Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Voeding op maat: kansen voor retailers

27/06/2017

Wat als je consumenten op maat gesneden voeding kunt serveren waardoor ze gezonder worden? Op deze vraag zijn al de nodige startups gestrand. Ook de Nestlé's, Unilevers en supermarktretailers van deze wereld hebben interesse. 

Ekoplaza test webshop voor Belgische klanten

26/06/2017

De Nederlandse supermarktketen Ekoplaza is gestart met een test rond de online verkoop aan Belgische klanten. Net als in Nederland worden de bestellingen gewoon aan huis geleverd. Fysieke vestigingen komen er nog niet in België.

50 banen op de tocht bij Mondelez in Rhisnes

26/06/2017

Bij de fabriek van voedingsproducent Mondelez in Rhisnes, in de provincie Namen, hebben de werknemers het werk neergelegd. Ze doen dat naar aanleiding van een herstructurering, waarbij 50 van de 431 jobs zouden verdwijnen.

Mobiele supermarkt zonder werknemers uitgetest in Shanghai

26/06/2017

In Shanghai, één van de grootste steden van China, is een proefproject gestart met een mobiele supermarkt die volledig autonoom werkt. Wheelys Moby Mart is 24 uur per dag geopend en moet makkelijk inzetbaar zijn.

Verkoop gespecialiseerde voedingswinkels blijft dalen

26/06/2017

De verkoop bij gespecialiseerde voedingswinkels is het voorbije anderhalf jaar bijna constant gedaald in België. Het voorbije jaar daalde de verkoop met 5,4% en in de laatste twintig jaar gaat het zelfs over een terugval van 40%.

Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs: beleggers lijken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet: Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Back to top