Derde West-Vlaamse Albert Heijn opent volgende week | RetailDetail

Derde West-Vlaamse Albert Heijn opent volgende week

Derde West-Vlaamse Albert Heijn opent volgende week

Volgende week woensdag opent Albert Heijn een vestiging in Ring Shopping Kortrijk Noord. Het wordt meteen de derde AH op West-Vlaamse bodem, na Roeselare en Harelbeke.

Goed voor werkgelegendheid, slecht voor Delhaize

De opening van de nieuwe Albert Heijn op 15 mei eerstkomende is goed nieuws voor de werkgelegenheid: de nieuwe supermarkt betekent meteen 60 nieuwe jobs voor de streek.

 

De komst is echter minder goed nieuws voor Delhaize, dat pas eind oktober een supermarkt opende in het Kortrijkse winkelcentrum en er nauwelijks een half jaar later al een (te duchten) concurrent bij krijgt. Al is die toestand op zich niet nieuw, want tot enkele jaren geleden waren er op dezelfde site ook al twee supermarkten actief: toen hadden zowel Carrefour als Colruyt er nog een vestiging.

 

Daar maalt Corné Mulders, manager van Albert Heijn België, alvast niet om: "Een klant kan zijn euro maar één keer uitgeven en elke winkel die ook voeding verkoopt is in onze ogen een concurrent. Maar ik ben er zeker van dat Albert Heijn zich kan onderscheiden en bestaansrecht heeft in Ring Shopping Kortrijk Noord", zei hij half november, toen hij de komst naar Kortrijk bevestigde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.