Eerste Starbucks in Belgisch metrostation geopend

Eerste Starbucks in Belgisch metrostation geopend
Vanochtend om 8 uur heeft de allereerste Starbucks-vestiging in een Belgisch metrostation zijn deuren geopend voor het grote publiek. De nieuwste pleisterplaats voor hipsters wordt beheerd door Autogrill, de licentiepartner van Starbucks voor ons land, en is meteen de eerste in samenwerking met de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB.

De eerste, zeker niet de laatste

Het metrostation Brussel-Noord is een van de belangrijkste van de hoofdstad. De nieuwe Starbucks-vestiging is 91 m² groot en biedt 51 zitplaatsen. De winkel is elke dag open van 6 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds en biedt naast het klassieke koffie-aanbod ook ontbijt- en lunchformules en snacks.

 

"We zijn blij dat we nu onze eerste Starbucks in een belangrijk metrostation van Brussel kunnen openen, een rechtstreeks gevolg van ons versterkte partnerschap met de MIVB", aldus Mario Orinx, general manager van Autogrill België.

 

"Met de komst van deze store, kan de MIVB een internationaal gerenommeerd merk toevoegen aan haar portfolio," zegt Serge de Fabribeckers, director customer facilities bij de MIVB. "Deze samenwerking betekent een vernieuwing van het aanbod voor het reiskanaal, maar ook een verhoogde service voor de reizigers. Ik ben ervan overtuigd dat deze winkel zeer succesvol zal zijn en hoop dat er nog vele Starbucks-openingen in metrostations mogen volgen."

 

Autogrill baat op dit moment al zeven andere Starbucks-vestigingen uit in ons land: drie in treinstations (Antwerpen-Centraal, Brussel-Centraal en Gent-Sint-Pieters), drie andere op de luchthaven van Zaventem en nog eentje in de Gentse binnenstad.  Onlangs ontvouwde de groep ook zijn plannen voor een Starbucks in het station van Brugge. Autogrill baat in ons land meer dan 100 restaurants uit langs autosnelwegen, op de luchthaven en in trein- en metrostations.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

Back to top