Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist | RetailDetail

Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Cru, het nieuwste foodconcept van de Colruyt Group, heeft een vliegende start genomen. Op zijn eerste dag kreeg de 'overdekte markt' zaterdag 1.500 mensen over de vloer. Bij de opening om half acht stond er al een rij nieuwsgierigen te wachten.

"Ik wist dat dit zou aanslaan"

Zaterdag opende de allereerste Cru voor het eerst zijn deuren voor het grote publiek en het werd meteen een overrompeling: de oude boerderij langs de Brusselsesteenweg in Overijse kreeg zaterdag zo'n 1.500 mensen over de vloer.

 

"Ik wist dat dit zou aanslaan", zegt een tevreden Jean-Pierre Roelands, bedenker van het concept. "Mensen zijn op zoek naar authenticiteit en dat is net wat ze hier vinden. Niet dat je hier al je boodschappen moet of kan doen: net daarom ligt deze Cru-boerderij op amper 500 meter van onze Colruyt-winkel in Overijse. Maar wie graag kwaliteit in huis haalt, kan hier terecht."

 

Overwegend positieve reacties

De reacties van de klanten waren overwegend positief. "Deze kolen die hier liggen, die komen recht van het veld. Dat ruik je, dat zie je en de voel je. En dat zal je straks smaken ook als ze op ons bord liggen". Een ander vindt het dan weer "misschien wat duurder dan in de supermarkt, maar voor een betere kwaliteit hoort wat. Dan heb ik ook geen moeite om hiervoor meer te betalen".

 

Al waren er ook enkele kritische kanttekeningen te horen, onder meer over de beperkte ruimte tussen de eilanden - "te klein om er met een caddie tussen te rijden" - of over het ongewone betaalproces met de tablet en de betaalzuilen.

 

"Overijse is een testproject waaruit we willen leren", zegt Roelands, "maar dat er nog vestigingen zullen volgen, staat nu al vast. Die zullen niet zoals Overijse in een boerderij hoeven te zijn: het kan ook in een oud fabrieksgebouw of in een andere ruimte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".