Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzet Colruyt Group groeit met meer dan 3 procent

20/06/2017

De omzet van de Colruyt Group is in het boekjaar 2016/2017 met 3,4 procent gegroeid naar 9,493 miljard euro. Ook de winst steeg, al is dat te danken aan de verkoop van de Franse foodservice business Pro à Pro, die op 1 februari 2017 werd afgerond.

Verkoop Devos Lemmens &co moet 1 miljard euro opleveren

20/06/2017

Private-equitybedrijf CVC heeft de zakenbanken UBS en Messier Maris aangesteld om op zoek te gaan naar een overnemer voor Continental Foods uit Puurs, waar onder andere de sauzen van Devos Lemmens worden gemaakt.

Hongarije mag rode ster van Heineken verbieden

20/06/2017

De Europese Commissie heeft laten verstaan dat ze geen probleem heeft met het verbod dat Hongarije voor bepaalde symbolen wil instellen. Het gaat daarbij onder andere over de rode ster in het logo van Heineken.

Recordcijfers voor Duvel Moortgat in 2016

20/06/2017

Brouwer Duvel Moortgat heeft in 2016 recordcijfers behaald en voor het eerst meer dan 400 miljoen euro omgezet. Sinds 2013, het jaar van de beursexit van Duvel Moortgat, zijn de omzet en de winst van het bedrijf verdubbeld.

Ahold Delhaize wordt interessante overnameprooi in Verenigde Staten

20/06/2017

Na de overname van de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods door Amazon verwachten analisten in de Verenigde Staten een nieuwe overnamegolf in de sector. Daarbij wordt vooral Ahold Delhaize genoemd als mogelijke prooi.

Dit is het eerste voedingsbedrijf met een certificaat voor duurzaamheid

19/06/2017

Vleesverwerkend bedrijf Kipco-Damaco kreeg als eerste Belgisch voedingsbedrijf een certificaat voor duurzaamheid. Dit moet de consument garanderen dat wat hij op zijn bord krijgt op een correcte manier is geproduceerd.

Back to top