Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

De Franse diepvriesketen Picard heeft vrijdag in Waterloo zijn eerste vestiging geopend in ons land. Later dit jaar volgen er nog zeker drie. De groep verkocht in ons land totnogtoe enkel via zijn Franse webshop en leverde in Brussel, Mons en Charleroi aan huis met eigen diepvrieswagens.

Primeur voor Waterloo

Half maart kon u hier al lezen dat de Franse diepvriesketen zijn oog had laten vallen op ons land. Sinds vrijdag is het zo ver: die dag opende Picard aan de Chaussée de Bruxelles in Waterloo zijn eerste Belgische vestiging. De winkel is alle dagen open van 9 uur tot 20 uur (op zondag van 9 tot 13 uur). De Fransen brachten een bijzonder breed gamma diepvriesproducten mee, inclusief Franse specialiteiten, bioproducten, glutenvrije en zoutvrije bereidingen en zelfs producten voor een lacto-ovo-vegetarisch dieet.

 

Na thuisland Frankrijk en Italië is België het derde land waar de groep fysieke verkooppunten telt. Intussen zijn dat er alles samen al ruim 900. Daarnaast is Picard ook nog met een thuisleveringsdienst aanwezig in Barcelona.

 

Kandidaat-overnemer van O'Cool

Met de opening van Belgische winkels opent Picard de aanval op het Belgische O'Cool, dat in financiële moeilijkheden verkeert en intussen aan een grondige herstructurering werkt, nadat het op 21 mei van de handelsrechter een half jaar bescherming kreeg tegen zijn schuldeisers.

 

De Fransen verklaarden eind mei nog dat ze een overname van O'Cool bestuderen, om via de 107 winkels die de Belgische concurrent momenteel runt ook in het Nederlandstalige landsgedeelte voet aan de grond te krijgen. Vooralsnog ligt de focus van Picard immers volledig op Franstalig België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6 procent gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6 procent gedaald. Dat blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Daarnaast is het aantal drankenhandels met personeel wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Back to top