Dendermondse patisserie wint derde Bakery Management Award

Dendermondse patisserie wint derde Bakery Management Award

Toon Reynier en Claire Plaquet van Patisserie De Keyser uit Dendermonde zijn de winnaars van de (min of meer) tweejaarlijkse wedstrijd die “het marktgericht ondernemen van artisanale bakkers” bekroont. De laureaten kregen de Bakery Management Award op BIBAC, de professionele beurs voor bakkers in Flanders Expo Gent.

Totaalconcept

Voor het koppel vormen de versheid en de kwaliteit van de producten uiteraard de belangrijkste uitgangspunten, maar het duo steekt ook bijzonder veel energie in originele communicatie en initiatieven om klanten te binden. Ze houden bijvoorbeeld geregeld workshops rond uiteenlopende thema’s als chocolade, patisserie, cupcakes en daarnaast organiseren ze voor scholen en verenigingen vaak rondleidingen achter de schermen. 

 

Behalve een bakkerswinkel is Patisserie De Keyser ook een tearoom voor ontbijt, broodjeslunch en zoetigheden. Deze totaalaanpak levert hen nu een promocheque van 2.500 euro, een trofee van kunstenares Cécile Van Leemput en exclusief promotiemateriaal op.

Award voor ondernemerschap

Voor alle duidelijkheid: de Bakery Management Award heeft niets te maken met de vraag “wie bakt de lekkerste taart” of “wie heeft de mooiste zaak”. Wél wordt de marketingtechnische kant van het bakkersverhaal tegen het licht gehouden. De jury, bestaande uit experts uit diverse professionele organisaties (VeBIC, Promoba, Unizo, het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg, Stichting Marketing, het bakkerijonderwijs en VLAM), beoordeelt de strategische langetermijnvisie van elke kandidaat en analyseert ook de lokale marktsituatie, het personeelsbeleid, de verkoopstrategie en de marketingaanpak.

 

Er waren vijf genomineerden: Huize Goegebeur uit Roeselare, Brood&Banket De Vriendt uit Waarschoot, Huis Avalanche uit Wenduine, Wouters Brood & Patisserie uit Kalmthout en de uiteindelijke winnaar, Patisserie De Keyser uit Dendermonde.

 

Toon Reynier en Claire Plaquet van Patisserie De Keyser uit Dendermonde zijn de winnaars van de (min of meer) tweejaarlijkse wedstrijd die “het marktgericht ondernemen van artisanale bakkers” bekroont. De laureaten kregen de Bakery Management Award op BIBAC, de professionele beurs voor bakkers in Flanders Expo Gent.

Totaalconcept

Voor het koppel vormen de versheid en de kwaliteit van de producten uiteraard de belangrijkste uitgangspunten, maar het duo steekt ook bijzonder veel energie in originele communicatie en initiatieven om klanten te binden. Ze houden bijvoorbeeld geregeld workshops rond uiteenlopende thema’s als chocolade, patisserie, cupcakes en daarnaast organiseren ze voor scholen en verenigingen vaak rondleidingen achter de schermen. 

 

Behalve een bakkerswinkel is Patisserie De Keyser ook een tearoom voor ontbijt, broodjeslunch en zoetigheden. Deze totaalaanpak levert hen nu een promocheque van 2.500 euro, een trofee van kunstenares Cécile Van Leemput en exclusief promotiemateriaal op.

Award voor ondernemerschap

Voor alle duidelijkheid: de Bakery Management Award heeft niets te maken met de vraag “wie bakt de lekkerste taart” of “wie heeft de mooiste zaak”. Wél wordt de marketingtechnische kant van het bakkersverhaal tegen het licht gehouden. De jury, bestaande uit experts uit diverse professionele organisaties (VeBIC, Promoba, Unizo, het Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg, Stichting Marketing, het bakkerijonderwijs en VLAM), beoordeelt de strategische langetermijnvisie van elke kandidaat en analyseert ook de lokale marktsituatie, het personeelsbeleid, de verkoopstrategie en de marketingaanpak.

 

Er waren vijf genomineerden: Huize Goegebeur uit Roeselare, Brood&Banket De Vriendt uit Waarschoot, Huis Avalanche uit Wenduine, Wouters Brood & Patisserie uit Kalmthout en de uiteindelijke winnaar, Patisserie De Keyser uit Dendermonde.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top