Ex-CEO Univeg naar Vion Food Group | RetailDetail

Ex-CEO Univeg naar Vion Food Group

Ex-CEO Univeg naar Vion Food Group

Francis Kint, de gewezen CEO van Univeg, wordt dan toch geen COO bij Greenyards Foods, de nieuwe fusiegroep van Hein Deprez. Vanaf 1 september wordt hij de nieuwe topman van het Nederlandse vleesbedrijf Vion Food Group.

Kint blijft wel in raad van bestuur

Bij de goedkeuring van de fusie tussen diepvriesgigant Greenyard Foods, fruit- en groentedistributeur Univeg en potgrondbedrijf Peatinvest - drie bedrijven van de Vlaamse landbouwondernemer Hein Deprez - klonk het nog dat Francis Kint Chief Operating Officer zou worden van de nieuwe fusiegroep, onder leiding van Marleen Vaesen (ex-Douwe Egberts), maar dat plan gaat dus niet door.

 

In plaats daarvan trekt Francis Kint de Moerdijk over: hij wordt CEO van Vion Food Group, een Nederlands vleesverwerkend bedrijf met 11.950 medewerkers en een omzet van 5 miljard euro. Onze landgenoot volgt er op 1 september interim-CEO Tom Heidman op.

 

Kint, die in 2009 aan boord kwam bij Univeg als managing director van de Duitse dochter en vier jaar later CEO werd van de hele groep, blijft wel aan als niet-uitvoerend lid van de raad van bestuur van Greenyard Foods. Hij treedt ook toe tot het strategisch comité van de nieuwe voedingsreus.

 

"We respecteren Francis zijn beslissing", zegt CEO Marleen Vaesen, die meteen al zijn verantwoordelijkheden overneemt. "We zullen de bedrijfsstructuur hertekenen ter ondersteuning van de recente fusie en van de synergieën tussen de bedrijfssegmenten vers, bereid & substraten." Topman Hein Deprez loofde Kint als "de motor van integratie na een periode van snelle groei".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.