Colruyt wil duurzamer aanbod vis en zeevruchten

Colruyt wil duurzamer aanbod vis en zeevruchten

Colruyt Group werkt momenteel aan het duurzamer maken van het assortiment vis en zeevruchten van de eigen merken Everyday en Boni Selection. Het zal tegen eind mei acht nieuwe visproducten aanbieden met het ASC-label.

100 procent duurzame zalm in 2017

Het gaat daarbij om zes soorten zalm (verse, gerookte en diepgevroren) en twee soorten Black Tiger-scampi's. Het ASC-label wordt uitgereikt door de Aquaculture Stewardship Council. Eerder kreeg Colruyt al dat label voor pangasius, tilapia, en telkens één soort diepvries zalm en diepvriesscampi's.

 

Eind 2014 was Colruyt de eerste Belgische distributeur die voor zijn zalm een ASC-label kreeg. Tegen eind 2015 wil het veertig procent van zijn omzet in zalm halen uit producten met een ASC-certificaat; tegen eind 2017 moet dat 100 procent zijn. Sinds 2013 bevatten de assortimenten verse en diepgevroren vis van Everyday en Boni Selection ook al geen enkele bedreigde diersoort meer.

Tags: