Dirk Jacxsens opnieuw CEO van Leonidas | RetailDetail

Dirk Jacxsens opnieuw CEO van Leonidas

Dirk Jacxsens opnieuw CEO van Leonidas

De Belgische pralineproducent Leonidas heeft Dirk Jacxsens aangesteld als nieuwe CEO. Jacxsens, die het bedrijf al leidde van 2004 tot en met 2008, volgt Robert Torck op, die het bedrijf vorige maand verliet.

Terug van weggeweest

De raad van bestuur van Leonidas heeft met Dirk Jacxsens een oude bekende teruggehaald: hij stond al aan het roer van de pralinemaker van 2004 tot 2008, alvorens CEO te worden van Imperial Meat Products in 2008. Nadien werd hij in 2012 lid van het executive team van Campofrio Food Group, meer bepaald als president van de Challenger Division.

 

Dimitrious Kestekoglou, voorzitter van de raad van bestuur, verheugt zich op de terugkeer van Jacxsens: “Dirk Jacxsens kent Leonidas door en door. Hij is de ideale persoon om de strategie uit te voeren die de raad van bestuur heeft uitgerold.”

 

Volgens geruchten in de industrie zou de reden van het vertrek van Torck net conflicten zijn geweest met de eigenaarsfamilie, die de raad van bestuur uitmaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.