Future foodretail | RetailDetail

Future foodretail

Future foodretail

(publireportage) Food Inspiration lanceert het Trendreport 2017. In dit rapport staan 11 essentiële trends voor 2017 en verder. De trendwatchers voorzien voor de toekomst van foodretail een belangrijke rol voor true stories en blurring. 


Het echte verhaal 


We leven in een tijdperk van kanteling en snelle verandering. De millennials, de generatie die is geboren tussen 1980 en 2000, krijgen het voor het zeggen. Het is de eerste generatie die opgegroeid is met het internet. Snel en gemakkelijk toegang hebben tot hun wensen is een vanzelfsprekendheid. Deze nieuwe mentaliteit zie je ook terug in de trends binnen de foodservice en -retail. 
 

Het gaat steeds meer om gebruiksgemak, om instant gratification, om snelheid. Maar nog belangrijker is de kracht van de onderscheidende factor. De persoonlijke touch, het echte, eerlijke verhaal. Dat vinden toekomstige generaties belangrijk. 
 

We zien dat de traditionele retail en horeca steeds verder in elkaar overgaan. Blurring heeft de toekomst. Het vervagen van de grenzen, het inzetten op beleving, op emotie. Geen prijzenstunt, maar de beste kop koffie van die ene topbarista. Twee voorbeelden – een uit Italië en een uit België – begrijpen de nieuwe mentaliteit van morgen reeds:

 

Future Food District


Tijdens de World Expo in Milaan konden bezoekers boodschappen doen in the Future Food District. Anders dan bij een gewone supermarkt waren er displays achter digitale spiegels geplaatst. Zo kon je alles leren over de appel waar je naar keek: de boom waar de vrucht aan groeide, de hoeveelheid CO2 die het telen van de appel kostte, de chemische hulpmiddelen die zijn gebruikt en de reis van de boom naar het schap. 


Blurring in België


Moor & Moor in Gent is de zaak waar ondernemer Yves De Moor de betere producten tegen een eerlijke prijs aanbiedt. Daarnaast is het ook een koffiebar waar lekkere boterhammen te koop zijn. Voor Yves is lokaal ondernemen belangrijk. Dikwijls zijn de producten op kleine schaal geproduceerd en hebben ze een eigen verhaal. Dankzij een buitenterras en een eetkamer is ‘de kruidenier om de hoek’ een favoriete ontmoetingsplek voor buurtbewoners. 


Stay ahead of the game


Het Food Inspiration Trendreport 2017 is een uitgebreid strategisch naslagwerk met de meest uitgebreide facts, figures en trends over de (food)servicemarkt van morgen. Met meer dan 350 pagina's vol nieuwe inzichten, de laatste feiten & cijfers, en meer dan 300 conceptbeschrijvingen! Nergens anders vind je zoveel cruciale informatie die je nodig hebt om succesvol te blijven binnen de turbulente wereld van food.


Vraag snel een gratis preview aan!
 

 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.