Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Back to top