Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

De Franse voedingsgigant Danone investeert 240 miljoen euro in de bouw van een nieuwe fabriek voor babyvoeding. Die komt in het Nederlandse Cuijk. In de fabriek zal zowel babymelkpoeder als voeding voor prematuur geboren kinderen worden geproduceerd.

Nutrilon en Aptamil

240 miljoen euro, zoveel zal de nieuwe fabriek kosten, die ten laatste eind 2017 babymelkpoeder moet produceren van merken als Nutrilon en Aptamil, en dat voor ruim 80 landen. Danone heeft nu al een productiefaciliteit in Cuijk - die wordt gesloten zodra de nieuwe fabriek volledig operationeel is - en wil door extra automatisering de productie verdubbelen. Nooit eerder pompte Danone in één keer zoveel geld in een uitbreiding van haar productiecapaciteit in Europa.

 

De investering is broodnodig om aan de toenemende vraag naar babymelkpoeder uit vooral China te kunnen voldoen. Dat land kampt nog altijd met de naweeën van een grootscheeps voedselschandaal waarbij in 2008 tienduizenden baby's ziek werden na het drinken van met melamine vergiftigde babymelk 'made in China'. Eerder had Danone om die reden ook al de productie van babyvoeding in Ierland en Duitsland sterk verhoogd.

 

Daarnaast zal in de nieuwe fabriek in het Brabantse Cuijk ook nog speciale voeding gemaakt worden voor te vroeg geboren baby's en voor kinderen met allergieën. Ook die markt is in volle groei, aldus Danone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top