FrieslandCampina ziet winst bijna verdubbelen | RetailDetail

FrieslandCampina ziet winst bijna verdubbelen

FrieslandCampina ziet winst bijna verdubbelen

De Nederlandse zuivelproducent FrieslandCampina heeft in het eerste half jaar van 2015 een fiks hogere winst weten te behalen, ondanks een omzet die ten opzichte van een jaar eerder op ongeveer hetzelfde niveau bleef.

Winst stijgt met 85%

De netto-omzet van FrieslandCampina kwam in de eerste zes maanden van 2015 uit op 5,6 miljard euro, terwijl het zuivelbedrijf erin slaagde om de winst met 85% op te krikken naar 192 miljoen euro. "De toename van de winst is het gevolg van de hogere verkopen van producten met een hogere toegevoegde waarde, gunstige valuta-effecten van 17 miljoen euro, de lagere garantieprijs voor boerderijmelk en lagere bedrijfslasten", meldt FrieslandCampina in een persbericht.

 

"In de huidige onzekere markten zijn we in staat geweest een goed resultaat te realiseren. Het bewijst het succes van de in 2010 ingezette strategie route2020 om ons te richten op groei én waardecreatie", voegt CEO Roelof Joosten daar aan toe.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.