Delhaize gaat wekelijks 3000 porties voeding doneren aan voedselbank | RetailDetail

Delhaize gaat wekelijks 3000 porties voeding doneren aan voedselbank

Delhaize gaat wekelijks 3000 porties voeding doneren aan voedselbank

In het kader van het project Zero Food Waste gaat Delhaize voldoende voedsel doneren aan de Voedselbank Brussel – Brabant om elke week 3.000 porties te kunnen samenstellen, voldoende om meer dan 700 mensen te kunnen helpen.

Drie keer per week

Delhaize werkt daarvoor samen met Colfridis, dat drie keer per week onverkochte etenswaren en producten waarvan de vervaldatum bijna verstreken is aan de voedselbank zal leveren. Tijdens een proefperiode van zes dagen werd al 2.430 kilogram groenten, aardappelen en fruit gerecupereerd.

 

Delhaize startte in mei 2012 met Zero Food Waste. Het project vond ondertussen al een plaats bij 30 filialen en in het distributiecentrum in Ninove. Delhaize helpt dagelijks 49 sociale verenigingen dankzij het project.

 

Colfridis staat in voor het klaarmaken van de online bestelling van de klanten via Delhaize Direct. Zij garanderen dat voeding houdbaar is tot minstens één week na afhaling door de klant. Voeding die niet meer voldoet aan die garantie wordt voortaan dus gedoneerd. Delhaize hoopt tegen 2020 100 procent van doneerbare goederen aan verenigingen te kunnen schenken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top