FrieslandCampina neemt Belgische mozzarella-producent Fabrelac over | RetailDetail

FrieslandCampina neemt Belgische mozzarella-producent Fabrelac over

FrieslandCampina neemt Belgische mozzarella-producent Fabrelac over

De Nederlandse zuivelproducent FrieslandCampina heeft mozzarellamaker Fabrelac uit Bree overgenomen om zo een graantje mee te pikken van de groeiende populariteit van die kaassoort. Fabrelac maakt vooral mozzarella van koemelk.

Vergroten productiecapaciteit

"Met deze overname vergroten we onze productiecapaciteit met een moderne en efficiënte productielocatie niet ver van onze coöperatieve basis. Door deze transactie kunnen we onze afnemers naast het bestaande kaasportfolio een breed assortiment aan mozzarellaproducten aanbieden", zegt een trotse Bas van den Berg.

 

De Limburgse zuivelproducent werd opgericht in 1993 en breidde drie jaar geleden zijn fabriek uit naar 30.000 m², waardoor op jaarbasis zowat dertig miljoen kilo mozzarella gemaakt kan worden. Het bedrijf produceert daarnaast ook saladekaas, wei-ingrediënten en room.

 

De overname van Fabrelac door FrieslandCampina moet wel eerst nog goedgekeurd worden door de mededingingsautoriteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.