Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei

Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei

Drankengroep Spadel heeft het voorbije jaar beduidend meer verkocht, en dat in alle markten. Vooral het gearomatiseerde watergamma bleek een schot in de roos.

Ruim 40% meer winst

De omzet van Spadel steeg in 2014 met 9,8% tot 231,1 miljoen euro: exclusief de overname van de Franse SA des Eaux Minérales de Ribeauvillé (bekend van het watermerk Carola) in juli 2013 was er nog altijd een mooie stijging van 6,6%. De Belgische drankengroep gaat er trouwens flink op vooruit in alle landen waar hij actief is: +6% in België, +7,5% in Nederland, +8% in Frankrijk en +10% in het Verenigd Koninkrijk.

 

"Deze sterke stijging van de omzet vertaalt de positieve evolutie van de flessenwatermarkt op onze belangrijkste markten evenals de zeer mooie prestaties van onze merken. Deze prestaties zijn het resultaat van de activatiestrategie van onze merken, alsook van ons innovatiebeleid met bijvoorbeeld als groeimotor in de Benelux de ontwikkeling van ons gearomatiseerd watergamma Spa Bruisend &."

 

Spadel zag zijn nettowinst zelfs 41% hoger klimmen dan in 2013: die klokt nu af op 16,6 miljoen euro, dankzij een programma van strikte kostenbeheersing.

 

Dit jaar wil de drankengroep verder investeren in zijn merken: "In 2015 zal de architectuur van de merken Spa en Bru ingrijpend veranderen." Voor Spadel - dat de merken Spa, Bru, Wattwiller, Carola en Brecon Carreg commercialiseert - werken 747 personen. De groep telt vijf productiesites: twee bij ons, twee in Frankrijk en een in Wales.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top