Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Het aroma is de belangrijkste genotsfactor bij het drinken van koffie, concludeert Douwe Egberts uit een studie die het liet uitvoeren onder 1200 consumenten. Voor de koffieproducent reden te over om ‘Arome 1753’ te lanceren, een nieuw gamma ‘high-end’ filterkoffie.

Filterkoffie nog steeds (of opnieuw) superieur

Volgens Douwe Egberts is ouderwetse filterkoffie nog steeds de beste methode voor een optimale aromabeleving, alle recente en nog steeds aan populariteit winnende koffie-innovaties ten spijt. De geur die opstijgt bij het openen van het pakje zou namelijk hét genotsmoment bij uitstek zijn onder Belgische koffiedrinkers.

 

'Arome 1753' mikt dan ook op de fijnproever, die Douwe Egberts hoopt aan te spreken met een verhaal over authenticiteit, verfijning en connaisseurschap. “Het Arome 1753-gamma is het resultaat van meer dan twee eeuwen meesterschap en liefde voor het aroma, en daagt koffieliefhebbers uit koffie anders te bekijken,” klinkt het daar.

 

Smaaknavigatie voor leken

Terwijl de naam verwijst naar de oprichtingsdatum van Douwe Egberts in het Nederlandse Joure – toen Egbert Douwes er zijn eerste koffiewinkel opende – en het rode DE-zegel op de verpakking verwijst naar de lakstempel uit vroegere tijden, kiest de koffieproducent verder weliswaar voor een moderne, gestileerde verpakking.


Het gamma bestaat uit vier melanges die zijn samengesteld door de Douwe Egberts-meesterkoffiebrander: Delicate, Original, Sublime en Black. Bij elke melange komt een soort smaakhandleiding voor “leken”, in de vorm van een ‘smaaknavigatiesysteem’ op de verpakking, omdat “koffie, net als wijn, heel veel verschillende smaaknuances heeft”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

Back to top