Danone lijft Happy Family in

Danone lijft Happy Family in

Het Franse levensmiddelenconcern Danone lijft de Amerikaanse babyvoedingsproducent Happy Family in. Het wil daarmee zijn poot kindervoeding versterken, die vorig jaar al goed was voor meer dan twintig procent van de totale omzet van het concern.

Vierde speler op VS-markt

Danone wil de transactie in de komende maanden afronden, maar die moet nog worden voorgelegd aan de autoriteiten. Een overnamebedrag wordt niet vrijgegeven, maar volgens The Wall Street Journal loopt het in de honderden miljoenen dollars. Danone koopt daarmee 92% van de aandelen over.

 

Happy Family werd opgericht in 2006 door de nu 36-jarige Shazi Visram en is gespecialiseerd in de productie van biologische babyvoeding. Met een omzet van zowat zestig miljoen dollar (een kleine vijftig miljoen euro) zou het in de VS een marktaandeel van zowat 4 procent hebben, goed voor een vierde plaats op die markt.

 

Happy family moet groeien

De overname door Danone moet Happy Family een sterke groei-impuls geven. Vooral op het vlak van onderzoek en ontwikkeling en op het vlak van distributie kan de Franse groep het Amerikaanse merk helpen een tandje groter te schakelen.

 

Voor 2013 verwacht Happy Family alvast een sterke stijging van het verkoopcijfer. De vooruitgang van het gamma is toe te schrijven aan de combinatie van aandacht voor gezonde voeding en gebruiksgemak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top