Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

Franse diepvriesreus Picard opent eerste winkel in Waterloo

De Franse diepvriesketen Picard heeft vrijdag in Waterloo zijn eerste vestiging geopend in ons land. Later dit jaar volgen er nog zeker drie. De groep verkocht in ons land totnogtoe enkel via zijn Franse webshop en leverde in Brussel, Mons en Charleroi aan huis met eigen diepvrieswagens.

Primeur voor Waterloo

Half maart kon u hier al lezen dat de Franse diepvriesketen zijn oog had laten vallen op ons land. Sinds vrijdag is het zo ver: die dag opende Picard aan de Chaussée de Bruxelles in Waterloo zijn eerste Belgische vestiging. De winkel is alle dagen open van 9 uur tot 20 uur (op zondag van 9 tot 13 uur). De Fransen brachten een bijzonder breed gamma diepvriesproducten mee, inclusief Franse specialiteiten, bioproducten, glutenvrije en zoutvrije bereidingen en zelfs producten voor een lacto-ovo-vegetarisch dieet.

 

Na thuisland Frankrijk en Italië is België het derde land waar de groep fysieke verkooppunten telt. Intussen zijn dat er alles samen al ruim 900. Daarnaast is Picard ook nog met een thuisleveringsdienst aanwezig in Barcelona.

 

Kandidaat-overnemer van O'Cool

Met de opening van Belgische winkels opent Picard de aanval op het Belgische O'Cool, dat in financiële moeilijkheden verkeert en intussen aan een grondige herstructurering werkt, nadat het op 21 mei van de handelsrechter een half jaar bescherming kreeg tegen zijn schuldeisers.

 

De Fransen verklaarden eind mei nog dat ze een overname van O'Cool bestuderen, om via de 107 winkels die de Belgische concurrent momenteel runt ook in het Nederlandstalige landsgedeelte voet aan de grond te krijgen. Vooralsnog ligt de focus van Picard immers volledig op Franstalig België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top