrekt het bedrijf zijn vleeswaren al bij dochtermaatschappij Vlevico, bottelt het zijn eigen wijn, versnijdt het zelf kaas en brandt het zijn eigen koffie.

 

Voor de bakkerij gaat Colruyt samenwerken met bakkerijgroep Roelandt uit Zele in de gemeenschappelijke onderneming Roecol. Beide nemen 50% van de aandelen in de firma. Roelandt brengt de kennis in, Colruyt het cliënteel en de logistiek. Roelandt is al jarenlang 'gewoon' leverancier van Colruyt.

 

Veertig nieuwe jobs in Lokeren

De nieuwe bakkerij zal worden gebouwd in Lokeren, waar Roelandt al een vestiging heeft. Er komen twee nieuwe bakkerijlijnen die het brood ’s avonds en ’s nachts bakken, om de volgende ochtend vers aan te leveren in de winkels van Colruyt en Okay. Voor de productie worden veertig mensen aangetrokken.

 

Colruyt-partner Roelandt werd twee generaties geleden opgestart als een klassieke dorpsbakkerij. Vandaag heeft de onderneming drie vestigingen: Zele, Lokeren en Hamme. Via die eerste drie bakkerijen wil Roelandt zijn ander cliënteel, waaronder ook andere warenhuizen, blijven beleveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top