Eerste Delhaize-obligatie voor het grote publiek meteen megasucces

Eerste Delhaize-obligatie voor het grote publiek meteen megasucces

(update) Delhaize Groep, de Belgische internationale voedingsdistributeur die op Euronext Brussel genoteerd staat, heeft in een mum van tijd liefst 400 miljoen euro opgehaald bij de Belgische spaarder. Dat is een pak meer dan de oorspronkelijk beoogde 250 miljoen euro en - vooral - veel sneller, want normaal zou de inschrijvingsperiode lopen tot 14 oktober. Gisterenavond om 18 uur heeft de groep de periode echter al afgesloten, 10 dagen eerder dan voorzien dus.

 

Het was de eerste keer dat Delhaize ging aankloppen bij het grote publiek. Met een ongezien succes, zo bevestigt Pierre-Olivier Beckers, directievoorzitter en afgevaardigd bestuurder van Delhaize Groep: “Wij zijn uitermate tevreden met de positieve reactie van het publiek op onze uitgifte. Het is een teken van vertrouwen in het Delhaize-merk vanwege investeerders in onze thuismarkt. Deze succesvolle uitgifte zal ons helpen bij het financieren van de verdere uitvoering van onze New Game Plan strategie alsook bij het herfinancieren van de recent verworven bestaande schuld in het kader van de Delta Maxi overname.”

Ook opvolger nieuwe CEO bekend

Vandaag raakte ook meer nieuws bekend over de opvolging van Dirk Van den Berghe, voorheen ‘Senior Vice President Logistics, Procurement and Quality’ en vanaf 1 november de kersverse CEO van Delhaize Groep.  Na enkele weken zoeken heeft de distributiegroep een opvolger gevonden in Mark Verleye, op dit moment nog hoofd van alle retailactiviteiten van de groep.

 

En om de stoelendans helemaal compleet te maken, wordt ook de functie van Verleye intern ingevuld. Mark Debussche, verantwoordelijke voor de inkoop van vers- en diepvriesproducten, klimt op tot  ‘Senior Vice President Company‐Operated Retail and E‐Commerce’. Interessant in die ellenlange functietitel is echter de toevoeging van de term ‘e-commerce’, die aangeeft dat Delhaize Groep in de toekomst verder het online pad wil bewandelen.

(update) Delhaize Groep, de Belgische internationale voedingsdistributeur die op Euronext Brussel genoteerd staat, heeft in een mum van tijd liefst 400 miljoen euro opgehaald bij de Belgische spaarder. Dat is een pak meer dan de oorspronkelijk beoogde 250 miljoen euro en - vooral - veel sneller, want normaal zou de inschrijvingsperiode lopen tot 14 oktober. Gisterenavond om 18 uur heeft de groep de periode echter al afgesloten, 10 dagen eerder dan voorzien dus.

 

Het was de eerste keer dat Delhaize ging aankloppen bij het grote publiek. Met een ongezien succes, zo bevestigt Pierre-Olivier Beckers, directievoorzitter en afgevaardigd bestuurder van Delhaize Groep: “Wij zijn uitermate tevreden met de positieve reactie van het publiek op onze uitgifte. Het is een teken van vertrouwen in het Delhaize-merk vanwege investeerders in onze thuismarkt. Deze succesvolle uitgifte zal ons helpen bij het financieren van de verdere uitvoering van onze New Game Plan strategie alsook bij het herfinancieren van de recent verworven bestaande schuld in het kader van de Delta Maxi overname.”

Ook opvolger nieuwe CEO bekend

Vandaag raakte ook meer nieuws bekend over de opvolging van Dirk Van den Berghe, voorheen ‘Senior Vice President Logistics, Procurement and Quality’ en vanaf 1 november de kersverse CEO van Delhaize Groep.  Na enkele weken zoeken heeft de distributiegroep een opvolger gevonden in Mark Verleye, op dit moment nog hoofd van alle retailactiviteiten van de groep.

 

En om de stoelendans helemaal compleet te maken, wordt ook de functie van Verleye intern ingevuld. Mark Debussche, verantwoordelijke voor de inkoop van vers- en diepvriesproducten, klimt op tot  ‘Senior Vice President Company‐Operated Retail and E‐Commerce’. Interessant in die ellenlange functietitel is echter de toevoeging van de term ‘e-commerce’, die aangeeft dat Delhaize Groep in de toekomst verder het online pad wil bewandelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Meer buurtsupermarkten de hele dag open op zondag?

15/01/2018

Buurtwinkels met meer dan vijf medewerkers moeten op zondag de hele dag open kunnen blijven, vindt het NSZ. De zelfstandigenvereniging pleit ervoor om de personeelslimiet op te trekken naar tien. Maar dat is minder evident dan het klinkt, zegt Unizo.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Back to top