Gezinnen met kinderen goed voor ruim de helft van het kipverbruik | RetailDetail

Gezinnen met kinderen goed voor ruim de helft van het kipverbruik

Gezinnen met kinderen goed voor ruim de helft van het kipverbruik

Kinderen hebben een grote invloed op wat er gegeten wordt binnen het gezin. Dat blijkt nog maar eens uit een verbruiksonderzoek van GfK Panel Services Belgium in opdracht van de VLAM. Uit het onderzoek blijkt dat kinderen vaak opteren voor kip als warme maaltijd. Gezinnen met kinderen zijn intussen al goed voor meer dan de helft van het kipverbruik in ons land.

Gevarieerd én betaalbaar

Vreemd is dat niet. Kip is neutraal van smaak, heeft een malse structuur en laat veel variatie in bereidingswijzen toe. Bovendien is kip betaalbaar. Ideaal dus voor gezinnen met kinderen.


Kip wordt almaar meer in delen of bereid verkocht. Ruim drie kwart wordt onder deze vorm verkocht, een kwart is voor de klassieke hele braadkip. In volume blijft verwerkte kip (kipschnitzel, kippenworst, vol-au-vent en kipsnacks,…) het populairst.

 

Opmerkelijk is dat kipfilet, het magerste stukje van de kip, nóg populairder wordt. Die populariteit hangt zeker samen met de trend naar lichtere en gezondere maaltijden maar ook met de hang naar meer exotische bereidingen.

 

 

Kinderen hebben een grote invloed op wat er gegeten wordt binnen het gezin. Dat blijkt nog maar eens uit een verbruiksonderzoek van GfK Panel Services Belgium in opdracht van de VLAM. Uit het onderzoek blijkt dat kinderen vaak opteren voor kip als warme maaltijd. Gezinnen met kinderen zijn intussen al goed voor meer dan de helft van het kipverbruik in ons land.

Gevarieerd én betaalbaar

Vreemd is dat niet. Kip is neutraal van smaak, heeft een malse structuur en laat veel variatie in bereidingswijzen toe. Bovendien is kip betaalbaar. Ideaal dus voor gezinnen met kinderen.


Kip wordt almaar meer in delen of bereid verkocht. Ruim drie kwart wordt onder deze vorm verkocht, een kwart is voor de klassieke hele braadkip. In volume blijft verwerkte kip (kipschnitzel, kippenworst, vol-au-vent en kipsnacks,…) het populairst.

 

Opmerkelijk is dat kipfilet, het magerste stukje van de kip, nóg populairder wordt. Die populariteit hangt zeker samen met de trend naar lichtere en gezondere maaltijden maar ook met de hang naar meer exotische bereidingen.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.