Foodmaker wil Europa in

Foodmaker wil Europa in

Restaurantketen Foodmaker, die onlangs een nieuwe start kreeg onder de leiding van het slaatjesbedrijf Starmeal, heeft plannen om in de toekomst ook Europa te veroveren. Eerst volgt er echter uitbreiding in België.

Shop-in-shops

Momenteel is enkel de vestiging van Foodmaker aan de Guldenvlieslaan in Brussel omgevormd naar het nieuwe concept van Foodmaker, maar de komende zes maanden moeten daar nog eens zes vestigingen bijkomen. Daarna wil CEO Lieven Vanlommel Europa in trekken.

 

Als mogelijke landen voor expansie noemt Vanlommel Frankrijk, Nederland, Duitsland en Zweden. Er wordt daarbij niet enkel gedacht aan eigen filialen, maar ook aan shop-in-shops. Zo staan er onder andere ook samenwerkingen met Kinepolis en een internationale hotelketen op het plan.

 

Starmeal was al langer mede-eigenaar van Foodmaker, maar heeft sinds december de keten volledig in handen. De nieuwe eigenaar besloot het concept van Foodmaker compleet te vernieuwen, met aandacht voor handgemaakte maaltijden, duurzame materialen voor de verpakkingen en de inrichting van de restaurants. Starmeal was tot nu toe vooral bekend als leverancier van gezonde slaatjes bij een aantal supermarkten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top