Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Het Duitse vleesbedrijf Rügenwalder Mühle heeft een vegetarisch assortiment op de markt gebracht. Het bedrijf wil zo een graantje meepikken in die groeiende markt en hoopt ook mee te werken aan een beter milieu.

"Logische stap"

Rügenwalder Mühle wil onder meer anticiperen op het dalende imago van vlees: steeds meer consumenten schakelen (gedeeltelijk) over op alternatieven omdat ze gezonder willen eten en minder belastend willen zijn voor het milieu. De vleesproductie maakt immers gebruik van heel wat natuurlijke bronnen.

 

"Ons merk staat er goed voor, maar de vleesindustrie niet", zegt directeur Christian Rauffus aan het Duitse Der Spiegel. "Het maken van vegetarische producten is dus slechts een logische stap voor ons." Zelf noemt hij worst zelfs de sigaret van de toekomst, omdat hij vreest dat worsten een even slecht imago zullen krijgen wegens de gezondheidsrisico's.

 

De zet is momenteel alvast een succes te noemen, want vier van de tien best verkopende producten van het bedrijf zijn vegetarisch en tegen 2020 moet dertig procent van de omzet uit vegetarische producten komen. Aan de huidige groei zal dat echter volgend jaar al lukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top