Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei | RetailDetail

Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei

Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei

Drankengroep Spadel heeft het voorbije jaar beduidend meer verkocht, en dat in alle markten. Vooral het gearomatiseerde watergamma bleek een schot in de roos.

Ruim 40% meer winst

De omzet van Spadel steeg in 2014 met 9,8% tot 231,1 miljoen euro: exclusief de overname van de Franse SA des Eaux Minérales de Ribeauvillé (bekend van het watermerk Carola) in juli 2013 was er nog altijd een mooie stijging van 6,6%. De Belgische drankengroep gaat er trouwens flink op vooruit in alle landen waar hij actief is: +6% in België, +7,5% in Nederland, +8% in Frankrijk en +10% in het Verenigd Koninkrijk.

 

"Deze sterke stijging van de omzet vertaalt de positieve evolutie van de flessenwatermarkt op onze belangrijkste markten evenals de zeer mooie prestaties van onze merken. Deze prestaties zijn het resultaat van de activatiestrategie van onze merken, alsook van ons innovatiebeleid met bijvoorbeeld als groeimotor in de Benelux de ontwikkeling van ons gearomatiseerd watergamma Spa Bruisend &."

 

Spadel zag zijn nettowinst zelfs 41% hoger klimmen dan in 2013: die klokt nu af op 16,6 miljoen euro, dankzij een programma van strikte kostenbeheersing.

 

Dit jaar wil de drankengroep verder investeren in zijn merken: "In 2015 zal de architectuur van de merken Spa en Bru ingrijpend veranderen." Voor Spadel - dat de merken Spa, Bru, Wattwiller, Carola en Brecon Carreg commercialiseert - werken 747 personen. De groep telt vijf productiesites: twee bij ons, twee in Frankrijk en een in Wales.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.