Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren | RetailDetail

Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren

Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren

De Franse bakkerijgroep Paul opent op 1 oktober zijn eerste Vlaamse verkooppunt in Ring Shopping Kortrijk Noord. De opening volgt drie jaar na de sluiting van een eerste poging om voet aan de grond te krijgen in Antwerpen, wat echter niet lukte.

Elfde Belgische verkooppunt

De winkel van Bakkerij Paul komt op de eerste verdieping van het winkelcentrum, recht over H&M. Volgens topman Stef Meulemans van franchisehouder Top Brands was Kortrijk een logische keuze: “De stad is erg in opmars. Door onze locatiekeuze bereiken we ook consumenten over heel Oost- en West-Vlaanderen.”

 

Het nieuwe verkooppunt wordt het elfde van de keten in België: al in 2007 kreeg Brussel de Belgische primeur, waarna nog vijf vestigingen volgden in Brussel en eentje in Waterloo. Bovendien kwamen er drie zogenaamde Petit-Pauls in de Brusselse metrostations De Brouckère, Montgomery en Louiza. Nog dit jaar openen er bijkomende vestigingen in de metrostations Madou, Schuman en Brussel-Noord.

 

In 2010 opende Bakkerij Paul ook al een vestiging op de Groenplaats in Antwerpen, op een locatie die zowel mikte op toeristen als op inwoners van de koekenstad zelf. Die kon twee jaar lang rekenen op positieve reviews, maar sloot in november 2012 plots de deuren.

 

125 jaar ervaring

Het Franse bedrijf heeft intussen al 125 jaar op de teller. Na de dood van zijn vader in 1958 nam Francis Holder het roer over. Hij werkt nu samen met zijn zonen en dochter aan de verdere uitbouw van het merk. Bakkerij Paul is intussen aanwezig in meer dan 36 landen.

 

In België is de expansie in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Naast Bakkerij Paul beheert de onderneming ook 209 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top