Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in | RetailDetail

Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Het aroma is de belangrijkste genotsfactor bij het drinken van koffie, concludeert Douwe Egberts uit een studie die het liet uitvoeren onder 1200 consumenten. Voor de koffieproducent reden te over om ‘Arome 1753’ te lanceren, een nieuw gamma ‘high-end’ filterkoffie.

Filterkoffie nog steeds (of opnieuw) superieur

Volgens Douwe Egberts is ouderwetse filterkoffie nog steeds de beste methode voor een optimale aromabeleving, alle recente en nog steeds aan populariteit winnende koffie-innovaties ten spijt. De geur die opstijgt bij het openen van het pakje zou namelijk hét genotsmoment bij uitstek zijn onder Belgische koffiedrinkers.

 

'Arome 1753' mikt dan ook op de fijnproever, die Douwe Egberts hoopt aan te spreken met een verhaal over authenticiteit, verfijning en connaisseurschap. “Het Arome 1753-gamma is het resultaat van meer dan twee eeuwen meesterschap en liefde voor het aroma, en daagt koffieliefhebbers uit koffie anders te bekijken,” klinkt het daar.

 

Smaaknavigatie voor leken

Terwijl de naam verwijst naar de oprichtingsdatum van Douwe Egberts in het Nederlandse Joure – toen Egbert Douwes er zijn eerste koffiewinkel opende – en het rode DE-zegel op de verpakking verwijst naar de lakstempel uit vroegere tijden, kiest de koffieproducent verder weliswaar voor een moderne, gestileerde verpakking.


Het gamma bestaat uit vier melanges die zijn samengesteld door de Douwe Egberts-meesterkoffiebrander: Delicate, Original, Sublime en Black. Bij elke melange komt een soort smaakhandleiding voor “leken”, in de vorm van een ‘smaaknavigatiesysteem’ op de verpakking, omdat “koffie, net als wijn, heel veel verschillende smaaknuances heeft”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.