Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Devos Lemmens wordt 125 en trakteert

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Weinig bedrijven zijn zo oer-Belgisch als Devos Lemmens. Niet alleen is het Antwerpse bedrijf dankzij intensieve reclamecampagnes onlosmakelijk verbonden met frieten en barbecues, het bedrijf produceert zijn hele geschiedenis lang al zijn producten binnen de landsgrenzen. Nu viert D&L zijn 125e verjaardag, een marketingkans die de onderneming niet kon laten liggen.


Pickles en mayonaise

In 1886 besluit een Antwerps echtpaar, Henri Devos en Maria Lemmens, een conservenfabriek te openen en Belgian pickles en ajuintjes te verkopen. De gouden zet komt evenwel in 1920 met de start van de mayonaiseproductie. Met zijn sauzen alleen al haalde Devos Lemmens vorig jaar 60 miljoen euro binnen.


Dat Devos Lemmens een A-merk is met een gevestigde waarde bij de consument, bewijst de tweede plaats die D&L in 2008 verdiende in het onderzoek naar meest geliefde Belgische merken van onderzoeksbureau Gfk. De sauzen kwamen na die andere vaste pijler in de Belgische (genots)voeding, Côte d'Or.


Gratis barbecues en andere cadeaus

Om de verjaardag extra in de verf te zetten, krijgt D&L een jaar lang een nieuw feestlogo. Vanaf 7 maart begint Devos Lemmens ook met een uitgebreide traktatie om zijn verjaardag in de verf te zetten. Naast een aantal grote wedstrijden is er een kortingsactie, waarbij in iedere deelnemende winkel de klant 125 cent korting krijgt bij aankoop van drie producten.

 

Tags: