Dentergem heeft eerste winkel volgens nieuwe Alvo-concept

Dentergem heeft eerste winkel volgens nieuwe Alvo-concept

De Alvo-supermarkt Obelix in Dentergem is weer open na een grondige verbouwing. Het is de eerste die volgens de richtlijnen van het nieuwe Alvo-concept is aangepast.

Focus op verse voeding

Alvo wil in de vernieuwde verkooppunten nog meer de nadruk leggen op verse, gezonde en biologische voeding en ambachtelijke streekproducten. De winkel moet daarbij uitnodigen tot onthaasting en beleving. Boodschappen doen moet leuk zijn, is de centrale gedachte.

 

In de supermarkt Obelix in Dentergem uitte zich dat in een quasi volledige makeover. Op de kassazone na werd de hele winkel leeggemaakt, muren gesloopt om het ruimtegevoel een extra dimensie te geven, een nieuwe gietvloer gelegd en led-verlichting geïnstalleerd.

 

Gevulde planning

De volgende maanden schuiven nog meer winkels aan voor een verbouwing. Voor 2016 staan er al meer dan tien gepland. Voorts zijn drie nieuwe supermarkten in opbouw. Alvo geeft zijn uitbaters niettemin ook heel wat vrijheid, zodat elk verkooppunt een eigen identiteit behoudt.

 

De nieuwe aanpak past in een nieuw strategisch plan van de keten. Hoewel Alvo vooral blijft inzetten op winkels met een oppervlakte van 1.000 vierkante meter, wil het ook enkele grotere aansluiten. In dat opzicht was het trouwens geïnteresseerd in de samenwerking met enkele winkels die uit de boot vielen bij de reorganisatie van Delhaize.

 

Alvo werkt voor zijn belevering van verse producten samen met de afdeling Retail Partners van de Colruyt Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top