Delhaize gaat 'lelijke groenten' verkopen | RetailDetail

Delhaize gaat 'lelijke groenten' verkopen

Delhaize gaat 'lelijke groenten' verkopen

Vanaf morgen gaat supermarktketen Delhaize in zestien filialen zogenaamde "lelijke groenten" verkopen. Klanten kunnen voor 3,99 euro een kistje van minstens 2,5 kilo mee naar huis nemen.

Prijsverschil tot 30 procent

Delhaize zegt zelf de eerste supermarkt te zijn waar de lelijke groenten worden verkocht. Zulke groenten hebben een esthetisch foute vorm en worden daarom niet verkocht in de winkels, terwijl ze wel gewoon eetbaar zijn. Zo gaat er heel wat voedsel verloren, en daar wil Delhaize nu iets aan doen.

 

"Al jaren strijdt Delhaize tegen voedselverspilling. Niet alleen door onverkochte producten weg te schenken, maar ook nu door ervoor te zorgen dat groenten die er niet perfect uitzien, toch tot bij de consument geraken. Elk jaar zou er tot 1/3de van de voedselproductie niet geconsumeerd worden", zegt de keten in een persbericht.

 

Het kistje dat Delhaize verkoopt bevat steeds andere groenten, afhankelijk van het aanbod. Het prijsverschil met normale groenten kan oplopen tot meer dan 30 procent. De kistjes zijn onder andere te vinden in Wilrijk, Mechelen, Doornik en verschillende winkels in Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.