Dentergem heeft eerste winkel volgens nieuwe Alvo-concept

Dentergem heeft eerste winkel volgens nieuwe Alvo-concept

De Alvo-supermarkt Obelix in Dentergem is weer open na een grondige verbouwing. Het is de eerste die volgens de richtlijnen van het nieuwe Alvo-concept is aangepast.

Focus op verse voeding

Alvo wil in de vernieuwde verkooppunten nog meer de nadruk leggen op verse, gezonde en biologische voeding en ambachtelijke streekproducten. De winkel moet daarbij uitnodigen tot onthaasting en beleving. Boodschappen doen moet leuk zijn, is de centrale gedachte.

 

In de supermarkt Obelix in Dentergem uitte zich dat in een quasi volledige makeover. Op de kassazone na werd de hele winkel leeggemaakt, muren gesloopt om het ruimtegevoel een extra dimensie te geven, een nieuwe gietvloer gelegd en led-verlichting geïnstalleerd.

 

Gevulde planning

De volgende maanden schuiven nog meer winkels aan voor een verbouwing. Voor 2016 staan er al meer dan tien gepland. Voorts zijn drie nieuwe supermarkten in opbouw. Alvo geeft zijn uitbaters niettemin ook heel wat vrijheid, zodat elk verkooppunt een eigen identiteit behoudt.

 

De nieuwe aanpak past in een nieuw strategisch plan van de keten. Hoewel Alvo vooral blijft inzetten op winkels met een oppervlakte van 1.000 vierkante meter, wil het ook enkele grotere aansluiten. In dat opzicht was het trouwens geïnteresseerd in de samenwerking met enkele winkels die uit de boot vielen bij de reorganisatie van Delhaize.

 

Alvo werkt voor zijn belevering van verse producten samen met de afdeling Retail Partners van de Colruyt Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top