Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mars investeert 34 miljoen in Uncle Ben’s rijstfabriek

19/05/2017

De Uncle Ben’s-rijstfabriek in Olen viert haar 40ste verjaardag. Eigenaar Mars kondigt een bijzonder ambitieus investeringsplan aan om innovatiekracht en duurzaamheid in de toekomst te verzekeren.

Zo vinden merken en foodbloggers elkaar

19/05/2017

FMCG-merken onderhouden graag relaties met creatieve foodbloggers, maar de samenwerking wordt wat minder vrijblijvend. Van een sympathieke hobby groeien sommige blogs uit tot een bron van inkomsten. Toch blijft passie de motor.

Carrefour lanceert webshop voor non-food

19/05/2017

Carrefour heeft een nieuwe webshop opgericht, waar het meer dan 15.000 non-foodproducten verkoopt. Op de webshop wordt het permanente assortiment uit de winkels verkocht, maar er zijn ook exclusieve online aanbiedingen.

Filet Pur: Een bumperklever uit Essen

19/05/2017

Dat Lidl Amerika gaat veroveren met hulp uit de lage landen, dat Aldi binnenkort Carrefour voorbijsteekt, en dat u teveel drinkt: u verneemt de smeuïge details in het weekoverzicht van RetailDetail Food, baken van de constructieve retailjournalistiek! 

RetailDetail Food #19 gaat bio

19/05/2017

Binnenkort is er weer de traditionele voorjaarscampagne van de biologische sector, dus ging RetailDetail Food eens rondvragen wat ondernemers eigenlijk hebben met biologisch. Best wel wat, zo bleek. 

Dit is het strijdplan van Lidl in de VS

18/05/2017

Op 15 juni is het zover: dan opent Lidl de eerste Amerikaanse winkels. De operaties worden mede geleid door een oude bekende, die ook in Nederland en België actief was. Maar de hamvraag is: moet Ahold Delhaize zich bedreigd voelen? 

Back to top