Delhaize (her)opent in Dendermonde en Mortsel

Delhaize (her)opent in Dendermonde en Mortsel
Delhaize blijft ook in ons land naarstig aan de weg timmeren. Zo heropende de Belgische distributeur vorige week zijn volledig gerenoveerde supermarkt in Sint-Gillis-Dendermonde en bevestigt de groep ook de komst van een Delhaize Proxy in Mortsel. Goed nieuws dat echter werd overschaduwd door de overlastproblemen in Ronse, die van Delhaize een discussiepunt maakten op de dagorde van de gemeenteraad.

Dendermonde en Mortsel

Vorige week ging de volledig gerenoveerde Delhaize in Sint-Gillis-Dendermonde opnieuw open. "De winkel oogt ruimer en mooier, is gebruiksvriendelijker en enkele nieuwigheden zorgen voor een vlottere service en meer gebruiksgemak", zei Dirk Van den Berghe, CEO Delhaize Belgium, die de officiële opening bijwoonde. Om die heropening niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, organiseert Delhaize twee feestweekends en innoveert het met een witte en een rode wijn "Cuvée Dendermonde" in de rekken.

 

Intussen bevestigt de Belgische distributeur ook de opening van een nieuwe Proxy Delhaize in Mortsel, bij Antwerpen. Die komt in het voormalige bioscoopgebouw aan de Statielei, waar tot voor kort een filiaal van Sleepy gevestigd was. De verbouwing is al volop aan de gang. "Zodra de winkelruimte opgeleverd wordt, kan er begonnen worden met de inrichting", zegt Ronald Corens, Business Development Manager bij Delhaize. "Zoals de werken nu vorderen, hopen we de winkel begin volgend jaar te kunnen openen."

"Overlast" in Ronse

In Ronse was Delhaize dan weer onderwerp van debat tijdens de gemeenteraad. Die besprak de overlastproblemen rond de Delhaize aan het Aimé Delhayeplein. Dat werd onlangs volledig heraangelegd en het winkelpark kreeg een opfrisbeurt, maar intussen wordt het plein tegen valavond ingenomen door "hangjongeren die zich bezatten" en moet de politie geregeld tussenbeide komen voor vechtpartijen.

 

Tijdens dat debat haalde CD&V-burgemeester Luc Dupont uit naar Delhaize: "Ik vind dat Delhaize meer kan doen. Zij zijn het die toestaan dat mensen bij hen drank kopen en zich voor hun winkel bezatten", klonk het.

 

In de regionale editie van Het Nieuwsblad reageerde woordvoerder Roel Dekelver heel voorzichtig: "‘Bij incidenten verwittigen wij steeds de politie. Als die zich voordoen, dan is dat meestal niet in de winkel, maar op de parking. Die is openbaar en daar kunnen wij dus niets doen. Wel zijn wij altijd bereid om samen met de verschillende instanties te overleggen en bij te dragen tot een integrale aanpak van de problemen daar."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top