COO Given verlaat onverwachts SuperGroup

COO Given verlaat onverwachts SuperGroup

Susanne Given, de COO van het Britse SuperGroup, heeft onverwachts het bedrijf verlaten. Haar vertrek volgt slechts enkele maanden na de komst van de nieuwe CEO voor het moederbedrijf van SuperDry.

Infrastructuur aangepakt

Given kwam in 2012 bij SuperGroup terecht, na een periode waarin het bedrijf verschillende winstwaarschuwingen had moeten uitsturen. Verschillende analisten hadden toen ook de zorg geuit dat SuperDry te snel groeide en dat het bedrijf niet over voldoende infrastructuur beschikte. Given zorgde er onder andere voor dat het distributienetwerk de voorbije drie jaar terug op peil kwam.

 

Volgens diezelfde analisten was Given zeer goed in haar job en is ze nu het slachtoffer geworden van interne strubbelingen. Interne bronnen bij SuperGroup zeggen echter dat er geen problemen waren tussen Given en de nieuwe CEO Euan Sutherland. Volgens hen had Given haar job gedaan en was het daarom tijd om afscheid te nemen.

 

Niet vervangen

SuperGroup kondigde al aan dat er geen nieuwe COO zal komen. De hoofden van UK Retail, IT en Logistics zullen in plaats daarvan nu rechtstreeks rapporteren aan de CEO.

 

"In naam van de raad van bestuur wil ik Susanne bedanken voor haar bijdrage aan de groei en de ontwikkeling van SuperGroup. Ze speelde een cruciale rol in belangrijke investeringsprogramma's die de infrastructuur en de loop van zaken binnen het bedrijf naar een hoger niveau hebben getild", zegt Peter Bamford, voorzitter van de raad van bestuur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau sluit het derde kwartaal af met uitstekende cijfers. Vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank, zeker in China, Japan en Singapore.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die het voor restaurantuitbaters mogelijk maakt om hun klanten eenvoudig op de hoogte te brengen van de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro nieuwe fondsen opgehaald.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top