Danone lijft Happy Family in

Danone lijft Happy Family in

Het Franse levensmiddelenconcern Danone lijft de Amerikaanse babyvoedingsproducent Happy Family in. Het wil daarmee zijn poot kindervoeding versterken, die vorig jaar al goed was voor meer dan twintig procent van de totale omzet van het concern.

Vierde speler op VS-markt

Danone wil de transactie in de komende maanden afronden, maar die moet nog worden voorgelegd aan de autoriteiten. Een overnamebedrag wordt niet vrijgegeven, maar volgens The Wall Street Journal loopt het in de honderden miljoenen dollars. Danone koopt daarmee 92% van de aandelen over.

 

Happy Family werd opgericht in 2006 door de nu 36-jarige Shazi Visram en is gespecialiseerd in de productie van biologische babyvoeding. Met een omzet van zowat zestig miljoen dollar (een kleine vijftig miljoen euro) zou het in de VS een marktaandeel van zowat 4 procent hebben, goed voor een vierde plaats op die markt.

 

Happy family moet groeien

De overname door Danone moet Happy Family een sterke groei-impuls geven. Vooral op het vlak van onderzoek en ontwikkeling en op het vlak van distributie kan de Franse groep het Amerikaanse merk helpen een tandje groter te schakelen.

 

Voor 2013 verwacht Happy Family alvast een sterke stijging van het verkoopcijfer. De vooruitgang van het gamma is toe te schrijven aan de combinatie van aandacht voor gezonde voeding en gebruiksgemak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top