Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

De Franse voedingsgigant Danone investeert 240 miljoen euro in de bouw van een nieuwe fabriek voor babyvoeding. Die komt in het Nederlandse Cuijk. In de fabriek zal zowel babymelkpoeder als voeding voor prematuur geboren kinderen worden geproduceerd.

Nutrilon en Aptamil

240 miljoen euro, zoveel zal de nieuwe fabriek kosten, die ten laatste eind 2017 babymelkpoeder moet produceren van merken als Nutrilon en Aptamil, en dat voor ruim 80 landen. Danone heeft nu al een productiefaciliteit in Cuijk - die wordt gesloten zodra de nieuwe fabriek volledig operationeel is - en wil door extra automatisering de productie verdubbelen. Nooit eerder pompte Danone in één keer zoveel geld in een uitbreiding van haar productiecapaciteit in Europa.

 

De investering is broodnodig om aan de toenemende vraag naar babymelkpoeder uit vooral China te kunnen voldoen. Dat land kampt nog altijd met de naweeën van een grootscheeps voedselschandaal waarbij in 2008 tienduizenden baby's ziek werden na het drinken van met melamine vergiftigde babymelk 'made in China'. Eerder had Danone om die reden ook al de productie van babyvoeding in Ierland en Duitsland sterk verhoogd.

 

Daarnaast zal in de nieuwe fabriek in het Brabantse Cuijk ook nog speciale voeding gemaakt worden voor te vroeg geboren baby's en voor kinderen met allergieën. Ook die markt is in volle groei, aldus Danone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top