Colruyt zet groei onverstoorbaar verder.

Colruyt zet groei onverstoorbaar verder.

Supermarktketen Colruyt blijft bij de eersten van de klas. In de eerste negen maanden van diens gebroken boekjaar 2010/2011 steeg de omzet van het enseigne 8%, goed voor 5,95 miljard euro. Ook de andere activiteiten van Colruyt groep, brachten goed op.


Colruyts supermarkten nemen het merendeel van de groei voor hun rekening. De omzettoename binnen de detailhandelactiviteiten van 8,1 procent tot 4,26 miljard euro, is niettemin zeker ook te danken aan bloeiende zusterenseignes. Okay-buurtwinkels, Dreamland, Bio-Planet en de winkels in Frankrijk droegen allen hun steentje bij tot het succes van de groep.


Naast retail is Colruyt eveneens actief op het gebied van groothandel. Spar Groothandel en Foodinvest waren de voornaamste dragers van een omzettoename van 5% in dit gebied. Colruyt moest in de afgelopen negen maanden evenwel een rake klap incasseren in de divisie foodservice wegens de beëindiging van een groot contract in Frankrijk.


De overige activiteiten, met name de DATS24-tankstations, groeiden maar liefst 14,5%. Hoofdzakelijk dankzij openingen van nieuwe tankstations en stijgende brandstofprijzen, bereikte Colruyt groep met zijn niet-supermarktactiviteiten 396,8 miljoen euro.


 Het valt dan ook niet te betwisten dat Colruyt zijn jaarprognose in vervulling zal laten gaan. Bij Colruyt spreken ze zelf over een bescheiden 346 miljoen euro. Analisten verwachten echter een jaarwinst van om en bij de 357 miljoen euro.

Supermarktketen Colruyt blijft bij de eersten van de klas. In de eerste negen maanden van diens gebroken boekjaar 2010/2011 steeg de omzet van het enseigne 8%, goed voor 5,95 miljard euro. Ook de andere activiteiten van Colruyt groep, brachten goed op.


Colruyts supermarkten nemen het merendeel van de groei voor hun rekening. De omzettoename binnen de detailhandelactiviteiten van 8,1 procent tot 4,26 miljard euro, is niettemin zeker ook te danken aan bloeiende zusterenseignes. Okay-buurtwinkels, Dreamland, Bio-Planet en de winkels in Frankrijk droegen allen hun steentje bij tot het succes van de groep.


Naast retail is Colruyt eveneens actief op het gebied van groothandel. Spar Groothandel en Foodinvest waren de voornaamste dragers van een omzettoename van 5% in dit gebied. Colruyt moest in de afgelopen negen maanden evenwel een rake klap incasseren in de divisie foodservice wegens de beëindiging van een groot contract in Frankrijk.


De overige activiteiten, met name de DATS24-tankstations, groeiden maar liefst 14,5%. Hoofdzakelijk dankzij openingen van nieuwe tankstations en stijgende brandstofprijzen, bereikte Colruyt groep met zijn niet-supermarktactiviteiten 396,8 miljoen euro.


 Het valt dan ook niet te betwisten dat Colruyt zijn jaarprognose in vervulling zal laten gaan. Bij Colruyt spreken ze zelf over een bescheiden 346 miljoen euro. Analisten verwachten echter een jaarwinst van om en bij de 357 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Welke snoodaard heeft het gedaan?

28/04/2017

Dat je ook anoniem een winkel kunt overnemen, bleek deze week. Vind u dat ook zo vreemd? Lang zal het niet duren, hoor. Voor de opheldering van al uw mysteries is er immers één adres: het vrijdagse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food.

Dr. Oetker verkoopt iets meer pizza’s in 2016

28/04/2017

Voedingsbedrijf Dr. Oetker heeft in 2016 een lichte omzetstijging gekend van 1,6% Vooral in de eigen thuismarkt Duitsland kende het bedrijf een mooie groei, en die markt is goed voor bijna de helft van de omzet.

Dalende omzetten bij driekwart Franse Hypermarkten Carrefour

28/04/2017

Het is al een tijdje duidelijk dat de Hypermarkten van Carrefour niet de beste resultaten kunnen voorleggen, maar wanneer de cijfers in detail bekeken worden, blijkt pas echt de ravage: 73% van de filialen zag zijn omzet dalen.

Carrefour Easy gaat voor snel en vers

28/04/2017

Vorig jaar lanceerde Carrefour in ons land een vierde winkelformule naast Market, Express Hyper. Easy situeert zich qua formaat en aanbod tussen een Market en een Express. Werner Verhoeven mocht in Battel (bij Mechelen) als testwinkel fungeren.

Zo zien studenten de toekomst van de supermarkt

27/04/2017

Digitale diensten maken een bezoek aan de supermarkt efficiënter, gebruiksvriendelijker en inspirerender, als je het aan jongeren vraagt. Supermarkten laten ook veel kansen liggen op sociale media, vinden ze.

Colruyt Group investeert in nieuwe appelsoorten

27/04/2017

Omdat er nood is aan duurzame en smaakvolle appels van eigen bodem, neemt Colruyt Group in samenwerking met lokale appeltelers het voortouw om twee nieuwe varianten op de markt te brengen. 

Back to top