Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren | RetailDetail

Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren

Franse bakkerijketen Paul wil nu ook Vlaanderen veroveren

De Franse bakkerijgroep Paul opent op 1 oktober zijn eerste Vlaamse verkooppunt in Ring Shopping Kortrijk Noord. De opening volgt drie jaar na de sluiting van een eerste poging om voet aan de grond te krijgen in Antwerpen, wat echter niet lukte.

Elfde Belgische verkooppunt

De winkel van Bakkerij Paul komt op de eerste verdieping van het winkelcentrum, recht over H&M. Volgens topman Stef Meulemans van franchisehouder Top Brands was Kortrijk een logische keuze: “De stad is erg in opmars. Door onze locatiekeuze bereiken we ook consumenten over heel Oost- en West-Vlaanderen.”

 

Het nieuwe verkooppunt wordt het elfde van de keten in België: al in 2007 kreeg Brussel de Belgische primeur, waarna nog vijf vestigingen volgden in Brussel en eentje in Waterloo. Bovendien kwamen er drie zogenaamde Petit-Pauls in de Brusselse metrostations De Brouckère, Montgomery en Louiza. Nog dit jaar openen er bijkomende vestigingen in de metrostations Madou, Schuman en Brussel-Noord.

 

In 2010 opende Bakkerij Paul ook al een vestiging op de Groenplaats in Antwerpen, op een locatie die zowel mikte op toeristen als op inwoners van de koekenstad zelf. Die kon twee jaar lang rekenen op positieve reviews, maar sloot in november 2012 plots de deuren.

 

125 jaar ervaring

Het Franse bedrijf heeft intussen al 125 jaar op de teller. Na de dood van zijn vader in 1958 nam Francis Holder het roer over. Hij werkt nu samen met zijn zonen en dochter aan de verdere uitbouw van het merk. Bakkerij Paul is intussen aanwezig in meer dan 36 landen.

 

In België is de expansie in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Naast Bakkerij Paul beheert de onderneming ook 209 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.