Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist | RetailDetail

Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Cru, het nieuwste foodconcept van de Colruyt Group, heeft een vliegende start genomen. Op zijn eerste dag kreeg de 'overdekte markt' zaterdag 1.500 mensen over de vloer. Bij de opening om half acht stond er al een rij nieuwsgierigen te wachten.

"Ik wist dat dit zou aanslaan"

Zaterdag opende de allereerste Cru voor het eerst zijn deuren voor het grote publiek en het werd meteen een overrompeling: de oude boerderij langs de Brusselsesteenweg in Overijse kreeg zaterdag zo'n 1.500 mensen over de vloer.

 

"Ik wist dat dit zou aanslaan", zegt een tevreden Jean-Pierre Roelands, bedenker van het concept. "Mensen zijn op zoek naar authenticiteit en dat is net wat ze hier vinden. Niet dat je hier al je boodschappen moet of kan doen: net daarom ligt deze Cru-boerderij op amper 500 meter van onze Colruyt-winkel in Overijse. Maar wie graag kwaliteit in huis haalt, kan hier terecht."

 

Overwegend positieve reacties

De reacties van de klanten waren overwegend positief. "Deze kolen die hier liggen, die komen recht van het veld. Dat ruik je, dat zie je en de voel je. En dat zal je straks smaken ook als ze op ons bord liggen". Een ander vindt het dan weer "misschien wat duurder dan in de supermarkt, maar voor een betere kwaliteit hoort wat. Dan heb ik ook geen moeite om hiervoor meer te betalen".

 

Al waren er ook enkele kritische kanttekeningen te horen, onder meer over de beperkte ruimte tussen de eilanden - "te klein om er met een caddie tussen te rijden" - of over het ongewone betaalproces met de tablet en de betaalzuilen.

 

"Overijse is een testproject waaruit we willen leren", zegt Roelands, "maar dat er nog vestigingen zullen volgen, staat nu al vast. Die zullen niet zoals Overijse in een boerderij hoeven te zijn: het kan ook in een oud fabrieksgebouw of in een andere ruimte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.