Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top