Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010. | RetailDetail

Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.