Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren

Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren

De Franse bakkerijgroep Paul opent op 1 oktober zijn eerste Vlaamse verkooppunt in Ring Shopping Kortrijk Noord. De opening volgt drie jaar na de sluiting van een eerste poging om voet aan de grond te krijgen in Antwerpen, wat echter niet lukte.

Elfde Belgische verkooppunt

De winkel van Bakkerij Paul komt op de eerste verdieping van het winkelcentrum, recht over H&M. Volgens topman Stef Meulemans van franchisehouder Top Brands was Kortrijk een logische keuze: “De stad is erg in opmars. Door onze locatiekeuze bereiken we ook consumenten over heel Oost- en West-Vlaanderen.”

 

Het nieuwe verkooppunt wordt het elfde van de keten in België: al in 2007 kreeg Brussel de Belgische primeur, waarna nog vijf vestigingen volgden in Brussel en eentje in Waterloo. Bovendien kwamen er drie zogenaamde Petit-Pauls in de Brusselse metrostations De Brouckère, Montgomery en Louiza. Nog dit jaar openen er bijkomende vestigingen in de metrostations Madou, Schuman en Brussel-Noord.

 

In 2010 opende Bakkerij Paul ook al een vestiging op de Groenplaats in Antwerpen, op een locatie die zowel mikte op toeristen als op inwoners van de koekenstad zelf. Die kon twee jaar lang rekenen op positieve reviews, maar sloot in november 2012 plots de deuren.

 

125 jaar ervaring

Het Franse bedrijf heeft intussen al 125 jaar op de teller. Na de dood van zijn vader in 1958 nam Francis Holder het roer over. Hij werkt nu samen met zijn zonen en dochter aan de verdere uitbouw van het merk. Bakkerij Paul is intussen aanwezig in meer dan 36 landen.

 

In België is de expansie in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Naast Bakkerij Paul beheert de onderneming ook 209 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top