Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top