Delhaize spendeerde 2 miljoen extra aan topmanagers

Delhaize spendeerde 2 miljoen extra aan topmanagers

Leden van het uitvoerend comité van Delhaize hebben 2 miljoen euro ontvangen in het kader van een 'retentieprogramma', dat werd opgezet toen voormalig CEO Pierre-Olivier Beckers eind 2013 liet weten het bedrijf te verlaten.

"Stabiliteit in management houden"

Na de aankondiging van het vertrek van de vorige CEO van Delhaize Group, Pierre-Olivier Beckers (rechts op de foto), heeft de distributeur premies beloofd aan zijn topmanagers om te vermijden dat die op hun beurt het bedrijf zouden verlaten. Dat staat te lezen in het jaarverslag van Delhaize, dat net voor Pasen werd gepubliceerd.

 

Aan de leden van het uitvoerend comité werd alles samen 1,9 miljoen euro betaald, maar het 'retentieprogramma' ging breder dan enkel dat comité. Voorwaarde om een cash premie te ontvangen, was dat de deelnemers aan het programma nog steeds bij Delhaize actief waren op 31 juli 2014.

 

Het gebruik van dergelijke premiestelsels in het bedrijfsleven is niet ongewoon en dient om de" stabiliteit in het management te houden" en een "focus op de operationele plannen van de onderneming te handhaven", klinkt het.

 

1,73 miljoen euro voor Frans Muller

Voorts blijkt uit het jaarverslag dat de huidige topman van de warenhuisketen, de Nederlander Frans Muller (links op de foto), bruto 1,73 miljoen euro heeft verdiend in 2014. Daarvan was 0,99 miljoen euro basisloon, 0,38 miljoen euro pensioen- en post-tewerkstellingsvergoedingen en 0,36 miljoen variabele kortetermijnbeloningen. De verloning van Muller bestaat voor 35% uit vaste componenten, de rest is variabel.

 

In 2013 ontving Mullers voorganger Beckers nog 3,04 miljoen euro. Het verschil met Muller is onder meer te verklaren door het feit dat Beckers ook nog langetermijnpremies, gebaseerd op prestaties van de voorbij drie jaar, ontving. Het basisloon van Muller en zijn voorganger is ongeveer gelijk (0,99 miljoen versus 0,97 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top