Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top