Delhaize doet het met Sonja Kimpen (en StarMeal)

Delhaize doet het met Sonja Kimpen (en StarMeal)

Vanaf woensdag liggen de eerste “bereide maaltijden” van gezondheidsgoeroe Sonja Kimpen in de koeltogen bij Delhaize. Sonja Kimpen, bekend van televisie, werkte hiervoor samen met StarMeal. De specialist in verse maaltijdsalades uit Herselt voegt hiermee meteen warme gerechten aan zijn aanbod toe.

Recepten uit Kimpens kookboeken

Welke gerechten de gezondheidsgoeroe voor Delhaize heeft bedacht, weten we pas woensdag. “Maar het gaat om recepten uit mijn twee kookboeken. Daar was veel vraag naar van lezers”, bevestigt Sonja Kimpen in Het Nieuwsblad. “Koken voor vier is echter nog iets anders dan voor duizenden mensen. We hebben er dan ook een jaar over gedaan en meer dan honderd proefsessies gehouden voor alles echt op punt stond.”


Het is niet de eerste samenwerking tussen het voedingsbedrijf en de gezondheidsgoeroe: eind januari introduceerde StarMeal Sonja Kimpen nog in Nederland tijdens de Nationale Gezondheidsbeurs in de Jaarbeurs van Utrecht.

‘Geen compromissen’

De markt van de bereide maaltijden is een booming business en meerdere topkoks brachten al hun eigen gamma uit. Dat Sonja Kimpen er nu ook mee begint, is dus niet zo verwonderlijk. Wel dat het zo lang heeft geduurd. “Ik heb inderdaad al meerdere verzoeken van fabrikanten gekregen. Maar velen haakten af toen ze mijn visie op gezonde voeding hoorden en aanvoelden dat ik niet tot compromissen bereid was. Met StarMeal zijn we er nu wel in geslaagd om bereide maaltijden te creëren die én een voldaan gevoel geven én je lichaam een plus.”


StarMeal werkte eerder al samen met tv-kok Jeroen Meus en motorcrosser Stefan Everts en heeft sinds 8 december vorig jaar ook een eigen flagshipstore in Antwerpen, door het bedrijf omschreven als een “healthy heaven” voor “funky fresh”.

 

Vanaf woensdag liggen de eerste “bereide maaltijden” van gezondheidsgoeroe Sonja Kimpen in de koeltogen bij Delhaize. Sonja Kimpen, bekend van televisie, werkte hiervoor samen met StarMeal. De specialist in verse maaltijdsalades uit Herselt voegt hiermee meteen warme gerechten aan zijn aanbod toe.

Recepten uit Kimpens kookboeken

Welke gerechten de gezondheidsgoeroe voor Delhaize heeft bedacht, weten we pas woensdag. “Maar het gaat om recepten uit mijn twee kookboeken. Daar was veel vraag naar van lezers”, bevestigt Sonja Kimpen in Het Nieuwsblad. “Koken voor vier is echter nog iets anders dan voor duizenden mensen. We hebben er dan ook een jaar over gedaan en meer dan honderd proefsessies gehouden voor alles echt op punt stond.”


Het is niet de eerste samenwerking tussen het voedingsbedrijf en de gezondheidsgoeroe: eind januari introduceerde StarMeal Sonja Kimpen nog in Nederland tijdens de Nationale Gezondheidsbeurs in de Jaarbeurs van Utrecht.

‘Geen compromissen’

De markt van de bereide maaltijden is een booming business en meerdere topkoks brachten al hun eigen gamma uit. Dat Sonja Kimpen er nu ook mee begint, is dus niet zo verwonderlijk. Wel dat het zo lang heeft geduurd. “Ik heb inderdaad al meerdere verzoeken van fabrikanten gekregen. Maar velen haakten af toen ze mijn visie op gezonde voeding hoorden en aanvoelden dat ik niet tot compromissen bereid was. Met StarMeal zijn we er nu wel in geslaagd om bereide maaltijden te creëren die én een voldaan gevoel geven én je lichaam een plus.”


StarMeal werkte eerder al samen met tv-kok Jeroen Meus en motorcrosser Stefan Everts en heeft sinds 8 december vorig jaar ook een eigen flagshipstore in Antwerpen, door het bedrijf omschreven als een “healthy heaven” voor “funky fresh”.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau sluit het derde kwartaal af met uitstekende cijfers. Vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank, zeker in China, Japan en Singapore.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die het voor restaurantuitbaters mogelijk maakt om hun klanten eenvoudig op de hoogte te brengen van de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro nieuwe fondsen opgehaald.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top