Dendermondse patisserie wint derde Bakery Management Award | RetailDetail

Dendermondse patisserie wint derde Bakery Management Award

Dendermondse patisserie wint derde Bakery Management Award

Toon Reynier en Claire Plaquet van Patisserie De Keyser uit Dendermonde zijn de winnaars van de (min of meer) tweejaarlijkse wedstrijd die “het marktgericht ondernemen van artisanale bakkers” bekroont. De laureaten kregen de Bakery Management Award op BIBAC, de professionele beurs voor bakkers in Flanders Expo Gent.

Totaalconcept

Voor het koppel vormen de versheid en de kwaliteit van de producten uiteraard de belangrijkste uitgangspunten, maar het duo steekt ook bijzonder veel energie in originele communicatie en initiatieven om klanten te binden. Ze houden bijvoorbeeld geregeld workshops rond uiteenlopende thema’s als chocolade, patisserie, cupcakes en daarnaast organiseren ze voor scholen en verenigingen vaak rondleidingen achter de schermen. 

 

Behalve een bakkerswinkel is Patisserie De Keyser ook een tearoom voor ontbijt, broodjeslunch en zoetigheden. Deze totaalaanpak levert hen nu een promocheque van 2.500 euro, een trofee van kunstenares Cécile Van Leemput en exclusief promotiemateriaal op.

Award voor ondernemerschap

Voor alle duidelijkheid: de Bakery Management Award heeft niets te maken met de vraag “wie bakt de lekkerste taart” of “wie heeft de mooiste zaak”. Wél wordt de marketingtechnische kant van het bakkersverhaal tegen het licht gehouden. De jury, bestaande uit experts uit diverse professionele organisaties (VeBIC, Promoba, Unizo, het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg, Stichting Marketing, het bakkerijonderwijs en VLAM), beoordeelt de strategische langetermijnvisie van elke kandidaat en analyseert ook de lokale marktsituatie, het personeelsbeleid, de verkoopstrategie en de marketingaanpak.

 

Er waren vijf genomineerden: Huize Goegebeur uit Roeselare, Brood&Banket De Vriendt uit Waarschoot, Huis Avalanche uit Wenduine, Wouters Brood & Patisserie uit Kalmthout en de uiteindelijke winnaar, Patisserie De Keyser uit Dendermonde.

 

Toon Reynier en Claire Plaquet van Patisserie De Keyser uit Dendermonde zijn de winnaars van de (min of meer) tweejaarlijkse wedstrijd die “het marktgericht ondernemen van artisanale bakkers” bekroont. De laureaten kregen de Bakery Management Award op BIBAC, de professionele beurs voor bakkers in Flanders Expo Gent.

Totaalconcept

Voor het koppel vormen de versheid en de kwaliteit van de producten uiteraard de belangrijkste uitgangspunten, maar het duo steekt ook bijzonder veel energie in originele communicatie en initiatieven om klanten te binden. Ze houden bijvoorbeeld geregeld workshops rond uiteenlopende thema’s als chocolade, patisserie, cupcakes en daarnaast organiseren ze voor scholen en verenigingen vaak rondleidingen achter de schermen. 

 

Behalve een bakkerswinkel is Patisserie De Keyser ook een tearoom voor ontbijt, broodjeslunch en zoetigheden. Deze totaalaanpak levert hen nu een promocheque van 2.500 euro, een trofee van kunstenares Cécile Van Leemput en exclusief promotiemateriaal op.

Award voor ondernemerschap

Voor alle duidelijkheid: de Bakery Management Award heeft niets te maken met de vraag “wie bakt de lekkerste taart” of “wie heeft de mooiste zaak”. Wél wordt de marketingtechnische kant van het bakkersverhaal tegen het licht gehouden. De jury, bestaande uit experts uit diverse professionele organisaties (VeBIC, Promoba, Unizo, het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg, Stichting Marketing, het bakkerijonderwijs en VLAM), beoordeelt de strategische langetermijnvisie van elke kandidaat en analyseert ook de lokale marktsituatie, het personeelsbeleid, de verkoopstrategie en de marketingaanpak.

 

Er waren vijf genomineerden: Huize Goegebeur uit Roeselare, Brood&Banket De Vriendt uit Waarschoot, Huis Avalanche uit Wenduine, Wouters Brood & Patisserie uit Kalmthout en de uiteindelijke winnaar, Patisserie De Keyser uit Dendermonde.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.