Foodmaker lanceert nieuw concept | RetailDetail

Foodmaker lanceert nieuw concept

Foodmaker lanceert nieuw concept

Maaltijdketen Foodmaker en retailmerk Starmeal lanceren samen het nieuwe concept van Foodmaker. Dat heeft een volledige visuele make-over gekregen en zal voortaan de producten van Starmeal verkopen.

Gezond en duurzaam

Starmeal is momenteel al de vaste leverancier van gezonde slaatjes bij een aantal supermarkten. In het nieuwe concept van Foodmaker stapt het bedrijf nu zelf naar de klant om zijn maaltijden aan te bieden.


Daarbij zal de focus volledig op gezond en handgemaakt liggen. Ook duurzaamheid wordt hoog in het vaandel gedragen. Zo werd bij de inrichting van de eerste nieuwe Foodmaker-vestiging, die donderdag zijn deuren heeft geopend op de Guldenvlieslaan in Brussel, gebruik gemaakt van duurzame materialen, zoals bamboe, en zijn ook de verpakkingen volledig biologisch afbreekbaar.


Bij de maaltijden moeten de groenten ook steeds de ster zijn. "Mayo is er bij Foodmaker nooit bij, gewoon omdat je dan alleen nog maar de saus proeft terwijl kraakverse groenten zoveel lekkerder zijn. Daarom zoeten we bijvoorbeeld ook nooit met geraffineerde suikers maar alleen met natuurhoning. 't Zit 'm nu eenmaal in de details" aldus Lieven Vanlommel, de man achter Starmeal en het nieuwe concept van Foodmaker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.