Colruyt richt 'eigen' bakkerij op | RetailDetail

Colruyt richt 'eigen' bakkerij op

Colruyt richt 'eigen' bakkerij op

Warenhuisgroep Colruyt gaat zijn eigen bakkerij oprichten, die tegen 2014 operationeel moet zijn. Vanaf dan zal de keten dagvers brood aanleveren aan de winkels van Colruyt en Okay.

'Wat we zelf doen, ...'

De opstart van een eigen bakkerij past in de strategie van Colruyt om greep te krijgen op zijn toelevering. Zo betrekt het bedrijf zijn vleeswaren al bij dochtermaatschappij Vlevico, bottelt het zijn eigen wijn, versnijdt het zelf kaas en brandt het zijn eigen koffie.

 

Voor de bakkerij gaat Colruyt samenwerken met bakkerijgroep Roelandt uit Zele in de gemeenschappelijke onderneming Roecol. Beide nemen 50% van de aandelen in de firma. Roelandt brengt de kennis in, Colruyt het cliënteel en de logistiek. Roelandt is al jarenlang 'gewoon' leverancier van Colruyt.

 

Veertig nieuwe jobs in Lokeren

De nieuwe bakkerij zal worden gebouwd in Lokeren, waar Roelandt al een vestiging heeft. Er komen twee nieuwe bakkerijlijnen die het brood ’s avonds en ’s nachts bakken, om de volgende ochtend vers aan te leveren in de winkels van Colruyt en Okay. Voor de productie worden veertig mensen aangetrokken.

 

Colruyt-partner Roelandt werd twee generaties geleden opgestart als een klassieke dorpsbakkerij. Vandaag heeft de onderneming drie vestigingen: Zele, Lokeren en Hamme. Via die eerste drie bakkerijen wil Roelandt zijn ander cliënteel, waaronder ook andere warenhuizen, blijven beleveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.