Colruyt vernieuwt volop zijn Luikse vestigingen

Colruyt vernieuwt volop zijn Luikse vestigingen

De volledig vernieuwde Colruyt die vorige week de deuren heropende in Seraing is de eerste in een rij van zes Luikse vestigingen die een grondige renovatie krijgen in de komende maanden.

Vierde generatie

Na maanden van renovatie heeft Colruyt zijn vestiging in Seraing heropend voor het grote publiek. De winkel is nu 1.800 m² groot, een vijfde meer dan voor de werken. Vooral de verszone werd flink uitgebreid, terwijl de gangpaden werden verbreed en het aantal kassa's werd opgevoerd, geheel in lijn met de 'vierde generatie' Colruytwinkels.

 

"Colruyt vernieuwt geregeld zijn winkels, niet alleen om ze op te frissen maar vooral om ze nog efficiënter te maken", zegt Didier Gilissen, de gerant van de vestiging in Seraing.

 

Nog meer plannen in de regio

De Halse discounter wil nog vijf andere vestigingen in het Luikse een grondige facelift geven. Het gaat om de winkels in Herstal, Chênée, Beaufays, Jemeppe-sur-Meuse en Boncelles.

 

Die laatste wordt volledig afgebroken, inclusief het naastgelegen kapsalon. "We hebben de toelating om van 1.200 naar 2.000 m² te gaan", zegt Eric Verstraete, verantwoordelijk voor expansie bij Colruyt Group. Hij hoopt alle vergunningen tegen april-mei rond te krijgen, zodat de werken in de zomer kunnen starten en de nieuwe winkel in oktober van 2016 open kan.

 

Voor de uitbreiding van de winkels in Jemeppe-sur-Meuse en Herstal zijn al de eerste aanvragen ingediend. De vestiging in Chênée zou dan weer volledig worden afgebroken en heropgebouwd; op de site zou daarna ook plaats zijn voor een winkel van Dreamland. Voor Beaufays tot slot is Colruyt Group op zoek naar een nieuwe vestigingsplaats. Een concretere timing kan Colruyt nog niet geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top