Eerste Delhaize-obligatie voor het grote publiek meteen megasucces | RetailDetail

Eerste Delhaize-obligatie voor het grote publiek meteen megasucces

Eerste Delhaize-obligatie voor het grote publiek meteen megasucces

(update) Delhaize Groep, de Belgische internationale voedingsdistributeur die op Euronext Brussel genoteerd staat, heeft in een mum van tijd liefst 400 miljoen euro opgehaald bij de Belgische spaarder. Dat is een pak meer dan de oorspronkelijk beoogde 250 miljoen euro en - vooral - veel sneller, want normaal zou de inschrijvingsperiode lopen tot 14 oktober. Gisterenavond om 18 uur heeft de groep de periode echter al afgesloten, 10 dagen eerder dan voorzien dus.

 

Het was de eerste keer dat Delhaize ging aankloppen bij het grote publiek. Met een ongezien succes, zo bevestigt Pierre-Olivier Beckers, directievoorzitter en afgevaardigd bestuurder van Delhaize Groep: “Wij zijn uitermate tevreden met de positieve reactie van het publiek op onze uitgifte. Het is een teken van vertrouwen in het Delhaize-merk vanwege investeerders in onze thuismarkt. Deze succesvolle uitgifte zal ons helpen bij het financieren van de verdere uitvoering van onze New Game Plan strategie alsook bij het herfinancieren van de recent verworven bestaande schuld in het kader van de Delta Maxi overname.”

Ook opvolger nieuwe CEO bekend

Vandaag raakte ook meer nieuws bekend over de opvolging van Dirk Van den Berghe, voorheen ‘Senior Vice President Logistics, Procurement and Quality’ en vanaf 1 november de kersverse CEO van Delhaize Groep.  Na enkele weken zoeken heeft de distributiegroep een opvolger gevonden in Mark Verleye, op dit moment nog hoofd van alle retailactiviteiten van de groep.

 

En om de stoelendans helemaal compleet te maken, wordt ook de functie van Verleye intern ingevuld. Mark Debussche, verantwoordelijke voor de inkoop van vers- en diepvriesproducten, klimt op tot  ‘Senior Vice President Company‐Operated Retail and E‐Commerce’. Interessant in die ellenlange functietitel is echter de toevoeging van de term ‘e-commerce’, die aangeeft dat Delhaize Groep in de toekomst verder het online pad wil bewandelen.

(update) Delhaize Groep, de Belgische internationale voedingsdistributeur die op Euronext Brussel genoteerd staat, heeft in een mum van tijd liefst 400 miljoen euro opgehaald bij de Belgische spaarder. Dat is een pak meer dan de oorspronkelijk beoogde 250 miljoen euro en - vooral - veel sneller, want normaal zou de inschrijvingsperiode lopen tot 14 oktober. Gisterenavond om 18 uur heeft de groep de periode echter al afgesloten, 10 dagen eerder dan voorzien dus.

 

Het was de eerste keer dat Delhaize ging aankloppen bij het grote publiek. Met een ongezien succes, zo bevestigt Pierre-Olivier Beckers, directievoorzitter en afgevaardigd bestuurder van Delhaize Groep: “Wij zijn uitermate tevreden met de positieve reactie van het publiek op onze uitgifte. Het is een teken van vertrouwen in het Delhaize-merk vanwege investeerders in onze thuismarkt. Deze succesvolle uitgifte zal ons helpen bij het financieren van de verdere uitvoering van onze New Game Plan strategie alsook bij het herfinancieren van de recent verworven bestaande schuld in het kader van de Delta Maxi overname.”

Ook opvolger nieuwe CEO bekend

Vandaag raakte ook meer nieuws bekend over de opvolging van Dirk Van den Berghe, voorheen ‘Senior Vice President Logistics, Procurement and Quality’ en vanaf 1 november de kersverse CEO van Delhaize Groep.  Na enkele weken zoeken heeft de distributiegroep een opvolger gevonden in Mark Verleye, op dit moment nog hoofd van alle retailactiviteiten van de groep.

 

En om de stoelendans helemaal compleet te maken, wordt ook de functie van Verleye intern ingevuld. Mark Debussche, verantwoordelijke voor de inkoop van vers- en diepvriesproducten, klimt op tot  ‘Senior Vice President Company‐Operated Retail and E‐Commerce’. Interessant in die ellenlange functietitel is echter de toevoeging van de term ‘e-commerce’, die aangeeft dat Delhaize Groep in de toekomst verder het online pad wil bewandelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.