Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Delhaize bevestigt winstverwachtingen 2010.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.


Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.


In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.


De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met  7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top