COO Given verlaat onverwachts SuperGroup | RetailDetail

COO Given verlaat onverwachts SuperGroup

COO Given verlaat onverwachts SuperGroup

Susanne Given, de COO van het Britse SuperGroup, heeft onverwachts het bedrijf verlaten. Haar vertrek volgt slechts enkele maanden na de komst van de nieuwe CEO voor het moederbedrijf van SuperDry.

Infrastructuur aangepakt

Given kwam in 2012 bij SuperGroup terecht, na een periode waarin het bedrijf verschillende winstwaarschuwingen had moeten uitsturen. Verschillende analisten hadden toen ook de zorg geuit dat SuperDry te snel groeide en dat het bedrijf niet over voldoende infrastructuur beschikte. Given zorgde er onder andere voor dat het distributienetwerk de voorbije drie jaar terug op peil kwam.

 

Volgens diezelfde analisten was Given zeer goed in haar job en is ze nu het slachtoffer geworden van interne strubbelingen. Interne bronnen bij SuperGroup zeggen echter dat er geen problemen waren tussen Given en de nieuwe CEO Euan Sutherland. Volgens hen had Given haar job gedaan en was het daarom tijd om afscheid te nemen.

 

Niet vervangen

SuperGroup kondigde al aan dat er geen nieuwe COO zal komen. De hoofden van UK Retail, IT en Logistics zullen in plaats daarvan nu rechtstreeks rapporteren aan de CEO.

 

"In naam van de raad van bestuur wil ik Susanne bedanken voor haar bijdrage aan de groei en de ontwikkeling van SuperGroup. Ze speelde een cruciale rol in belangrijke investeringsprogramma's die de infrastructuur en de loop van zaken binnen het bedrijf naar een hoger niveau hebben getild", zegt Peter Bamford, voorzitter van de raad van bestuur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.