Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Het aroma is de belangrijkste genotsfactor bij het drinken van koffie, concludeert Douwe Egberts uit een studie die het liet uitvoeren onder 1200 consumenten. Voor de koffieproducent reden te over om ‘Arome 1753’ te lanceren, een nieuw gamma ‘high-end’ filterkoffie.

Filterkoffie nog steeds (of opnieuw) superieur

Volgens Douwe Egberts is ouderwetse filterkoffie nog steeds de beste methode voor een optimale aromabeleving, alle recente en nog steeds aan populariteit winnende koffie-innovaties ten spijt. De geur die opstijgt bij het openen van het pakje zou namelijk hét genotsmoment bij uitstek zijn onder Belgische koffiedrinkers.

 

'Arome 1753' mikt dan ook op de fijnproever, die Douwe Egberts hoopt aan te spreken met een verhaal over authenticiteit, verfijning en connaisseurschap. “Het Arome 1753-gamma is het resultaat van meer dan twee eeuwen meesterschap en liefde voor het aroma, en daagt koffieliefhebbers uit koffie anders te bekijken,” klinkt het daar.

 

Smaaknavigatie voor leken

Terwijl de naam verwijst naar de oprichtingsdatum van Douwe Egberts in het Nederlandse Joure – toen Egbert Douwes er zijn eerste koffiewinkel opende – en het rode DE-zegel op de verpakking verwijst naar de lakstempel uit vroegere tijden, kiest de koffieproducent verder weliswaar voor een moderne, gestileerde verpakking.


Het gamma bestaat uit vier melanges die zijn samengesteld door de Douwe Egberts-meesterkoffiebrander: Delicate, Original, Sublime en Black. Bij elke melange komt een soort smaakhandleiding voor “leken”, in de vorm van een ‘smaaknavigatiesysteem’ op de verpakking, omdat “koffie, net als wijn, heel veel verschillende smaaknuances heeft”.

Tags: