Delhaize wint Greener Packaging Award

Delhaize wint Greener Packaging Award

Supermarktketen Delhaize is tijdens de Greener Packaging Awards in de prijzen gevallen voor de skinpack-verpakking. Die zorgt er voor dat het verpakte vlees twee keer zo lang houdbaar is, wat voedselverspilling tegengaat.

Vlees langer houdbaar

De Greener Packaging Awards werden vorige week uitgereikt door VALI-I-PAC en Fost Plus in het kader van de Europese Week van de Afvalvermindering. Daar was Delhaize één van de laureaten met de skinpack-verpakking.


Bij die verpakking zit de vershoudfolie van vlees rond het vlees zelf, waarna het vacuum wordt getrokken. Zo is het vlees tot negen dagen houdbaar, wat twee keer zo lang is als voorheen. Delhaize wil zo bijdragen aan de strijd tegen voedselverspilling.


"Deze award is voor Delhaize een mooie erkenning voor haar inspanningen en bevestigt dat we in de strijd tegen voedselverspilling op alle niveau's moeten samenwerken", stelt Delhaize in een persbericht.


Ook Carrefour viel tijdens de Greener Packaging Awards in de prijzen met zijn nieuwe broodzak, die voortaan volledig recyclebaar is en veilig op de composthoop mag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top