Future foodretail | RetailDetail

Future foodretail

Future foodretail

(publireportage) Food Inspiration lanceert het Trendreport 2017. In dit rapport staan 11 essentiële trends voor 2017 en verder. De trendwatchers voorzien voor de toekomst van foodretail een belangrijke rol voor true stories en blurring. 


Het echte verhaal 


We leven in een tijdperk van kanteling en snelle verandering. De millennials, de generatie die is geboren tussen 1980 en 2000, krijgen het voor het zeggen. Het is de eerste generatie die opgegroeid is met het internet. Snel en gemakkelijk toegang hebben tot hun wensen is een vanzelfsprekendheid. Deze nieuwe mentaliteit zie je ook terug in de trends binnen de foodservice en -retail. 
 

Het gaat steeds meer om gebruiksgemak, om instant gratification, om snelheid. Maar nog belangrijker is de kracht van de onderscheidende factor. De persoonlijke touch, het echte, eerlijke verhaal. Dat vinden toekomstige generaties belangrijk. 
 

We zien dat de traditionele retail en horeca steeds verder in elkaar overgaan. Blurring heeft de toekomst. Het vervagen van de grenzen, het inzetten op beleving, op emotie. Geen prijzenstunt, maar de beste kop koffie van die ene topbarista. Twee voorbeelden – een uit Italië en een uit België – begrijpen de nieuwe mentaliteit van morgen reeds:

 

Future Food District


Tijdens de World Expo in Milaan konden bezoekers boodschappen doen in the Future Food District. Anders dan bij een gewone supermarkt waren er displays achter digitale spiegels geplaatst. Zo kon je alles leren over de appel waar je naar keek: de boom waar de vrucht aan groeide, de hoeveelheid CO2 die het telen van de appel kostte, de chemische hulpmiddelen die zijn gebruikt en de reis van de boom naar het schap. 


Blurring in België


Moor & Moor in Gent is de zaak waar ondernemer Yves De Moor de betere producten tegen een eerlijke prijs aanbiedt. Daarnaast is het ook een koffiebar waar lekkere boterhammen te koop zijn. Voor Yves is lokaal ondernemen belangrijk. Dikwijls zijn de producten op kleine schaal geproduceerd en hebben ze een eigen verhaal. Dankzij een buitenterras en een eetkamer is ‘de kruidenier om de hoek’ een favoriete ontmoetingsplek voor buurtbewoners. 


Stay ahead of the game


Het Food Inspiration Trendreport 2017 is een uitgebreid strategisch naslagwerk met de meest uitgebreide facts, figures en trends over de (food)servicemarkt van morgen. Met meer dan 350 pagina's vol nieuwe inzichten, de laatste feiten & cijfers, en meer dan 300 conceptbeschrijvingen! Nergens anders vind je zoveel cruciale informatie die je nodig hebt om succesvol te blijven binnen de turbulente wereld van food.


Vraag snel een gratis preview aan!
 

 

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.