Donderdag opent eerste Carrefour Planet zijn deuren | RetailDetail

Donderdag opent eerste Carrefour Planet zijn deuren

Donderdag opent eerste Carrefour Planet zijn deuren

Op 14 april gaat de eerste Carrefour Planet, de nieuwe hypermarktformule van de Franse groep, open. Mons krijgt de primeur van de eerste, volledig operationele “heruitgevonden hypermarkt”, zoals topman Lars Olofsson het nieuwe concept eerder omschreef. De Carrefour Planets zijn onder meer ruimer en georganiseerd rond aparte activiteitsdomeinen, zoals multimedia. Ook zijn specifieke diensten voorzien, zoals kinderopvang.

Test in Waterloo ‘overtuigend’

“De eerste resultaten van de zes testwinkels voor de nieuwe Carrefour Planet-hypermarkten zijn zeer goed”, zei Lars Olofsson begin maart bij de voorstelling van de resultaten. De omzet in die winkels ging er gemiddeld met 5,5 procent op vooruit. Een van die testwinkels stond in ons land, meer bepaald in Waterloo Mont-Saint-Jean.


De nieuwe Carrefour Planet zal donderdag worden geopend door Gérard Lavinay (uitvoerend directeur van Carrefour België), Arnaud de Lauzières (directeur Exploitatie van de Carrefour-hypermarkten) en David Kestermans (directeur Transformatie Programma Carrefour Planet).

Op naar 213 Planet-vestigingen

Eind dit jaar moeten er 92 van dergelijke Carrefour Planet-hypermarkten openen. Vooral in Frankrijk en Spanje, maar ook in België, Griekenland en Italië. Op een investeerdersdag in Lyon vorig jaar had topman Lars Olofsson het over een investering van 1,5 miljard euro om de hypermarkten de komende 2,5 jaar nieuw leven in te blazen. Tegen de zomer van 2013 moeten er 213 Carrefour Planets operationeel zijn in Europa.


In ons land staan er negen op de planning. Waar de acht andere zullen komen (en wanneer precies), is nog niet bekend.

Op 14 april gaat de eerste Carrefour Planet, de nieuwe hypermarktformule van de Franse groep, open. Mons krijgt de primeur van de eerste, volledig operationele “heruitgevonden hypermarkt”, zoals topman Lars Olofsson het nieuwe concept eerder omschreef. De Carrefour Planets zijn onder meer ruimer en georganiseerd rond aparte activiteitsdomeinen, zoals multimedia. Ook zijn specifieke diensten voorzien, zoals kinderopvang.

Test in Waterloo ‘overtuigend’

“De eerste resultaten van de zes testwinkels voor de nieuwe Carrefour Planet-hypermarkten zijn zeer goed”, zei Lars Olofsson begin maart bij de voorstelling van de resultaten. De omzet in die winkels ging er gemiddeld met 5,5 procent op vooruit. Een van die testwinkels stond in ons land, meer bepaald in Waterloo Mont-Saint-Jean.


De nieuwe Carrefour Planet zal donderdag worden geopend door Gérard Lavinay (uitvoerend directeur van Carrefour België), Arnaud de Lauzières (directeur Exploitatie van de Carrefour-hypermarkten) en David Kestermans (directeur Transformatie Programma Carrefour Planet).

Op naar 213 Planet-vestigingen

Eind dit jaar moeten er 92 van dergelijke Carrefour Planet-hypermarkten openen. Vooral in Frankrijk en Spanje, maar ook in België, Griekenland en Italië. Op een investeerdersdag in Lyon vorig jaar had topman Lars Olofsson het over een investering van 1,5 miljard euro om de hypermarkten de komende 2,5 jaar nieuw leven in te blazen. Tegen de zomer van 2013 moeten er 213 Carrefour Planets operationeel zijn in Europa.


In ons land staan er negen op de planning. Waar de acht andere zullen komen (en wanneer precies), is nog niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.