Eerste Starbucks in Belgisch metrostation geopend

Eerste Starbucks in Belgisch metrostation geopend
Vanochtend om 8 uur heeft de allereerste Starbucks-vestiging in een Belgisch metrostation zijn deuren geopend voor het grote publiek. De nieuwste pleisterplaats voor hipsters wordt beheerd door Autogrill, de licentiepartner van Starbucks voor ons land, en is meteen de eerste in samenwerking met de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB.

De eerste, zeker niet de laatste

Het metrostation Brussel-Noord is een van de belangrijkste van de hoofdstad. De nieuwe Starbucks-vestiging is 91 m² groot en biedt 51 zitplaatsen. De winkel is elke dag open van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds en biedt naast het klassieke koffie-aanbod ook ontbijt- en lunchformules en snacks.

 

"We zijn blij dat we nu onze eerste Starbucks in een belangrijk metrostation van Brussel kunnen openen, een rechtstreeks gevolg van ons versterkte partnerschap met de MIVB", aldus Mario Orinx, general manager van Autogrill België.

 

"Met de komst van deze store, kan de MIVB een internationaal gerenommeerd merk toevoegen aan haar portfolio," zegt Serge de Fabribeckers, director customer facilities bij de MIVB. "Deze samenwerking betekent een vernieuwing van het aanbod voor het reiskanaal, maar ook een verhoogde service voor de reizigers. Ik ben ervan overtuigd dat deze winkel zeer succesvol zal zijn en hoop dat er nog vele Starbucks-openingen in metrostations mogen volgen."

 

Autogrill baat op dit moment al zeven andere Starbucks-vestigingen uit in ons land: drie in treinstations (Antwerpen-Centraal, Brussel-Centraal en Gent-Sint-Pieters), drie andere op de luchthaven van Zaventem en nog eentje in de Gentse binnenstad.  Onlangs ontvouwde de groep ook zijn plannen voor een Starbucks in het station van Brugge. Autogrill baat in ons land meer dan 100 restaurants uit langs autosnelwegen, op de luchthaven en in trein- en metrostations.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top