Duits vleesbedrijf zet in op veggie | RetailDetail

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Het Duitse vleesbedrijf Rügenwalder Mühle heeft een vegetarisch assortiment op de markt gebracht. Het bedrijf wil zo een graantje meepikken in die groeiende markt en hoopt ook mee te werken aan een beter milieu.

"Logische stap"

Rügenwalder Mühle wil onder meer anticiperen op het dalende imago van vlees: steeds meer consumenten schakelen (gedeeltelijk) over op alternatieven omdat ze gezonder willen eten en minder belastend willen zijn voor het milieu. De vleesproductie maakt immers gebruik van heel wat natuurlijke bronnen.

 

"Ons merk staat er goed voor, maar de vleesindustrie niet", zegt directeur Christian Rauffus aan het Duitse Der Spiegel. "Het maken van vegetarische producten is dus slechts een logische stap voor ons." Zelf noemt hij worst zelfs de sigaret van de toekomst, omdat hij vreest dat worsten een even slecht imago zullen krijgen wegens de gezondheidsrisico's.

 

De zet is momenteel alvast een succes te noemen, want vier van de tien best verkopende producten van het bedrijf zijn vegetarisch en tegen 2020 moet dertig procent van de omzet uit vegetarische producten komen. Aan de huidige groei zal dat echter volgend jaar al lukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.