Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei | RetailDetail

Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei

Gearomatiseerde waters helpen Spadel aan omzet- en winstgroei

Drankengroep Spadel heeft het voorbije jaar beduidend meer verkocht, en dat in alle markten. Vooral het gearomatiseerde watergamma bleek een schot in de roos.

Ruim 40% meer winst

De omzet van Spadel steeg in 2014 met 9,8% tot 231,1 miljoen euro: exclusief de overname van de Franse SA des Eaux Minérales de Ribeauvillé (bekend van het watermerk Carola) in juli 2013 was er nog altijd een mooie stijging van 6,6%. De Belgische drankengroep gaat er trouwens flink op vooruit in alle landen waar hij actief is: +6% in België, +7,5% in Nederland, +8% in Frankrijk en +10% in het Verenigd Koninkrijk.

 

"Deze sterke stijging van de omzet vertaalt de positieve evolutie van de flessenwatermarkt op onze belangrijkste markten evenals de zeer mooie prestaties van onze merken. Deze prestaties zijn het resultaat van de activatiestrategie van onze merken, alsook van ons innovatiebeleid met bijvoorbeeld als groeimotor in de Benelux de ontwikkeling van ons gearomatiseerd watergamma Spa Bruisend &."

 

Spadel zag zijn nettowinst zelfs 41% hoger klimmen dan in 2013: die klokt nu af op 16,6 miljoen euro, dankzij een programma van strikte kostenbeheersing.

 

Dit jaar wil de drankengroep verder investeren in zijn merken: "In 2015 zal de architectuur van de merken Spa en Bru ingrijpend veranderen." Voor Spadel - dat de merken Spa, Bru, Wattwiller, Carola en Brecon Carreg commercialiseert - werken 747 personen. De groep telt vijf productiesites: twee bij ons, twee in Frankrijk en een in Wales.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top