Danone wint Foreign Investment Trophy | RetailDetail

Danone wint Foreign Investment Trophy

Danone wint Foreign Investment Trophy

De Franse voedingsgroep Danone heeft de 'Foreign Investment of the Year Trophy' gewonnen. Met die prijs bekroont het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen buitenlandse bedrijven die duurzaam investeren in onze regio.

Miljoeneninvestering in Rotselaar

Danone heeft tijdens de derde editie van de 'Foreign Investment Trophy', een initiatief van Flanders Investment & Trade, de hoofdprijs gewonnen. De Franse voedingsgroep versloeg het Indische Tech Mahindra en het Duitse BASF.

 

Danone wint de trofee omdat het van zijn fabriek in Rotselaar een van de grootste Danone-productiesites in Europa heeft gemaakt. De groep investeert gespreid over twee jaar zo'n 13,3 miljoen euro in hypermoderne  procestechnologie, nieuwe afvullijnen en opleiding van de autonome productieteams.

 

De fabriek van Rotselaar startte in 1994 met de productie van Actimel. Vandaag lopen er dagelijks gemiddeld 5,5 miljoen flesjes voor een twaalftal Europese landen van de afvulband: de site exporteert 95% van de productie naar de buurlanden. Dankzij de nieuwe kapitaalinjectie zal het productievolume nog met bijna de helft stijgen.

 

"Buitenlandse bedrijven cruciaal"

"De voorbije twaalf jaar werd in Rotselaar al zo'n 100 miljoen euro geïnvesteerd, waardoor dit vandaag een moderne en hoogtechnologische fabriek is", aldus gedelegeerd bestuurder Kris Geeraert van Danone BeNeLux. "We beschikken ook over competente, flexibele en goed opgeleide medewerkers. Deze Trophy wordt dan ook met veel trots onthaald en is een fantastische erkenning voor onze investeringsvisie op lange termijn."

 

Voor minister-president Geert Bourgeois onderstreept de trofee "het belang van buitenlandse bedrijven voor Vlaanderen. Ik wil Danone van harte feliciteren voor zijn engagement hier. Deze trofee is een blijk van erkenning en waardering voor dat waardevolle engagement", aldus een blije politicus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Filet Pur: Met een buik vol angsten

15/06/2018

Waarin we onthullen wie de échte baas is van Carrefour Belgium, waarom gezond eten niet zo gezond is, hoe alcohol ons opbeurt en wat Jumbo nu eigenlijk van plan is. Niet geheel doorbakken hoor, dit weekoverzicht van RetailDetail Food!