Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Cru, het nieuwste foodconcept van de Colruyt Group, heeft een vliegende start genomen. Op zijn eerste dag kreeg de 'overdekte markt' zaterdag 1.500 mensen over de vloer. Bij de opening om half acht stond er al een rij nieuwsgierigen te wachten.

"Ik wist dat dit zou aanslaan"

Zaterdag opende de allereerste Cru voor het eerst zijn deuren voor het grote publiek en het werd meteen een overrompeling: de oude boerderij langs de Brusselsesteenweg in Overijse kreeg zaterdag zo'n 1.500 mensen over de vloer.

 

"Ik wist dat dit zou aanslaan", zegt een tevreden Jean-Pierre Roelands, bedenker van het concept. "Mensen zijn op zoek naar authenticiteit en dat is net wat ze hier vinden. Niet dat je hier al je boodschappen moet of kan doen: net daarom ligt deze Cru-boerderij op amper 500 meter van onze Colruyt-winkel in Overijse. Maar wie graag kwaliteit in huis haalt, kan hier terecht."

 

Overwegend positieve reacties

De reacties van de klanten waren overwegend positief. "Deze kolen die hier liggen, die komen recht van het veld. Dat ruik je, dat zie je en de voel je. En dat zal je straks smaken ook als ze op ons bord liggen". Een ander vindt het dan weer "misschien wat duurder dan in de supermarkt, maar voor een betere kwaliteit hoort wat. Dan heb ik ook geen moeite om hiervoor meer te betalen".

 

Al waren er ook enkele kritische kanttekeningen te horen, onder meer over de beperkte ruimte tussen de eilanden - "te klein om er met een caddie tussen te rijden" - of over het ongewone betaalproces met de tablet en de betaalzuilen.

 

"Overijse is een testproject waaruit we willen leren", zegt Roelands, "maar dat er nog vestigingen zullen volgen, staat nu al vast. Die zullen niet zoals Overijse in een boerderij hoeven te zijn: het kan ook in een oud fabrieksgebouw of in een andere ruimte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top