Fruit van Studio 100 niet langer bij Colruyt maar bij Carrefour | RetailDetail

Fruit van Studio 100 niet langer bij Colruyt maar bij Carrefour

Fruit van Studio 100 niet langer bij Colruyt maar bij Carrefour

Carrefour gaat groenten en fruit verkopen met de afbeeldingen van bekende Studio 100-figuurtjes op de verpakkingen. Eerder bood Colruyt al Plop-appels aan, maar dat contract werd niet verlengd.

Eet meer fruit

Carrefour en Studio 100 willen zo gezonde voeding promoten en de populariteit ervan bij kinderen opvoeren. Daarnaast is het ook een ruggensteun voor de Belgische groentetelers, want het gaat voornamelijk om Belgische seizoensgroenten en -fruit. Samson-appels, Wickie de Viking-peren, Mega Mindy-aardbeien, Kabouter Plop-minitomaatjes en Piet Piraat-bananen zitten in kleurrijke verpakkingen met de beeltenis van de razend populaire kinderhelden.

Exit Colruyt

Carrefour krijgt de exclusiviteit voor België. Eerder waren wel al Plop-appels te koop bij Colruyt. De Halse supermarkt sloot in 2008 een tweejarig contract met het bedrijf van Gert Verhulst en Hans Bourlon. Maar dat contract liep enkele maanden geleden af en werd uiteindelijk niet verlengd. Omdat Studio 100 wel verder wou met de producten, zocht het bedrijf een andere partner. En dat werd dus Carrefour. Het gamma werd meteen flink uitgebreid. Financiële details werden niet vrijgegeven.


In Nederland heeft Studio 100 een soortgelijk exclusief contract met Albert Heijn. Studio 100 maakt zich evenwel sterk dat de groenten en het fruit met de figuurtjes van Plop & Co niet in de Antwerpse vestiging van Albert Heijn zullen opduiken.

 

Carrefour gaat groenten en fruit verkopen met de afbeeldingen van bekende Studio 100-figuurtjes op de verpakkingen. Eerder bood Colruyt al Plop-appels aan, maar dat contract werd niet verlengd.

Eet meer fruit

Carrefour en Studio 100 willen zo gezonde voeding promoten en de populariteit ervan bij kinderen opvoeren. Daarnaast is het ook een ruggensteun voor de Belgische groentetelers, want het gaat voornamelijk om Belgische seizoensgroenten en -fruit. Samson-appels, Wickie de Viking-peren, Mega Mindy-aardbeien, Kabouter Plop-minitomaatjes en Piet Piraat-bananen zitten in kleurrijke verpakkingen met de beeltenis van de razend populaire kinderhelden.

Exit Colruyt

Carrefour krijgt de exclusiviteit voor België. Eerder waren wel al Plop-appels te koop bij Colruyt. De Halse supermarkt sloot in 2008 een tweejarig contract met het bedrijf van Gert Verhulst en Hans Bourlon. Maar dat contract liep enkele maanden geleden af en werd uiteindelijk niet verlengd. Omdat Studio 100 wel verder wou met de producten, zocht het bedrijf een andere partner. En dat werd dus Carrefour. Het gamma werd meteen flink uitgebreid. Financiële details werden niet vrijgegeven.


In Nederland heeft Studio 100 een soortgelijk exclusief contract met Albert Heijn. Studio 100 maakt zich evenwel sterk dat de groenten en het fruit met de figuurtjes van Plop & Co niet in de Antwerpse vestiging van Albert Heijn zullen opduiken.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.