Duits vleesbedrijf zet in op veggie | RetailDetail

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Het Duitse vleesbedrijf Rügenwalder Mühle heeft een vegetarisch assortiment op de markt gebracht. Het bedrijf wil zo een graantje meepikken in die groeiende markt en hoopt ook mee te werken aan een beter milieu.

"Logische stap"

Rügenwalder Mühle wil onder meer anticiperen op het dalende imago van vlees: steeds meer consumenten schakelen (gedeeltelijk) over op alternatieven omdat ze gezonder willen eten en minder belastend willen zijn voor het milieu. De vleesproductie maakt immers gebruik van heel wat natuurlijke bronnen.

 

"Ons merk staat er goed voor, maar de vleesindustrie niet", zegt directeur Christian Rauffus aan het Duitse Der Spiegel. "Het maken van vegetarische producten is dus slechts een logische stap voor ons." Zelf noemt hij worst zelfs de sigaret van de toekomst, omdat hij vreest dat worsten een even slecht imago zullen krijgen wegens de gezondheidsrisico's.

 

De zet is momenteel alvast een succes te noemen, want vier van de tien best verkopende producten van het bedrijf zijn vegetarisch en tegen 2020 moet dertig procent van de omzet uit vegetarische producten komen. Aan de huidige groei zal dat echter volgend jaar al lukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top