Delhaize en Unilever sturen Playmobil naar Olympische Spelen

Delhaize en Unilever sturen Playmobil naar Olympische Spelen

Supermarktketen Delhaize pakt uit met een nieuwe verzamelactie in het teken van de Olympische Spelen, in samenwerking met Unilever. Vanaf 17 mei kunnen klanten vier weken lang zes Playmobil-atleten verzamelen. Meter van de hele actie is uittredend Olympisch kampioene Tia Hellebaut.

4 Unilever-producten = 1 Playmobil-figuurtje

Wie de komende weken bij Delhaize vier Unilever-producten koopt, mag een figuurtje kiezen aan de kassa. De deelnemende Unilever-merken zijn Becel, Planta, Effi, Bertolli, Solo, Calvé, Ben&Jerry’s, Ola, Magnum, Carte d’Or, Fermette, Viennetta, Cornetto,  Knorr, Zwan, Maïzena, Amora, Cup-a-soup, Bi-Fi, Lipton, Ice Tea, Cif, Coral, Glorix, Rexona, Sunlight, Sun, Dove en Signal, Zwitsal, Neutral, Williams, Dove Men en Bio-Tex.

 

Alles samen zijn er zes verschillende Playmobil-atleten ontwikkeld: een wielrenner, een speerwerpster, een toestelturner, een acrobatische gymnaste, een zwemster en een gewichtheffer. Wie de zes Playmobil-atleten heeft verzameld, maakt kans op een VIP-reis naar London voor twee personen. Delhaize heeft voor de hele actie een speciale website opgezet. 

 

Tia Hellebaut is het uithangbord van de campagne. De winnares van de gouden medaille in het hoogspringen op de Spelen van Peking (2008) heeft naar eigen zeggen "geen seconde getwijfeld om het gezicht te zijn van een campagne die de Spelen dichter bij de Belgische gezinnen brengt via de Delhaize-verkooppunten."

 

Ruim een half miljoen poppetjes

Voor de actie werden liefst 540.000 poppetjes geproduceerd: een groot getal, dat echter in het niets verdwijnt bij de 9 miljoen smurfenpopjes die de distributeur vorig jaar uitdeelde. Die actie liep toen wel de hele zomer.

 

Delhaize en Unilever, die in februari 2009 nog over straat rolden naar aanleiding van een prijzenconflict (Delhaize bande toen zelfs even alle Unilever-producten uit de rekken), zijn allebei partner van het Belgisch Olympisch Interfederaal Comité, waarvan Pierre-Olivier Beckers (CEO van Delhaize Group) voorzitter is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top