Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Cru, het nieuwste foodconcept van de Colruyt Group, heeft een vliegende start genomen. Op zijn eerste dag kreeg de 'overdekte markt' zaterdag 1.500 mensen over de vloer. Bij de opening om half acht stond er al een rij nieuwsgierigen te wachten.

"Ik wist dat dit zou aanslaan"

Zaterdag opende de allereerste Cru voor het eerst zijn deuren voor het grote publiek en het werd meteen een overrompeling: de oude boerderij langs de Brusselsesteenweg in Overijse kreeg zaterdag zo'n 1.500 mensen over de vloer.

 

"Ik wist dat dit zou aanslaan", zegt een tevreden Jean-Pierre Roelands, bedenker van het concept. "Mensen zijn op zoek naar authenticiteit en dat is net wat ze hier vinden. Niet dat je hier al je boodschappen moet of kan doen: net daarom ligt deze Cru-boerderij op amper 500 meter van onze Colruyt-winkel in Overijse. Maar wie graag kwaliteit in huis haalt, kan hier terecht."

 

Overwegend positieve reacties

De reacties van de klanten waren overwegend positief. "Deze kolen die hier liggen, die komen recht van het veld. Dat ruik je, dat zie je en de voel je. En dat zal je straks smaken ook als ze op ons bord liggen". Een ander vindt het dan weer "misschien wat duurder dan in de supermarkt, maar voor een betere kwaliteit hoort wat. Dan heb ik ook geen moeite om hiervoor meer te betalen".

 

Al waren er ook enkele kritische kanttekeningen te horen, onder meer over de beperkte ruimte tussen de eilanden - "te klein om er met een caddie tussen te rijden" - of over het ongewone betaalproces met de tablet en de betaalzuilen.

 

"Overijse is een testproject waaruit we willen leren", zegt Roelands, "maar dat er nog vestigingen zullen volgen, staat nu al vast. Die zullen niet zoals Overijse in een boerderij hoeven te zijn: het kan ook in een oud fabrieksgebouw of in een andere ruimte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top