Colruyt wil duurzamer aanbod vis en zeevruchten

Colruyt wil duurzamer aanbod vis en zeevruchten

Colruyt Group werkt momenteel aan het duurzamer maken van het assortiment vis en zeevruchten van de eigen merken Everyday en Boni Selection. Het zal tegen eind mei acht nieuwe visproducten aanbieden met het ASC-label.

100 procent duurzame zalm in 2017

Het gaat daarbij om zes soorten zalm (verse, gerookte en diepgevroren) en twee soorten Black Tiger-scampi's. Het ASC-label wordt uitgereikt door de Aquaculture Stewardship Council. Eerder kreeg Colruyt al dat label voor pangasius, tilapia, en telkens één soort diepvries zalm en diepvriesscampi's.

 

Eind 2014 was Colruyt de eerste Belgische distributeur die voor zijn zalm een ASC-label kreeg. Tegen eind 2015 wil het veertig procent van zijn omzet in zalm halen uit producten met een ASC-certificaat; tegen eind 2017 moet dat 100 procent zijn. Sinds 2013 bevatten de assortimenten verse en diepgevroren vis van Everyday en Boni Selection ook al geen enkele bedreigde diersoort meer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top