FrieslandCampina ziet winst bijna verdubbelen

FrieslandCampina ziet winst bijna verdubbelen

De Nederlandse zuivelproducent FrieslandCampina heeft in het eerste half jaar van 2015 een fiks hogere winst weten te behalen, ondanks een omzet die ten opzichte van een jaar eerder op ongeveer hetzelfde niveau bleef.

Winst stijgt met 85%

De netto-omzet van FrieslandCampina kwam in de eerste zes maanden van 2015 uit op 5,6 miljard euro, terwijl het zuivelbedrijf erin slaagde om de winst met 85% op te krikken naar 192 miljoen euro. "De toename van de winst is het gevolg van de hogere verkopen van producten met een hogere toegevoegde waarde, gunstige valuta-effecten van 17 miljoen euro, de lagere garantieprijs voor boerderijmelk en lagere bedrijfslasten", meldt FrieslandCampina in een persbericht.

 

"In de huidige onzekere markten zijn we in staat geweest een goed resultaat te realiseren. Het bewijst het succes van de in 2010 ingezette strategie route2020 om ons te richten op groei én waardecreatie", voegt CEO Roelof Joosten daar aan toe.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top