Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Colruyt-zusje Cru heeft start niet gemist

Cru, het nieuwste foodconcept van de Colruyt Group, heeft een vliegende start genomen. Op zijn eerste dag kreeg de 'overdekte markt' zaterdag 1.500 mensen over de vloer. Bij de opening om half acht stond er al een rij nieuwsgierigen te wachten.

"Ik wist dat dit zou aanslaan"

Zaterdag opende de allereerste Cru voor het eerst zijn deuren voor het grote publiek en het werd meteen een overrompeling: de oude boerderij langs de Brusselsesteenweg in Overijse kreeg zaterdag zo'n 1.500 mensen over de vloer.

 

"Ik wist dat dit zou aanslaan", zegt een tevreden Jean-Pierre Roelands, bedenker van het concept. "Mensen zijn op zoek naar authenticiteit en dat is net wat ze hier vinden. Niet dat je hier al je boodschappen moet of kan doen: net daarom ligt deze Cru-boerderij op amper 500 meter van onze Colruyt-winkel in Overijse. Maar wie graag kwaliteit in huis haalt, kan hier terecht."

 

Overwegend positieve reacties

De reacties van de klanten waren overwegend positief. "Deze kolen die hier liggen, die komen recht van het veld. Dat ruik je, dat zie je en de voel je. En dat zal je straks smaken ook als ze op ons bord liggen". Een ander vindt het dan weer "misschien wat duurder dan in de supermarkt, maar voor een betere kwaliteit hoort wat. Dan heb ik ook geen moeite om hiervoor meer te betalen".

 

Al waren er ook enkele kritische kanttekeningen te horen, onder meer over de beperkte ruimte tussen de eilanden - "te klein om er met een caddie tussen te rijden" - of over het ongewone betaalproces met de tablet en de betaalzuilen.

 

"Overijse is een testproject waaruit we willen leren", zegt Roelands, "maar dat er nog vestigingen zullen volgen, staat nu al vast. Die zullen niet zoals Overijse in een boerderij hoeven te zijn: het kan ook in een oud fabrieksgebouw of in een andere ruimte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top