Delhaize doet het met Sonja Kimpen (en StarMeal) | RetailDetail

Delhaize doet het met Sonja Kimpen (en StarMeal)

Delhaize doet het met Sonja Kimpen (en StarMeal)

Vanaf woensdag liggen de eerste “bereide maaltijden” van gezondheidsgoeroe Sonja Kimpen in de koeltogen bij Delhaize. Sonja Kimpen, bekend van televisie, werkte hiervoor samen met StarMeal. De specialist in verse maaltijdsalades uit Herselt voegt hiermee meteen warme gerechten aan zijn aanbod toe.

Recepten uit Kimpens kookboeken

Welke gerechten de gezondheidsgoeroe voor Delhaize heeft bedacht, weten we pas woensdag. “Maar het gaat om recepten uit mijn twee kookboeken. Daar was veel vraag naar van lezers”, bevestigt Sonja Kimpen in Het Nieuwsblad. “Koken voor vier is echter nog iets anders dan voor duizenden mensen. We hebben er dan ook een jaar over gedaan en meer dan honderd proefsessies gehouden voor alles echt op punt stond.”


Het is niet de eerste samenwerking tussen het voedingsbedrijf en de gezondheidsgoeroe: eind januari introduceerde StarMeal Sonja Kimpen nog in Nederland tijdens de Nationale Gezondheidsbeurs in de Jaarbeurs van Utrecht.

‘Geen compromissen’

De markt van de bereide maaltijden is een booming business en meerdere topkoks brachten al hun eigen gamma uit. Dat Sonja Kimpen er nu ook mee begint, is dus niet zo verwonderlijk. Wel dat het zo lang heeft geduurd. “Ik heb inderdaad al meerdere verzoeken van fabrikanten gekregen. Maar velen haakten af toen ze mijn visie op gezonde voeding hoorden en aanvoelden dat ik niet tot compromissen bereid was. Met StarMeal zijn we er nu wel in geslaagd om bereide maaltijden te creëren die én een voldaan gevoel geven én je lichaam een plus.”


StarMeal werkte eerder al samen met tv-kok Jeroen Meus en motorcrosser Stefan Everts en heeft sinds 8 december vorig jaar ook een eigen flagshipstore in Antwerpen, door het bedrijf omschreven als een “healthy heaven” voor “funky fresh”.

 

Vanaf woensdag liggen de eerste “bereide maaltijden” van gezondheidsgoeroe Sonja Kimpen in de koeltogen bij Delhaize. Sonja Kimpen, bekend van televisie, werkte hiervoor samen met StarMeal. De specialist in verse maaltijdsalades uit Herselt voegt hiermee meteen warme gerechten aan zijn aanbod toe.

Recepten uit Kimpens kookboeken

Welke gerechten de gezondheidsgoeroe voor Delhaize heeft bedacht, weten we pas woensdag. “Maar het gaat om recepten uit mijn twee kookboeken. Daar was veel vraag naar van lezers”, bevestigt Sonja Kimpen in Het Nieuwsblad. “Koken voor vier is echter nog iets anders dan voor duizenden mensen. We hebben er dan ook een jaar over gedaan en meer dan honderd proefsessies gehouden voor alles echt op punt stond.”


Het is niet de eerste samenwerking tussen het voedingsbedrijf en de gezondheidsgoeroe: eind januari introduceerde StarMeal Sonja Kimpen nog in Nederland tijdens de Nationale Gezondheidsbeurs in de Jaarbeurs van Utrecht.

‘Geen compromissen’

De markt van de bereide maaltijden is een booming business en meerdere topkoks brachten al hun eigen gamma uit. Dat Sonja Kimpen er nu ook mee begint, is dus niet zo verwonderlijk. Wel dat het zo lang heeft geduurd. “Ik heb inderdaad al meerdere verzoeken van fabrikanten gekregen. Maar velen haakten af toen ze mijn visie op gezonde voeding hoorden en aanvoelden dat ik niet tot compromissen bereid was. Met StarMeal zijn we er nu wel in geslaagd om bereide maaltijden te creëren die én een voldaan gevoel geven én je lichaam een plus.”


StarMeal werkte eerder al samen met tv-kok Jeroen Meus en motorcrosser Stefan Everts en heeft sinds 8 december vorig jaar ook een eigen flagshipstore in Antwerpen, door het bedrijf omschreven als een “healthy heaven” voor “funky fresh”.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.