Danone wint Foreign Investment Trophy

Danone wint Foreign Investment Trophy

De Franse voedingsgroep Danone heeft de 'Foreign Investment of the Year Trophy' gewonnen. Met die prijs bekroont het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen buitenlandse bedrijven die duurzaam investeren in onze regio.

Miljoeneninvestering in Rotselaar

Danone heeft tijdens de derde editie van de 'Foreign Investment Trophy', een initiatief van Flanders Investment & Trade, de hoofdprijs gewonnen. De Franse voedingsgroep versloeg het Indische Tech Mahindra en het Duitse BASF.

 

Danone wint de trofee omdat het van zijn fabriek in Rotselaar een van de grootste Danone-productiesites in Europa heeft gemaakt. De groep investeert gespreid over twee jaar zo'n 13,3 miljoen euro in hypermoderne  procestechnologie, nieuwe afvullijnen en opleiding van de autonome productieteams.

 

De fabriek van Rotselaar startte in 1994 met de productie van Actimel. Vandaag lopen er dagelijks gemiddeld 5,5 miljoen flesjes voor een twaalftal Europese landen van de afvulband: de site exporteert 95% van de productie naar de buurlanden. Dankzij de nieuwe kapitaalinjectie zal het productievolume nog met bijna de helft stijgen.

 

"Buitenlandse bedrijven cruciaal"

"De voorbije twaalf jaar werd in Rotselaar al zo'n 100 miljoen euro geïnvesteerd, waardoor dit vandaag een moderne en hoogtechnologische fabriek is", aldus gedelegeerd bestuurder Kris Geeraert van Danone BeNeLux. "We beschikken ook over competente, flexibele en goed opgeleide medewerkers. Deze Trophy wordt dan ook met veel trots onthaald en is een fantastische erkenning voor onze investeringsvisie op lange termijn."

 

Voor minister-president Geert Bourgeois onderstreept de trofee "het belang van buitenlandse bedrijven voor Vlaanderen. Ik wil Danone van harte feliciteren voor zijn engagement hier. Deze trofee is een blijk van erkenning en waardering voor dat waardevolle engagement", aldus een blije politicus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bio-Planet en Dreambaby samen van start in Marcinelle

23/08/2017

Colruyt-dochters Bio-Planet en Dreambaby hebben een nieuwe winkel geopend op een gezamenlijke site in Marcinelle (Charleroi). Voor de biosupermarkt is het de 26ste vestiging in België, voor de babyspecialist de 25ste en meteen ook de grootste in ons land.

Walmart kiest voor Google in strijd om digitale klant

23/08/2017

Walmart schakelt Google in in de strijd om de digitale koper. Vanaf eind september kunnen klanten van de Amerikaanse supermarktgigant via de Google Home-toepassing mondeling hun smartphone een bestelling plaatsen en die aan huis laten bezorgen.

Rudi Petit-Jean directeur Sligro-ISPC België

23/08/2017

Vanaf 15 oktober zal Rudi Petit-Jean aantreden als directeur van Sligro-ISPC in België. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van het dit jaar overgenomen ISPC en de uitbouw van het vestigingennetwerk van Sligro-ISPC.

Unilever en Nestlé investeren in blockchaintechnologie

22/08/2017

Voedingsbedrijven Unilever en Nestlé gaan met de hulp van het Amerikaanse IBM blockchaintechnologie integreren in hun werking. Zo willen ze de logistieke keten nog beter in kaart brengen.

Delhaize pakt uit met assortiment ‘raw food’

22/08/2017

Delhaize heeft sinds gisteren enkele nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, die kunnen worden beschreven als ‘raw food’. Het gaat daarbij over enkele cakes die worden bereid met onbewerkte voedingsmiddelen.

Carrefour Market opent morgen in Berendrecht

22/08/2017

Op 23 augustus opent in Berendrecht een nieuwe vestiging van Carrefour Market. Die neemt zijn intrek in de voormalige AD Delhaize, die moest worden afgestoten in het kader van de fusie tussen Ahold en Delhaize.

Back to top