Gentse pop-upwinkel voor chocolatier Marcolini

Gentse pop-upwinkel voor chocolatier Marcolini

De Brusselse luxechocolatier Pierre Marcolini heeft nu ook een eigen verkooppunt in Gent. De pop-upwinkel opende deze week de deuren op de hoek van de Gebroeders Vandeveldestraat en Onderbergen.

Tiende Marcolini in België

Het winkelpand, waar vroeger de verlichtingszaak Cocoon Lighting was, kreeg een strakke aankleding in smetteloos wit. De winkel blijft alvast open tot 31 december, net lang genoeg dus om de feestdagen mee te pikken. Of Gent uiteindelijk een definitieve Marcolini-winkel krijgt, laat staan in hetzelfde pand, is echter nog niet geweten.

 

De Gentse vestiging is meteen de tiende zaak van de Brusselse chocolatier in ons land. Het gros daarvan bevindt zich in het Brusselse, al hebben ook Antwerpen en Knokke hun eigen Marcolini. In het buitenland heeft de Brusselse chocolademaker winkels in Londen, Parijs (twee vestigingen), Japan (vier), Taiwan (twee) en Koeweit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top