Dendermondse patisserie wint derde Bakery Management Award

Dendermondse patisserie wint derde Bakery Management Award

Toon Reynier en Claire Plaquet van Patisserie De Keyser uit Dendermonde zijn de winnaars van de (min of meer) tweejaarlijkse wedstrijd die “het marktgericht ondernemen van artisanale bakkers” bekroont. De laureaten kregen de Bakery Management Award op BIBAC, de professionele beurs voor bakkers in Flanders Expo Gent.

Totaalconcept

Voor het koppel vormen de versheid en de kwaliteit van de producten uiteraard de belangrijkste uitgangspunten, maar het duo steekt ook bijzonder veel energie in originele communicatie en initiatieven om klanten te binden. Ze houden bijvoorbeeld geregeld workshops rond uiteenlopende thema’s als chocolade, patisserie, cupcakes en daarnaast organiseren ze voor scholen en verenigingen vaak rondleidingen achter de schermen. 

 

Behalve een bakkerswinkel is Patisserie De Keyser ook een tearoom voor ontbijt, broodjeslunch en zoetigheden. Deze totaalaanpak levert hen nu een promocheque van 2.500 euro, een trofee van kunstenares Cécile Van Leemput en exclusief promotiemateriaal op.

Award voor ondernemerschap

Voor alle duidelijkheid: de Bakery Management Award heeft niets te maken met de vraag “wie bakt de lekkerste taart” of “wie heeft de mooiste zaak”. Wél wordt de marketingtechnische kant van het bakkersverhaal tegen het licht gehouden. De jury, bestaande uit experts uit diverse professionele organisaties (VeBIC, Promoba, Unizo, het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg, Stichting Marketing, het bakkerijonderwijs en VLAM), beoordeelt de strategische langetermijnvisie van elke kandidaat en analyseert ook de lokale marktsituatie, het personeelsbeleid, de verkoopstrategie en de marketingaanpak.

 

Er waren vijf genomineerden: Huize Goegebeur uit Roeselare, Brood&Banket De Vriendt uit Waarschoot, Huis Avalanche uit Wenduine, Wouters Brood & Patisserie uit Kalmthout en de uiteindelijke winnaar, Patisserie De Keyser uit Dendermonde.

 

Toon Reynier en Claire Plaquet van Patisserie De Keyser uit Dendermonde zijn de winnaars van de (min of meer) tweejaarlijkse wedstrijd die “het marktgericht ondernemen van artisanale bakkers” bekroont. De laureaten kregen de Bakery Management Award op BIBAC, de professionele beurs voor bakkers in Flanders Expo Gent.

Totaalconcept

Voor het koppel vormen de versheid en de kwaliteit van de producten uiteraard de belangrijkste uitgangspunten, maar het duo steekt ook bijzonder veel energie in originele communicatie en initiatieven om klanten te binden. Ze houden bijvoorbeeld geregeld workshops rond uiteenlopende thema’s als chocolade, patisserie, cupcakes en daarnaast organiseren ze voor scholen en verenigingen vaak rondleidingen achter de schermen. 

 

Behalve een bakkerswinkel is Patisserie De Keyser ook een tearoom voor ontbijt, broodjeslunch en zoetigheden. Deze totaalaanpak levert hen nu een promocheque van 2.500 euro, een trofee van kunstenares Cécile Van Leemput en exclusief promotiemateriaal op.

Award voor ondernemerschap

Voor alle duidelijkheid: de Bakery Management Award heeft niets te maken met de vraag “wie bakt de lekkerste taart” of “wie heeft de mooiste zaak”. Wél wordt de marketingtechnische kant van het bakkersverhaal tegen het licht gehouden. De jury, bestaande uit experts uit diverse professionele organisaties (VeBIC, Promoba, Unizo, het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg, Stichting Marketing, het bakkerijonderwijs en VLAM), beoordeelt de strategische langetermijnvisie van elke kandidaat en analyseert ook de lokale marktsituatie, het personeelsbeleid, de verkoopstrategie en de marketingaanpak.

 

Er waren vijf genomineerden: Huize Goegebeur uit Roeselare, Brood&Banket De Vriendt uit Waarschoot, Huis Avalanche uit Wenduine, Wouters Brood & Patisserie uit Kalmthout en de uiteindelijke winnaar, Patisserie De Keyser uit Dendermonde.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top