Danone ziet kwartaalomzet overal groeien | RetailDetail

Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone ziet kwartaalomzet overal groeien

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk. 

 

De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen. 

 

Groei op en in alle gebieden

Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio's Azië (+18%) en "Rest van de wereld" (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter. 

 

Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral 's werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.