Delhaize wint Greener Packaging Award | RetailDetail

Delhaize wint Greener Packaging Award

Delhaize wint Greener Packaging Award

Supermarktketen Delhaize is tijdens de Greener Packaging Awards in de prijzen gevallen voor de skinpack-verpakking. Die zorgt er voor dat het verpakte vlees twee keer zo lang houdbaar is, wat voedselverspilling tegengaat.

Vlees langer houdbaar

De Greener Packaging Awards werden vorige week uitgereikt door VALI-I-PAC en Fost Plus in het kader van de Europese Week van de Afvalvermindering. Daar was Delhaize één van de laureaten met de skinpack-verpakking.


Bij die verpakking zit de vershoudfolie van vlees rond het vlees zelf, waarna het vacuum wordt getrokken. Zo is het vlees tot negen dagen houdbaar, wat twee keer zo lang is als voorheen. Delhaize wil zo bijdragen aan de strijd tegen voedselverspilling.


"Deze award is voor Delhaize een mooie erkenning voor haar inspanningen en bevestigt dat we in de strijd tegen voedselverspilling op alle niveau's moeten samenwerken", stelt Delhaize in een persbericht.


Ook Carrefour viel tijdens de Greener Packaging Awards in de prijzen met zijn nieuwe broodzak, die voortaan volledig recyclebaar is en veilig op de composthoop mag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.