Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

De Franse diepvriesketen Picard heeft vrijdag in Waterloo zijn eerste vestiging geopend in ons land. Later dit jaar volgen er nog zeker drie. De groep verkocht in ons land totnogtoe enkel via zijn Franse webshop en leverde in Brussel, Mons en Charleroi aan huis met eigen diepvrieswagens.

Primeur voor Waterloo

Half maart kon u hier al lezen dat de Franse diepvriesketen zijn oog had laten vallen op ons land. Sinds vrijdag is het zo ver: die dag opende Picard aan de Chaussée de Bruxelles in Waterloo zijn eerste Belgische vestiging. De winkel is alle dagen open van 9 uur tot 20 uur (op zondag van 9 tot 13 uur). De Fransen brachten een bijzonder breed gamma diepvriesproducten mee, inclusief Franse specialiteiten, bioproducten, glutenvrije en zoutvrije bereidingen en zelfs producten voor een lacto-ovo-vegetarisch dieet.

 

Na thuisland Frankrijk en Italië is België het derde land waar de groep fysieke verkooppunten telt. Intussen zijn dat er alles samen al ruim 900. Daarnaast is Picard ook nog met een thuisleveringsdienst aanwezig in Barcelona.

 

Kandidaat-overnemer van O'Cool

Met de opening van Belgische winkels opent Picard de aanval op het Belgische O'Cool, dat in financiële moeilijkheden verkeert en intussen aan een grondige herstructurering werkt, nadat het op 21 mei van de handelsrechter een half jaar bescherming kreeg tegen zijn schuldeisers.

 

De Fransen verklaarden eind mei nog dat ze een overname van O'Cool bestuderen, om via de 107 winkels die de Belgische concurrent momenteel runt ook in het Nederlandstalige landsgedeelte voet aan de grond te krijgen. Vooralsnog ligt de focus van Picard immers volledig op Franstalig België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top