Colruyt vernieuwt volop zijn Luikse vestigingen | RetailDetail

Colruyt vernieuwt volop zijn Luikse vestigingen

Colruyt vernieuwt volop zijn Luikse vestigingen

De volledig vernieuwde Colruyt die vorige week de deuren heropende in Seraing is de eerste in een rij van zes Luikse vestigingen die een grondige renovatie krijgen in de komende maanden.

Vierde generatie

Na maanden van renovatie heeft Colruyt zijn vestiging in Seraing heropend voor het grote publiek. De winkel is nu 1.800 m² groot, een vijfde meer dan voor de werken. Vooral de verszone werd flink uitgebreid, terwijl de gangpaden werden verbreed en het aantal kassa's werd opgevoerd, geheel in lijn met de 'vierde generatie' Colruytwinkels.

 

"Colruyt vernieuwt geregeld zijn winkels, niet alleen om ze op te frissen maar vooral om ze nog efficiënter te maken", zegt Didier Gilissen, de gerant van de vestiging in Seraing.

 

Nog meer plannen in de regio

De Halse discounter wil nog vijf andere vestigingen in het Luikse een grondige facelift geven. Het gaat om de winkels in Herstal, Chênée, Beaufays, Jemeppe-sur-Meuse en Boncelles.

 

Die laatste wordt volledig afgebroken, inclusief het naastgelegen kapsalon. "We hebben de toelating om van 1.200 naar 2.000 m² te gaan", zegt Eric Verstraete, verantwoordelijk voor expansie bij Colruyt Group. Hij hoopt alle vergunningen tegen april-mei rond te krijgen, zodat de werken in de zomer kunnen starten en de nieuwe winkel in oktober van 2016 open kan.

 

Voor de uitbreiding van de winkels in Jemeppe-sur-Meuse en Herstal zijn al de eerste aanvragen ingediend. De vestiging in Chênée zou dan weer volledig worden afgebroken en heropgebouwd; op de site zou daarna ook plaats zijn voor een winkel van Dreamland. Voor Beaufays tot slot is Colruyt Group op zoek naar een nieuwe vestigingsplaats. Een concretere timing kan Colruyt nog niet geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Back to top