Delhaize lanceert tien nieuwe vegetarische producten

Delhaize lanceert tien nieuwe vegetarische producten

Supermarktketen Delhaize heeft in het kader van de wereldvegetarismedag vandaag het aanbod vegetarische producten uitgebreid met tien nieuwe referenties. Daardoor bestaat het totale assortiment nu uit net geen honderd items.

Stijgende vraag

"Gezond eten is gevarieerd eten. In een vegetarisch eetpatroon is het onder andere belangrijk om eiwitten uit vlees te vervangen door andere, niet-dierlijke eiwitbronnen. Personen die op een evenwichtige manier vegetarisch willen eten, vinden hiervoor alles in het assortiment van Delhaize," zegt vicepresident Tim Lammens.

 

Bij de nieuwe producten zijn onder andere burgers op basis van lupine, gierst of haver te vinden, zowel van het eigen huismerk als van merken als De Vegetarische Slager en Valess. Van de ruim negentig vleesvervangers die Delhaize nu aanbiedt (waarmee de keten naar eigen zeggen het ruimste aanbod in België hanteert), zijn er 21 ook bio-producten en 19 zijn ook geschikt voor veganisten.

 

Delhaize heeft al vijftien jaar vegetarische alternatieven in de rekken liggen en breidt het aanbod gestaag verder uit, omdat de vraag steeds groter wordt. 3 à 4 procent van de Belgen eet ondertussen 100 procent vegetarisch en zeker één op de vijf maakt regelmatig gebruik van een vegetarisch alternatief. De verkoop van vegetarische producten is volgens Delhaize dan ook flink gestegen de voorbije jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top