Danone wint Foreign Investment Trophy | RetailDetail

Danone wint Foreign Investment Trophy

Danone wint Foreign Investment Trophy

De Franse voedingsgroep Danone heeft de 'Foreign Investment of the Year Trophy' gewonnen. Met die prijs bekroont het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen buitenlandse bedrijven die duurzaam investeren in onze regio.

Miljoeneninvestering in Rotselaar

Danone heeft tijdens de derde editie van de 'Foreign Investment Trophy', een initiatief van Flanders Investment & Trade, de hoofdprijs gewonnen. De Franse voedingsgroep versloeg het Indische Tech Mahindra en het Duitse BASF.

 

Danone wint de trofee omdat het van zijn fabriek in Rotselaar een van de grootste Danone-productiesites in Europa heeft gemaakt. De groep investeert gespreid over twee jaar zo'n 13,3 miljoen euro in hypermoderne  procestechnologie, nieuwe afvullijnen en opleiding van de autonome productieteams.

 

De fabriek van Rotselaar startte in 1994 met de productie van Actimel. Vandaag lopen er dagelijks gemiddeld 5,5 miljoen flesjes voor een twaalftal Europese landen van de afvulband: de site exporteert 95% van de productie naar de buurlanden. Dankzij de nieuwe kapitaalinjectie zal het productievolume nog met bijna de helft stijgen.

 

"Buitenlandse bedrijven cruciaal"

"De voorbije twaalf jaar werd in Rotselaar al zo'n 100 miljoen euro geïnvesteerd, waardoor dit vandaag een moderne en hoogtechnologische fabriek is", aldus gedelegeerd bestuurder Kris Geeraert van Danone BeNeLux. "We beschikken ook over competente, flexibele en goed opgeleide medewerkers. Deze Trophy wordt dan ook met veel trots onthaald en is een fantastische erkenning voor onze investeringsvisie op lange termijn."

 

Voor minister-president Geert Bourgeois onderstreept de trofee "het belang van buitenlandse bedrijven voor Vlaanderen. Ik wil Danone van harte feliciteren voor zijn engagement hier. Deze trofee is een blijk van erkenning en waardering voor dat waardevolle engagement", aldus een blije politicus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lidl breidt huismerkassortiment uit met babyproducten

19/04/2018

Lidl mag stilaan het jasje van discounter inruilen voor dat van een complete retailer. De warenhuisketen ontwikkelt nu ook voor zijn babyassortiment producten van de huismerken Lupilu en Cien, die alvast sterk scoren bij de klanten.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

19/04/2018

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.