Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo | RetailDetail

Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

De Franse diepvriesketen Picard heeft vrijdag in Waterloo zijn eerste vestiging geopend in ons land. Later dit jaar volgen er nog zeker drie. De groep verkocht in ons land totnogtoe enkel via zijn Franse webshop en leverde in Brussel, Mons en Charleroi aan huis met eigen diepvrieswagens.

Primeur voor Waterloo

Half maart kon u hier al lezen dat de Franse diepvriesketen zijn oog had laten vallen op ons land. Sinds vrijdag is het zo ver: die dag opende Picard aan de Chaussée de Bruxelles in Waterloo zijn eerste Belgische vestiging. De winkel is alle dagen open van 9 uur tot 20 uur (op zondag van 9 tot 13 uur). De Fransen brachten een bijzonder breed gamma diepvriesproducten mee, inclusief Franse specialiteiten, bioproducten, glutenvrije en zoutvrije bereidingen en zelfs producten voor een lacto-ovo-vegetarisch dieet.

 

Na thuisland Frankrijk en Italië is België het derde land waar de groep fysieke verkooppunten telt. Intussen zijn dat er alles samen al ruim 900. Daarnaast is Picard ook nog met een thuisleveringsdienst aanwezig in Barcelona.

 

Kandidaat-overnemer van O'Cool

Met de opening van Belgische winkels opent Picard de aanval op het Belgische O'Cool, dat in financiële moeilijkheden verkeert en intussen aan een grondige herstructurering werkt, nadat het op 21 mei van de handelsrechter een half jaar bescherming kreeg tegen zijn schuldeisers.

 

De Fransen verklaarden eind mei nog dat ze een overname van O'Cool bestuderen, om via de 107 winkels die de Belgische concurrent momenteel runt ook in het Nederlandstalige landsgedeelte voet aan de grond te krijgen. Vooralsnog ligt de focus van Picard immers volledig op Franstalig België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.