Delhaize komt met huismerk voor kinderen

Delhaize komt met huismerk voor kinderen

Op 19 mei lanceert Delhaize een eigen “huismerk voor kinderen”: Delhaize Kids. Met een geheel eigen mascotte, het leeuwtje Pamuka. Daarmee treedt Delhaize in de voetsporen van Carrefour.

Delhaize Kids

“Als Value Leader op de Belgische markt wil Delhaize België dat elke klant, ouder of kind, een aanbod vindt dat overeenkomt met zijn/haar budget en dat een onberispelijke kwaliteit heeft. Delhaize België garandeert een kwaliteit die gelijkwaardig is aan die van de nationale merken tegen een prijs die 15 tot 30% lager is, en heeft beslist om haar assortiment uit te breiden. Delhaize België heeft het genoegen u de lancering aan te kondigen van het nieuwe Kids-gamma van het merk Delhaize!” Zo staat het officieel in de uitnodiging aan de pers.

Carrefour Kids

Hoe het gamma er concreet zal uitzien, hoeveel producten het zal tellen en welke prijzen Delhaize zal hanteren, dat alles komen we pas komende 19 mei te weten.


Carrefour verkoopt al enkele jaren een eigen huismerk voor kinderen. Dat gamma bevat een 80-tal referenties en probeert gezondheid en fun hand in hand te laten gaan. Het pakt bijvoorbeeld ook uit met leuke mascottes op de verpakking en zelfs met speelse knipogen naar de kids, zoals hamburgers in de vorm van de oren van Mickey Mouse.

Kampioen van de huismerken

In een voorbeschouwing in Het Nieuwsblad toont retailspecialist Gino Van Ossel van de Vlerick Management School zich totaal niet verrast over een gamma kinderproducten onder eigen huismerk: “Delhaize is in het Belgische supermarktlandschap de kampioen van de huismerken, zeker qua omzet. Een segment waarop de winstmarges doorgaans interessanter zijn dan die op de nationale merken. Ten tweede is het een internationale trend die al enige tijd bezig is, want kinderen hebben een steeds grotere stem in de aankopen van de gezinnen. En dus past deze zet ook perfect in het grootse charmeoffensief van Delhaize richting gezinnen met kinderen. Die lieten Delhaize vroeger links liggen wegens te duur. En dus moest Delhaize eerst wat doen aan zijn dure prijsimago. Vervolgens kwamen er de succesvolle verzamelacties rond de Smurfen en de Pixar-stickers. En nu is er dus het huismerk voor kinderen. Het plaatje klopt.”


Al is volgens Gino Van Ossel deze beslissing “minstens even veel gericht tegen Colruyt, waarmee Delhaize toch geregeld een prijzenrobbertje uitvecht. Door alweer met een eigen huismerkenlijn te beginnen, bemoeilijkt Delhaize nog maar eens de prijsvergelijking met grote concurrent Colruyt.”

 

Op 19 mei lanceert Delhaize een eigen “huismerk voor kinderen”: Delhaize Kids. Met een geheel eigen mascotte, het leeuwtje Pamuka. Daarmee treedt Delhaize in de voetsporen van Carrefour.

Delhaize Kids

“Als Value Leader op de Belgische markt wil Delhaize België dat elke klant, ouder of kind, een aanbod vindt dat overeenkomt met zijn/haar budget en dat een onberispelijke kwaliteit heeft. Delhaize België garandeert een kwaliteit die gelijkwaardig is aan die van de nationale merken tegen een prijs die 15 tot 30% lager is, en heeft beslist om haar assortiment uit te breiden. Delhaize België heeft het genoegen u de lancering aan te kondigen van het nieuwe Kids-gamma van het merk Delhaize!” Zo staat het officieel in de uitnodiging aan de pers.

Carrefour Kids

Hoe het gamma er concreet zal uitzien, hoeveel producten het zal tellen en welke prijzen Delhaize zal hanteren, dat alles komen we pas komende 19 mei te weten.


Carrefour verkoopt al enkele jaren een eigen huismerk voor kinderen. Dat gamma bevat een 80-tal referenties en probeert gezondheid en fun hand in hand te laten gaan. Het pakt bijvoorbeeld ook uit met leuke mascottes op de verpakking en zelfs met speelse knipogen naar de kids, zoals hamburgers in de vorm van de oren van Mickey Mouse.

Kampioen van de huismerken

In een voorbeschouwing in Het Nieuwsblad toont retailspecialist Gino Van Ossel van de Vlerick Management School zich totaal niet verrast over een gamma kinderproducten onder eigen huismerk: “Delhaize is in het Belgische supermarktlandschap de kampioen van de huismerken, zeker qua omzet. Een segment waarop de winstmarges doorgaans interessanter zijn dan die op de nationale merken. Ten tweede is het een internationale trend die al enige tijd bezig is, want kinderen hebben een steeds grotere stem in de aankopen van de gezinnen. En dus past deze zet ook perfect in het grootse charmeoffensief van Delhaize richting gezinnen met kinderen. Die lieten Delhaize vroeger links liggen wegens te duur. En dus moest Delhaize eerst wat doen aan zijn dure prijsimago. Vervolgens kwamen er de succesvolle verzamelacties rond de Smurfen en de Pixar-stickers. En nu is er dus het huismerk voor kinderen. Het plaatje klopt.”


Al is volgens Gino Van Ossel deze beslissing “minstens even veel gericht tegen Colruyt, waarmee Delhaize toch geregeld een prijzenrobbertje uitvecht. Door alweer met een eigen huismerkenlijn te beginnen, bemoeilijkt Delhaize nog maar eens de prijsvergelijking met grote concurrent Colruyt.”

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top