Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Het aroma is de belangrijkste genotsfactor bij het drinken van koffie, concludeert Douwe Egberts uit een studie die het liet uitvoeren onder 1200 consumenten. Voor de koffieproducent reden te over om ‘Arome 1753’ te lanceren, een nieuw gamma ‘high-end’ filterkoffie.

Filterkoffie nog steeds (of opnieuw) superieur

Volgens Douwe Egberts is ouderwetse filterkoffie nog steeds de beste methode voor een optimale aromabeleving, alle recente en nog steeds aan populariteit winnende koffie-innovaties ten spijt. De geur die opstijgt bij het openen van het pakje zou namelijk hét genotsmoment bij uitstek zijn onder Belgische koffiedrinkers.

 

'Arome 1753' mikt dan ook op de fijnproever, die Douwe Egberts hoopt aan te spreken met een verhaal over authenticiteit, verfijning en connaisseurschap. “Het Arome 1753-gamma is het resultaat van meer dan twee eeuwen meesterschap en liefde voor het aroma, en daagt koffieliefhebbers uit koffie anders te bekijken,” klinkt het daar.

 

Smaaknavigatie voor leken

Terwijl de naam verwijst naar de oprichtingsdatum van Douwe Egberts in het Nederlandse Joure – toen Egbert Douwes er zijn eerste koffiewinkel opende – en het rode DE-zegel op de verpakking verwijst naar de lakstempel uit vroegere tijden, kiest de koffieproducent verder weliswaar voor een moderne, gestileerde verpakking.


Het gamma bestaat uit vier melanges die zijn samengesteld door de Douwe Egberts-meesterkoffiebrander: Delicate, Original, Sublime en Black. Bij elke melange komt een soort smaakhandleiding voor “leken”, in de vorm van een ‘smaaknavigatiesysteem’ op de verpakking, omdat “koffie, net als wijn, heel veel verschillende smaaknuances heeft”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top