Eerste Delhaize-obligatie voor het grote publiek meteen megasucces

Eerste Delhaize-obligatie voor het grote publiek meteen megasucces

(update) Delhaize Groep, de Belgische internationale voedingsdistributeur die op Euronext Brussel genoteerd staat, heeft in een mum van tijd liefst 400 miljoen euro opgehaald bij de Belgische spaarder. Dat is een pak meer dan de oorspronkelijk beoogde 250 miljoen euro en - vooral - veel sneller, want normaal zou de inschrijvingsperiode lopen tot 14 oktober. Gisterenavond om 18 uur heeft de groep de periode echter al afgesloten, 10 dagen eerder dan voorzien dus.

 

Het was de eerste keer dat Delhaize ging aankloppen bij het grote publiek. Met een ongezien succes, zo bevestigt Pierre-Olivier Beckers, directievoorzitter en afgevaardigd bestuurder van Delhaize Groep: “Wij zijn uitermate tevreden met de positieve reactie van het publiek op onze uitgifte. Het is een teken van vertrouwen in het Delhaize-merk vanwege investeerders in onze thuismarkt. Deze succesvolle uitgifte zal ons helpen bij het financieren van de verdere uitvoering van onze New Game Plan strategie alsook bij het herfinancieren van de recent verworven bestaande schuld in het kader van de Delta Maxi overname.”

Ook opvolger nieuwe CEO bekend

Vandaag raakte ook meer nieuws bekend over de opvolging van Dirk Van den Berghe, voorheen ‘Senior Vice President Logistics, Procurement and Quality’ en vanaf 1 november de kersverse CEO van Delhaize Groep.  Na enkele weken zoeken heeft de distributiegroep een opvolger gevonden in Mark Verleye, op dit moment nog hoofd van alle retailactiviteiten van de groep.

 

En om de stoelendans helemaal compleet te maken, wordt ook de functie van Verleye intern ingevuld. Mark Debussche, verantwoordelijke voor de inkoop van vers- en diepvriesproducten, klimt op tot  ‘Senior Vice President Company‐Operated Retail and E‐Commerce’. Interessant in die ellenlange functietitel is echter de toevoeging van de term ‘e-commerce’, die aangeeft dat Delhaize Groep in de toekomst verder het online pad wil bewandelen.

(update) Delhaize Groep, de Belgische internationale voedingsdistributeur die op Euronext Brussel genoteerd staat, heeft in een mum van tijd liefst 400 miljoen euro opgehaald bij de Belgische spaarder. Dat is een pak meer dan de oorspronkelijk beoogde 250 miljoen euro en - vooral - veel sneller, want normaal zou de inschrijvingsperiode lopen tot 14 oktober. Gisterenavond om 18 uur heeft de groep de periode echter al afgesloten, 10 dagen eerder dan voorzien dus.

 

Het was de eerste keer dat Delhaize ging aankloppen bij het grote publiek. Met een ongezien succes, zo bevestigt Pierre-Olivier Beckers, directievoorzitter en afgevaardigd bestuurder van Delhaize Groep: “Wij zijn uitermate tevreden met de positieve reactie van het publiek op onze uitgifte. Het is een teken van vertrouwen in het Delhaize-merk vanwege investeerders in onze thuismarkt. Deze succesvolle uitgifte zal ons helpen bij het financieren van de verdere uitvoering van onze New Game Plan strategie alsook bij het herfinancieren van de recent verworven bestaande schuld in het kader van de Delta Maxi overname.”

Ook opvolger nieuwe CEO bekend

Vandaag raakte ook meer nieuws bekend over de opvolging van Dirk Van den Berghe, voorheen ‘Senior Vice President Logistics, Procurement and Quality’ en vanaf 1 november de kersverse CEO van Delhaize Groep.  Na enkele weken zoeken heeft de distributiegroep een opvolger gevonden in Mark Verleye, op dit moment nog hoofd van alle retailactiviteiten van de groep.

 

En om de stoelendans helemaal compleet te maken, wordt ook de functie van Verleye intern ingevuld. Mark Debussche, verantwoordelijke voor de inkoop van vers- en diepvriesproducten, klimt op tot  ‘Senior Vice President Company‐Operated Retail and E‐Commerce’. Interessant in die ellenlange functietitel is echter de toevoeging van de term ‘e-commerce’, die aangeeft dat Delhaize Groep in de toekomst verder het online pad wil bewandelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top