De Nederlandse slijterijketen Gall & Gall slaat deze herfst een nieuwe weg in. Met 200 nieuwe wijnen, 30 nieuwe whisky’s en een vernieuwd winkelconcept wil de drankenretailer inspelen op de veranderende wensen van de consument.
Sterkere merkbeleving
Gall & Gall ziet een duidelijke verschuiving richting bewuster drinken en meer interesse in biologische en alcoholvrije producten. “We bestaan al meer dan 140 jaar en dat kan alleen als je meebeweegt met je klanten,” vertelde algemeen directeur Nienke van de Streek. Maar nooit eerder veranderde de klant zo snel, geeft ze toe aan het Financieele Dagblad.
Behalve de vernieuwing van het assortiment, krijgen ook de winkels zelf een nieuw jasje. De 628 Nederlandse vestigingen worden overzichtelijker ingericht met verbeterde navigatie en duidelijkere Nederlandstalige smaakprofielen. “Veel klanten vinden het lastig om de juiste fles te kiezen,” legt marketingdirecteur Joris Lak uit aan Marketing Tribune.
Om de relatie met klanten te versterken, investeert Gall & Gall ook in content en inspiratie. Zo verschijnt er een whisky-editie van het Toost& Magazine en een achtdelige podcast ‘Toost& Whisky’, ontwikkeld in samenwerking met leveranciers. Daarnaast is er een vernieuwde online wijncatalogus en de nieuwe Smaakgids Wijn, een papieren gids met uitleg, tips en achtergrondverhalen om consumenten te helpen bij hun keuze.


