Deadline voor overname SABMiller weeral verlengd | RetailDetail

Deadline voor overname SABMiller weeral verlengd

Deadline voor overname SABMiller weeral verlengd

AB InBev en SABMiller hebben de deadline voor de overname van SABMiller verlengd tot 11 november. Eerder was het de bedoeling dat de overeenkomst deze week werd afgerond, maar nu vragen beide partijen dus meer tijd.

Verzamelen van fondsen

De eerste voorlopige overeenkomst tussen beide partijen werd gesloten op 13 oktober en sindsdien is de deadline al een aantal keren uitgesteld. AB InBev is ondertussen bezig met het verzamelen van de fondsen, maar zegt dat het nog een week extra nodig heeft om alles af te ronden.


SABMiller aanvaardde midden oktober een bod van 44 pond per aandeel, nadat het eerder al vier verschillende boden van AB InBev had afgewezen. Het nieuw gevormde bedrijf zal ongeveer 30 procent van de wereldwijde biermarkt beheersen, al zal het ook enkele merken van de hand moeten doen om voorbij de Amerikaanse concurrentiewaakhond te geraken.


AB InBev liet eerder ook al verstaan dat het nieuwe bedrijf zijn hoofdzetel in België zal hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.