Danone wint Foreign Investment Trophy

Danone wint Foreign Investment Trophy

De Franse voedingsgroep Danone heeft de 'Foreign Investment of the Year Trophy' gewonnen. Met die prijs bekroont het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen buitenlandse bedrijven die duurzaam investeren in onze regio.

Miljoeneninvestering in Rotselaar

Danone heeft tijdens de derde editie van de 'Foreign Investment Trophy', een initiatief van Flanders Investment & Trade, de hoofdprijs gewonnen. De Franse voedingsgroep versloeg het Indische Tech Mahindra en het Duitse BASF.

 

Danone wint de trofee omdat het van zijn fabriek in Rotselaar een van de grootste Danone-productiesites in Europa heeft gemaakt. De groep investeert gespreid over twee jaar zo'n 13,3 miljoen euro in hypermoderne  procestechnologie, nieuwe afvullijnen en opleiding van de autonome productieteams.

 

De fabriek van Rotselaar startte in 1994 met de productie van Actimel. Vandaag lopen er dagelijks gemiddeld 5,5 miljoen flesjes voor een twaalftal Europese landen van de afvulband: de site exporteert 95% van de productie naar de buurlanden. Dankzij de nieuwe kapitaalinjectie zal het productievolume nog met bijna de helft stijgen.

 

"Buitenlandse bedrijven cruciaal"

"De voorbije twaalf jaar werd in Rotselaar al zo'n 100 miljoen euro geïnvesteerd, waardoor dit vandaag een moderne en hoogtechnologische fabriek is", aldus gedelegeerd bestuurder Kris Geeraert van Danone BeNeLux. "We beschikken ook over competente, flexibele en goed opgeleide medewerkers. Deze Trophy wordt dan ook met veel trots onthaald en is een fantastische erkenning voor onze investeringsvisie op lange termijn."

 

Voor minister-president Geert Bourgeois onderstreept de trofee "het belang van buitenlandse bedrijven voor Vlaanderen. Ik wil Danone van harte feliciteren voor zijn engagement hier. Deze trofee is een blijk van erkenning en waardering voor dat waardevolle engagement", aldus een blije politicus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top