Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Carrefour België werkt aan vernieuwingsplan

18/12/2017

Niet enkel in Frankrijk wil Carrefour maatregelen nemen om de omzetten opnieuw te laten groeien, want ook de Belgische directie werkt al een tijdje aan een vernieuwingsplan. Daarbij worden vooral de hypermarkten onder de loep genomen.

Test-Aankoop: Colruyt blijft de goedkoopste, AH volgt

18/12/2017

Colruyt blijft zijn belofte van ‘laagste prijzen’ waarmaken, concludeert Test-Aankoop dit jaar opnieuw in zijn jaarlijkse prijsvergelijking. Maar de druk op de Halse supermarktketen stijgt wel.

 

Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Back to top