Danone verwacht moeilijk 2015 | RetailDetail

Danone verwacht moeilijk 2015

Danone verwacht moeilijk 2015

De Franse zuivelproducent Danone verwacht dat er in 2015 minder omzet zal gemaakt worden dan in 2014. Vorig jaar groeide de omzet nog aan met een kleine vijf procent, al viel de winst dan weer wel flink terug.

Wisselkoersschommelingen

Danone haalde in 2014 een omzet van 21,1 miljard euro, wat een stijging was van 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. De gerapporteerde winst daalde echter met maar liefst 20 procent naar 1,1 miljard euro, wat te wijten was aan slechte wisselkoersen en de nog steeds slabakkende Europese economie.

 

Danone verwacht dat die effecten ook in 2015 hun impact zullen hebben op de omzet en dat de gerapporteerde omzet daardoor lager zal uitvallen dan in 2014. Zonder externe factoren voorspelt Danone een groei van 4 tot 5 procent.

 

"Danone verwacht dat de economische omstandigheden in het algemeen moeilijk en onstabiel zullen blijven, met fragiele en zelfs deflationaire consumententrends in Europa, opkomende markten die ondermijnd worden door volatiele wisselkoersen en moeilijkheden die specifiek zijn voor enkele grote markten", citeert De Tijd uit een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.