Danone wil Yakult verkopen

Danone wil Yakult verkopen

De Franse zuivelproducent Danone zou plannen hebben om zijn aandeel in het Japanse Yakult te verkopen. Danone heeft momenteel 20 procent van de aandelen, maar zou die volgens interne bronnen kwijt willen.

Samenwerking van tien jaar

Als een gevolg van die geruchten viel het aandeel van Yakult op de Japanse beurs terug met 6,1 procent. De marktwaarde van Yakult wordt momenteel geschat op 1,1 biljoen yen (7,54 miljard euro), wat het aandeel van Danone een waarde van ongeveer 1,5 miljard euro geeft.

 

Als Danone zijn aandeel verkoopt, dan betekent dat het einde van een samenwerking van tien jaar tussen beide bedrijven. Het geld zou door Danone kunnen gebruikt worden om andere aankopen, nu Danone op zoek is naar andere inkomstbronnen. Vorig jaar rapporteerde Danone voor de eerste keer in meer dan tien jaar een daling van de winst.

 

Zowel het management van Danone als dat van Yakult wilden momenteel geen commentaar geven op de mogelijke verkoop. Danone is momenteel ook bezig met de verkoop van zijn gezondheidsmerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top