Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Duits vleesbedrijf zet in op veggie

Het Duitse vleesbedrijf Rügenwalder Mühle heeft een vegetarisch assortiment op de markt gebracht. Het bedrijf wil zo een graantje meepikken in die groeiende markt en hoopt ook mee te werken aan een beter milieu.

"Logische stap"

Rügenwalder Mühle wil onder meer anticiperen op het dalende imago van vlees: steeds meer consumenten schakelen (gedeeltelijk) over op alternatieven omdat ze gezonder willen eten en minder belastend willen zijn voor het milieu. De vleesproductie maakt immers gebruik van heel wat natuurlijke bronnen.

 

"Ons merk staat er goed voor, maar de vleesindustrie niet", zegt directeur Christian Rauffus aan het Duitse Der Spiegel. "Het maken van vegetarische producten is dus slechts een logische stap voor ons." Zelf noemt hij worst zelfs de sigaret van de toekomst, omdat hij vreest dat worsten een even slecht imago zullen krijgen wegens de gezondheidsrisico's.

 

De zet is momenteel alvast een succes te noemen, want vier van de tien best verkopende producten van het bedrijf zijn vegetarisch en tegen 2020 moet dertig procent van de omzet uit vegetarische producten komen. Aan de huidige groei zal dat echter volgend jaar al lukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top