Eerste Starbucks in Belgisch metrostation geopend

Eerste Starbucks in Belgisch metrostation geopend
Vanochtend om 8 uur heeft de allereerste Starbucks-vestiging in een Belgisch metrostation zijn deuren geopend voor het grote publiek. De nieuwste pleisterplaats voor hipsters wordt beheerd door Autogrill, de licentiepartner van Starbucks voor ons land, en is meteen de eerste in samenwerking met de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB.

De eerste, zeker niet de laatste

Het metrostation Brussel-Noord is een van de belangrijkste van de hoofdstad. De nieuwe Starbucks-vestiging is 91 m² groot en biedt 51 zitplaatsen. De winkel is elke dag open van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds en biedt naast het klassieke koffie-aanbod ook ontbijt- en lunchformules en snacks.

 

"We zijn blij dat we nu onze eerste Starbucks in een belangrijk metrostation van Brussel kunnen openen, een rechtstreeks gevolg van ons versterkte partnerschap met de MIVB", aldus Mario Orinx, general manager van Autogrill België.

 

"Met de komst van deze store, kan de MIVB een internationaal gerenommeerd merk toevoegen aan haar portfolio," zegt Serge de Fabribeckers, director customer facilities bij de MIVB. "Deze samenwerking betekent een vernieuwing van het aanbod voor het reiskanaal, maar ook een verhoogde service voor de reizigers. Ik ben ervan overtuigd dat deze winkel zeer succesvol zal zijn en hoop dat er nog vele Starbucks-openingen in metrostations mogen volgen."

 

Autogrill baat op dit moment al zeven andere Starbucks-vestigingen uit in ons land: drie in treinstations (Antwerpen-Centraal, Brussel-Centraal en Gent-Sint-Pieters), drie andere op de luchthaven van Zaventem en nog eentje in de Gentse binnenstad.  Onlangs ontvouwde de groep ook zijn plannen voor een Starbucks in het station van Brugge. Autogrill baat in ons land meer dan 100 restaurants uit langs autosnelwegen, op de luchthaven en in trein- en metrostations.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top