Danone lijft Happy Family in | RetailDetail

Danone lijft Happy Family in

Danone lijft Happy Family in

Het Franse levensmiddelenconcern Danone lijft de Amerikaanse babyvoedingsproducent Happy Family in. Het wil daarmee zijn poot kindervoeding versterken, die vorig jaar al goed was voor meer dan twintig procent van de totale omzet van het concern.

Vierde speler op VS-markt

Danone wil de transactie in de komende maanden afronden, maar die moet nog worden voorgelegd aan de autoriteiten. Een overnamebedrag wordt niet vrijgegeven, maar volgens The Wall Street Journal loopt het in de honderden miljoenen dollars. Danone koopt daarmee 92% van de aandelen over.

 

Happy Family werd opgericht in 2006 door de nu 36-jarige Shazi Visram en is gespecialiseerd in de productie van biologische babyvoeding. Met een omzet van zowat zestig miljoen dollar (een kleine vijftig miljoen euro) zou het in de VS een marktaandeel van zowat 4 procent hebben, goed voor een vierde plaats op die markt.

 

Happy family moet groeien

De overname door Danone moet Happy Family een sterke groei-impuls geven. Vooral op het vlak van onderzoek en ontwikkeling en op het vlak van distributie kan de Franse groep het Amerikaanse merk helpen een tandje groter te schakelen.

 

Voor 2013 verwacht Happy Family alvast een sterke stijging van het verkoopcijfer. De vooruitgang van het gamma is toe te schrijven aan de combinatie van aandacht voor gezonde voeding en gebruiksgemak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".