Duitse Schwarz (Lidl) grootste supermarktbedrijf van Europa

Duitse Schwarz (Lidl) grootste supermarktbedrijf van Europa

Het Duitse Schwarz, moederbedrijf van ketens Lidl en Kaufland, heeft Carrefour van de troon gestoten als het grootste supermarktbedrijf van Europa. De omzet van de Schwarz Gruppe steeg in het voorbije boekjaar dan ook met 7 procent naar 79,3 miljard euro.

350.000 werknemers

Daarmee hebben de Duitsers plots een voorsprong van 4 miljard euro op Carrefour. Bij Lidl groeide de omzet met 9 procent naar 59 miljard euro, terwijl Kaufland een groei van 2,8 procent liet optekenen en rond 20 miljard euro uitkomt.

 

Het bedrijf heeft die sterke groei vooral te danken aan de internationale expansie en het is nog niet van plan om daar mee op te houden. "Wij hebben de financiële kracht om het bedrijf verder uit te breiden", zegt het concern aan het Duitse vakblad LebensmittelZeitung. Vorig jaar alleen al investeerde het vijf miljard euro in winkel- en logistiek vastgoed. Ondertussen werken er al 350.000 mensen voor Lidl en Kaufland samen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Back to top