Delhaize gaat wekelijks 3000 porties voeding doneren aan voedselbank

Delhaize gaat wekelijks 3000 porties voeding doneren aan voedselbank

In het kader van het project Zero Food Waste gaat Delhaize voldoende voedsel doneren aan de Voedselbank Brussel – Brabant om elke week 3.000 porties te kunnen samenstellen, voldoende om meer dan 700 mensen te kunnen helpen.

Drie keer per week

Delhaize werkt daarvoor samen met Colfridis, dat drie keer per week onverkochte etenswaren en producten waarvan de vervaldatum bijna verstreken is aan de voedselbank zal leveren. Tijdens een proefperiode van zes dagen werd al 2.430 kilogram groenten, aardappelen en fruit gerecupereerd.

 

Delhaize startte in mei 2012 met Zero Food Waste. Het project vond ondertussen al een plaats bij 30 filialen en in het distributiecentrum in Ninove. Delhaize helpt dagelijks 49 sociale verenigingen dankzij het project.

 

Colfridis staat in voor het klaarmaken van de online bestelling van de klanten via Delhaize Direct. Zij garanderen dat voeding houdbaar is tot minstens één week na afhaling door de klant. Voeding die niet meer voldoet aan die garantie wordt voortaan dus gedoneerd. Delhaize hoopt tegen 2020 100 procent van doneerbare goederen aan verenigingen te kunnen schenken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top