Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Douwe Egberts blaast filterkoffie nieuw leven in

Het aroma is de belangrijkste genotsfactor bij het drinken van koffie, concludeert Douwe Egberts uit een studie die het liet uitvoeren onder 1200 consumenten. Voor de koffieproducent reden te over om ‘Arome 1753’ te lanceren, een nieuw gamma ‘high-end’ filterkoffie.

Filterkoffie nog steeds (of opnieuw) superieur

Volgens Douwe Egberts is ouderwetse filterkoffie nog steeds de beste methode voor een optimale aromabeleving, alle recente en nog steeds aan populariteit winnende koffie-innovaties ten spijt. De geur die opstijgt bij het openen van het pakje zou namelijk hét genotsmoment bij uitstek zijn onder Belgische koffiedrinkers.

 

'Arome 1753' mikt dan ook op de fijnproever, die Douwe Egberts hoopt aan te spreken met een verhaal over authenticiteit, verfijning en connaisseurschap. “Het Arome 1753-gamma is het resultaat van meer dan twee eeuwen meesterschap en liefde voor het aroma, en daagt koffieliefhebbers uit koffie anders te bekijken,” klinkt het daar.

 

Smaaknavigatie voor leken

Terwijl de naam verwijst naar de oprichtingsdatum van Douwe Egberts in het Nederlandse Joure – toen Egbert Douwes er zijn eerste koffiewinkel opende – en het rode DE-zegel op de verpakking verwijst naar de lakstempel uit vroegere tijden, kiest de koffieproducent verder weliswaar voor een moderne, gestileerde verpakking.


Het gamma bestaat uit vier melanges die zijn samengesteld door de Douwe Egberts-meesterkoffiebrander: Delicate, Original, Sublime en Black. Bij elke melange komt een soort smaakhandleiding voor “leken”, in de vorm van een ‘smaaknavigatiesysteem’ op de verpakking, omdat “koffie, net als wijn, heel veel verschillende smaaknuances heeft”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top