Duits vleesbedrijf zet in op veggie | RetailDetail

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Het Duitse vleesbedrijf Rügenwalder Mühle heeft een vegetarisch assortiment op de markt gebracht. Het bedrijf wil zo een graantje meepikken in die groeiende markt en hoopt ook mee te werken aan een beter milieu.

"Logische stap"

Rügenwalder Mühle wil onder meer anticiperen op het dalende imago van vlees: steeds meer consumenten schakelen (gedeeltelijk) over op alternatieven omdat ze gezonder willen eten en minder belastend willen zijn voor het milieu. De vleesproductie maakt immers gebruik van heel wat natuurlijke bronnen.

 

"Ons merk staat er goed voor, maar de vleesindustrie niet", zegt directeur Christian Rauffus aan het Duitse Der Spiegel. "Het maken van vegetarische producten is dus slechts een logische stap voor ons." Zelf noemt hij worst zelfs de sigaret van de toekomst, omdat hij vreest dat worsten een even slecht imago zullen krijgen wegens de gezondheidsrisico's.

 

De zet is momenteel alvast een succes te noemen, want vier van de tien best verkopende producten van het bedrijf zijn vegetarisch en tegen 2020 moet dertig procent van de omzet uit vegetarische producten komen. Aan de huidige groei zal dat echter volgend jaar al lukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.