Colruyt wil duurzamer aanbod vis en zeevruchten

Colruyt wil duurzamer aanbod vis en zeevruchten

Colruyt Group werkt momenteel aan het duurzamer maken van het assortiment vis en zeevruchten van de eigen merken Everyday en Boni Selection. Het zal tegen eind mei acht nieuwe visproducten aanbieden met het ASC-label.

100 procent duurzame zalm in 2017

Het gaat daarbij om zes soorten zalm (verse, gerookte en diepgevroren) en twee soorten Black Tiger-scampi's. Het ASC-label wordt uitgereikt door de Aquaculture Stewardship Council. Eerder kreeg Colruyt al dat label voor pangasius, tilapia, en telkens één soort diepvries zalm en diepvriesscampi's.

 

Eind 2014 was Colruyt de eerste Belgische distributeur die voor zijn zalm een ASC-label kreeg. Tegen eind 2015 wil het veertig procent van zijn omzet in zalm halen uit producten met een ASC-certificaat; tegen eind 2017 moet dat 100 procent zijn. Sinds 2013 bevatten de assortimenten verse en diepgevroren vis van Everyday en Boni Selection ook al geen enkele bedreigde diersoort meer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top