Gezinnen met kinderen goed voor ruim de helft van het kipverbruik | RetailDetail

Gezinnen met kinderen goed voor ruim de helft van het kipverbruik

Gezinnen met kinderen goed voor ruim de helft van het kipverbruik

Kinderen hebben een grote invloed op wat er gegeten wordt binnen het gezin. Dat blijkt nog maar eens uit een verbruiksonderzoek van GfK Panel Services Belgium in opdracht van de VLAM. Uit het onderzoek blijkt dat kinderen vaak opteren voor kip als warme maaltijd. Gezinnen met kinderen zijn intussen al goed voor meer dan de helft van het kipverbruik in ons land.

Gevarieerd én betaalbaar

Vreemd is dat niet. Kip is neutraal van smaak, heeft een malse structuur en laat veel variatie in bereidingswijzen toe. Bovendien is kip betaalbaar. Ideaal dus voor gezinnen met kinderen.


Kip wordt almaar meer in delen of bereid verkocht. Ruim drie kwart wordt onder deze vorm verkocht, een kwart is voor de klassieke hele braadkip. In volume blijft verwerkte kip (kipschnitzel, kippenworst, vol-au-vent en kipsnacks,…) het populairst.

 

Opmerkelijk is dat kipfilet, het magerste stukje van de kip, nóg populairder wordt. Die populariteit hangt zeker samen met de trend naar lichtere en gezondere maaltijden maar ook met de hang naar meer exotische bereidingen.

 

 

Kinderen hebben een grote invloed op wat er gegeten wordt binnen het gezin. Dat blijkt nog maar eens uit een verbruiksonderzoek van GfK Panel Services Belgium in opdracht van de VLAM. Uit het onderzoek blijkt dat kinderen vaak opteren voor kip als warme maaltijd. Gezinnen met kinderen zijn intussen al goed voor meer dan de helft van het kipverbruik in ons land.

Gevarieerd én betaalbaar

Vreemd is dat niet. Kip is neutraal van smaak, heeft een malse structuur en laat veel variatie in bereidingswijzen toe. Bovendien is kip betaalbaar. Ideaal dus voor gezinnen met kinderen.


Kip wordt almaar meer in delen of bereid verkocht. Ruim drie kwart wordt onder deze vorm verkocht, een kwart is voor de klassieke hele braadkip. In volume blijft verwerkte kip (kipschnitzel, kippenworst, vol-au-vent en kipsnacks,…) het populairst.

 

Opmerkelijk is dat kipfilet, het magerste stukje van de kip, nóg populairder wordt. Die populariteit hangt zeker samen met de trend naar lichtere en gezondere maaltijden maar ook met de hang naar meer exotische bereidingen.

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.