Danone verwacht moeilijk 2015

Danone verwacht moeilijk 2015

De Franse zuivelproducent Danone verwacht dat er in 2015 minder omzet zal gemaakt worden dan in 2014. Vorig jaar groeide de omzet nog aan met een kleine vijf procent, al viel de winst dan weer wel flink terug.

Wisselkoersschommelingen

Danone haalde in 2014 een omzet van 21,1 miljard euro, wat een stijging was van 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. De gerapporteerde winst daalde echter met maar liefst 20 procent naar 1,1 miljard euro, wat te wijten was aan slechte wisselkoersen en de nog steeds slabakkende Europese economie.

 

Danone verwacht dat die effecten ook in 2015 hun impact zullen hebben op de omzet en dat de gerapporteerde omzet daardoor lager zal uitvallen dan in 2014. Zonder externe factoren voorspelt Danone een groei van 4 tot 5 procent.

 

"Danone verwacht dat de economische omstandigheden in het algemeen moeilijk en onstabiel zullen blijven, met fragiele en zelfs deflationaire consumententrends in Europa, opkomende markten die ondermijnd worden door volatiele wisselkoersen en moeilijkheden die specifiek zijn voor enkele grote markten", citeert De Tijd uit een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top