Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek | RetailDetail

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

Danone investeert 240 miljoen in nieuwe Nederlandse fabriek

De Franse voedingsgigant Danone investeert 240 miljoen euro in de bouw van een nieuwe fabriek voor babyvoeding. Die komt in het Nederlandse Cuijk. In de fabriek zal zowel babymelkpoeder als voeding voor prematuur geboren kinderen worden geproduceerd.

Nutrilon en Aptamil

240 miljoen euro, zoveel zal de nieuwe fabriek kosten, die ten laatste eind 2017 babymelkpoeder moet produceren van merken als Nutrilon en Aptamil, en dat voor ruim 80 landen. Danone heeft nu al een productiefaciliteit in Cuijk - die wordt gesloten zodra de nieuwe fabriek volledig operationeel is - en wil door extra automatisering de productie verdubbelen. Nooit eerder pompte Danone in één keer zoveel geld in een uitbreiding van haar productiecapaciteit in Europa.

 

De investering is broodnodig om aan de toenemende vraag naar babymelkpoeder uit vooral China te kunnen voldoen. Dat land kampt nog altijd met de naweeën van een grootscheeps voedselschandaal waarbij in 2008 tienduizenden baby's ziek werden na het drinken van met melamine vergiftigde babymelk 'made in China'. Eerder had Danone om die reden ook al de productie van babyvoeding in Ierland en Duitsland sterk verhoogd.

 

Daarnaast zal in de nieuwe fabriek in het Brabantse Cuijk ook nog speciale voeding gemaakt worden voor te vroeg geboren baby's en voor kinderen met allergieën. Ook die markt is in volle groei, aldus Danone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.