Delhaize en Unilever sturen Playmobil naar Olympische Spelen

Delhaize en Unilever sturen Playmobil naar Olympische Spelen

Supermarktketen Delhaize pakt uit met een nieuwe verzamelactie in het teken van de Olympische Spelen, in samenwerking met Unilever. Vanaf 17 mei kunnen klanten vier weken lang zes Playmobil-atleten verzamelen. Meter van de hele actie is uittredend Olympisch kampioene Tia Hellebaut.

4 Unilever-producten = 1 Playmobil-figuurtje

Wie de komende weken bij Delhaize vier Unilever-producten koopt, mag een figuurtje kiezen aan de kassa. De deelnemende Unilever-merken zijn Becel, Planta, Effi, Bertolli, Solo, Calvé, Ben&Jerry’s, Ola, Magnum, Carte d’Or, Fermette, Viennetta, Cornetto,  Knorr, Zwan, Maïzena, Amora, Cup-a-soup, Bi-Fi, Lipton, Ice Tea, Cif, Coral, Glorix, Rexona, Sunlight, Sun, Dove en Signal, Zwitsal, Neutral, Williams, Dove Men en Bio-Tex.

 

Alles samen zijn er zes verschillende Playmobil-atleten ontwikkeld: een wielrenner, een speerwerpster, een toestelturner, een acrobatische gymnaste, een zwemster en een gewichtheffer. Wie de zes Playmobil-atleten heeft verzameld, maakt kans op een VIP-reis naar London voor twee personen. Delhaize heeft voor de hele actie een speciale website opgezet. 

 

Tia Hellebaut is het uithangbord van de campagne. De winnares van de gouden medaille in het hoogspringen op de Spelen van Peking (2008) heeft naar eigen zeggen "geen seconde getwijfeld om het gezicht te zijn van een campagne die de Spelen dichter bij de Belgische gezinnen brengt via de Delhaize-verkooppunten."

 

Ruim een half miljoen poppetjes

Voor de actie werden liefst 540.000 poppetjes geproduceerd: een groot getal, dat echter in het niets verdwijnt bij de 9 miljoen smurfenpopjes die de distributeur vorig jaar uitdeelde. Die actie liep toen wel de hele zomer.

 

Delhaize en Unilever, die in februari 2009 nog over straat rolden naar aanleiding van een prijzenconflict (Delhaize bande toen zelfs even alle Unilever-producten uit de rekken), zijn allebei partner van het Belgisch Olympisch Interfederaal Comité, waarvan Pierre-Olivier Beckers (CEO van Delhaize Group) voorzitter is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top