Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top